Posledné recenzie (17)
Elementy (2023)
Je Pixar späť? Tak napol. Po dvoch slabších filmoch má tento pravú pixarovskú dušu, koniec je plný emócií, ako to pri tomto štúdiu bývalo zvykom a má to aj zaujimavé myšlienky, ktoré môžu deti, ale aj starších ponaučiť (buď, čo chceš, miluj koho chceš, môžes ísť iným smerom ako tvoji rodičia...). Na druhú stranu sa mi ale tento film zdal trochu detskejší ako ich predošlé, takže som občas aj klipkal očami. Vážne neviem, či je to tým, že som starší, ale skôr asi nie, lebo si myslím, že Docterove filmy alebo napríklad Ratatouille boli zaujímavé nie len pre deti. No aj tak som celkom spokojný a odporúčam každému, aby to aspoň vyskúšal. 7-8/10
John Wick 4 (2023)
John Wick 4 je krásna ukážka akčných scén, proste keď idete na Wicka, tak viete, že lepšie súboje pravdepodobne ten rok neuvidíte. Ale zase tiež viete, že to dejovo nebude najlepšie. A tu vo štvorke je to cítiť najviac. Reálne pred finálnym súbojom je 15 minút zbytočných akčných scén, ktoré by sa dali vystrihnúť a vy by ste nemuseli sedieť 2 a pol hodiny v kine. P. S.: Trojka bola lepšia. 7/10
The King's Man: Prvá misia (2021)
Ako som v mojej minulej recenzii spomínal, myslím si, že druhý diel tejto značky je úplne zbytočný, teda jednotku nezlepšuje, ale skôr zhoršuje. To našťastie neplatí pre tento film. Kingsman : Prvá misia zlepšuje prvý diel vysvetlením, ako boli niektoré postavy pomenované, a ako sa vymysleli nápady na nejaké filmy. Pridajte k tomu zaujímavý dej, veľmi dobré postavy a ich linky (najlepší bol Fiennesov Orlando) a máte super prequel. Vytkol by som pár vecí, napr. záporák, ako v každom inom filme tejto série, nie je úplne dobrý, respektíve má slabú motiváciu, akčné sekvencie nie sú tak výborné ako v jednotke (aj keď podľa mňa lepšie ako v Golden Circle) a nepoužíva sa tu veľa kreatívnych zbraní, no to sa dá ospravedlniť. Preto ide o kvalitný snímok, ktorý si pozriem určite radšej ako druhý diel. 7/10
Posledný denníček (2)
Predikcie cien akadémie
Je nedeľa 12. marca a o pár hodín začína oscarová ceremónia. Tak som sa rozhodol urobiť predikciu cien akadémie.
Najlepšie vizuálne efekty - Avatar : The Way of Water
Najlepší zvuk - Top Gun : Maverick
Najlepší krátky dokumentárny film - The Elephant Whisperers
Najlepší hraný krátky film - An Irish Goodbye
Najlepší animovaný krátky film - The Boy, the Mole, the Fox, and the Horse
Najlepší celovečerný dokumentárny film - Navalny
Najlepšia filmová pieseň - Naatu Naatu-Rahul Sipligunj Kaala Bhairavaead (RRR)
Najlepšia výprava - Babylon
Najlepšia hudba - Babylon
Najlepšie masky - Elvis
Najlepší strih - Everything Everywhere All at Once
Najlepšie kostýmy - Elvis
Najlepšia kamera - All Quiet on the Western Front
Najlepší scénar - Everything Everywhere All at Once
Najlepší adaptovaný scénar - Women Talking
Najlepší cudzojazyčný film - All Quiet on the Western Front
Najlepsí animovaný film - Guillermo del Toro's Pinocchio
Najlepšia herečka vo vedlajšej úlohe - Jamie Lee Curtis (Everything Everywhere All at Once)
Najlepší herec vo vedlajšej úlohe - Ke Huy Quan (Everything Everywhere All at Once)
Najlepšia herečka - Michelle Yeoh (Everything Everywhere All at Once)
Najlepší herec - Austin Butler (Elvis)
Najlepšia réžia - Daniel Scheinert, Dan Kwan (Everything Everywhere All at Once)
Najlepší film - Everything Everywhere All at Once
Keď moja predikcia bude správna, tak najviac ocenení by mal Everything Everywhere All at Once (7), druhý by bol Elvis (3) a tretie miesto s dvomi oceneniami budú zdieľať spolu Babylon a All Quiet on the Western Front. Prekvapivo by Banshees of Inisherin odišli naprázdno, čo je zaujímavé, lebo na začiatku bol tento film veľký favorit na získanie Oscara za najlepší film a tiež mal 9 nominácii. Tiež ma mrzí, že môj najobľúbenejší film roku, Fabelmanovci, odídu bez Oscara pravdepodobne tiež.