Recenzie (2 438)
Mach a Šebestová k tabuli! (1985)
Závěrečnou epizodu, kdy se Horáček s Pažoutem zmocní kouzelného sluchátka, promění se v obry a vyžadují na soudružce učitelce samé jedničky, jsem měl vždycky nejradši. Klasika. 85%.
Pěsti ve tmě (1986)
Po letech jsem se znovu přesvědčil, že "Pěsti ve tmě" jsou vynikajícím filmem a životní příležitostí nejen Jardy Soukupa, ale především Marka Vašuta. Vilda Jakub je sympaťák, kterému prostě musíte fandit. Atmosféra 30. let se strachem z války za krkem z filmu přímo sálá, výprava je nádherná a dokonce i hudba Zdeňka Bartáka je perfektní (smutná křídlovka). Po letech jsem ani nedoufal. Ale ve chvíli, kdy Vilda v Německu nefér prohraje zápas, rozsvítí se sál a zástupy nácků začnou heilovat, mi opět běhal mráz po zádech. A tak je to v tomto filmu se vším. 100%.
Plány a touhy (1991) (seriál)
Asi nejslabší Dalglieshovka. Dějová linie, točící se kolem Pištce, možná není příliš originální (taky co se dá v tomto žánru vymýšlet originálního), je ale atmosférická a napínavá. Děj kolem jaderné elektrárny a ekologických aktivistů je nezáživný, zdlouhavý a překombinovaný. A inspektor Dalgliesh tentokrát ani nevyšetřuje a pouze z povzdálí přihlíží.
Jake a Tlsťoch (1987) (seriál)
Starý bručoun se psem, který je mu podoben jako vejce vejci, urostlý krasavec, před kterým žádná sukně nezůstane ušetřena a sympatický kudrnatý blonďák, který se teprv učí - jak já tenhle seriál zbožňoval. Zub času už se sice podepsal, ale při repríze se zase mrknu (aspoň na první řadu).
Marco Polo (1982) (seriál)
Už jako malé děcko jsem si tenhle seriál zamiloval. Vždycky mě dokáže uhranout na neskutečná atmosféra dálek, moří a vzdálených civilizací, vzbuzující touhu někam vycestovat. Bohatá výprava a malebná kamera se naprosto vymikají seriálovým standartům a hudba mistra Moricconeho je magická (po TNZ jeho nejsilnější skladba). Seriál plný děje, seznamování diváka s životem a obyčeji dalekých kultur a nepřeberného množství silných scén (obzvlášt jeho vrchol). Něco takovéhleho se dnes už netočí.
Jak napálit advokáta (1980)
Něco na způsob "Causy Králík", ale už ne tak satirické a zábavné. Ale špatný film to není. Vo co ti ty hajzle jde!? 50%.
V dračích pazúroch (1987)
Pár slušných scén se najde, ale já tenhle film nikdy neměl rád. 40%.
Gróf Monte Christo (1998) (seriál)
Až na pár kladů (výprava, Ornella Muti) nevydařená adaptace skvělého Dumasova románu. Gérard Depardieu je ten poslední, koho bych si dokázal představit coby Edmonda Dantese. 40%.
Obete vojny (1989)
Mám rád silné příběhy o boji jednotlivce proti přesile. Erikson je téměř Formanovskou postavou osamělého statečného člověka (vojáka), který se vzepřel proti většině (své četě). Uprostřed válečného běsnění si dokázal zachovat zdravý rozum a postavit se proti svým, de facto, kamarádům, kteří mu i zachránili život. Vražda zůstává nejodpornějším zločinem i ve válce. Michael J. Fox byl v netradičně vážné roli přesvědčivý a ukázal, že je všestranný skvělý herec. Sean Penn v roli sadistického četaře se nám představil možná v životní roli. Vynikající. Jako "Četa". 93%. P.S.: Užívat pouze v původním znění.
Neverne tvoja (1984)
Jaktože, proboha, nemáme Colu???!!! Vynikající romantická komedie (spíše parodie), bořící všechna žánrová klišé. Všechny scény s Giuseppem ve mne provázely záchvaty smíchu a vždycky se neskutečně bavím ve scéně, kdy uvidíme uskutečnění vraždy, střih, probrání z letargie a nádherná ukázka zákonů schválnosti. Komik tělem i duší Dudley Moore v životní formě, krásná Nastassja Kinská s nepřehédnutelným komediáním talentem a naprosto dokonalý Armand Assante, kterého Josef Abrhám nadaboval vskutku famózně. Paráda. 96%.