Recenzie (68)
Karaoke Blues (2023)
Dokonalá chémia medzi hlavnými postavami, fungujúci humor, vynikajúci soundtrack a úžasná vizuálna štylizácia. To všetko je neobyčajná tragikomédia Akiho Kaurismäkiho o obyčajných ľuďoch. Bez jedineho hluchého miesta a s vďačnou minutážou. [KVIFF2023]
Unavená naděje (2023)
Pred projekciou som mal určitý strach, či tá minutáž nie je prepálená, no a potom ma Nuri Bilge Ceylan okamžite uistil, že nie je. A že on je jeden z najlepších scenáristov na svete. Absolútne strhujúce dialógového výmeny nielen ústrednej trojice, miestami prekvapivo vtipné a s jednou geniálnou scénou, ktorá podčiarkuje majstrovstvo tohto tureckého filmového spisovateľa. [KVIFF2023]
Bod obnovy (2023)
Obdivuhodné samotné spracovanie, od vizuálnych efektov cez výpravu, kameru a color grading, no s maximálne priemerným príbehom a zvratmi. Obrovský rešpekt všetkým tvorcom za to, čo sa im podarilo dosiahnuť, na druhú stranu však opäť raz platí, že môžete mať dokonale podchytenú formálnu stránku, film stojí a padá na scenári. [KVIFF2023]
Animalia (2023)
Sľubný rozjazd s neustále pribúdajúcim napätím a nastolovaním otázok, na ktoré ma však odpovede sklamali. [KVIFF2023]
Sladký východ (2023)
Fascinujúci pohľad do americkej spoločnosti cez oči mladej Lillian, ktorá sa na svojej nepredvídateľnej ceste stretáva s rôznymi subkultúrami a spoločensko-politickými názormi. Obsahovo i formálne originálne, avšak ku koncu už unavujúce a nevyvážené v zábavnosti v porovnaní s prvou hodinou. [KVIFF2023}
Minulé životy (2023)
Celine Song a jej osobný, bezchybne rozprávaný debut je nádherne jemným filmom, v ktorom sa naplno ukazuje režisérkyn talent s vedením hercov. Tí tu zo seba celkom nenápadne vydávajú svoje maximum najmä v práci s očami a celkovo s neverbálnou komunikáciou a sú zdrojom čistých emócii, na ktorých je film postavený. Prvé majstrovské dielo roku. [KVIFF2023]
V mene cti (2023)
Dobová dráma vyniká rozumným feministickým presahom a suverénne zrežírovanými scénami duelov, no nezasiahla ma však až tak, ako by som si prial. [KVIFF2023]
Asteroid City (2023)
Dúfam, že sa Wes do najbližších filmov spamätá a potlačí nutkanie vymyslieť postavy pre všetky svoje herecké stálice, nebude sa spoliehať čisto na svoju genialitu a prizve si k sebe nejakého dramaturga, ktorý by mu pomohol usporiadať príbeh do koherentného celku, no a samozrejme, že prestane posúvať meta rovinu každého svojho filmu do neznesiteľných rozmerov. Inak z toho bude len další Asteroid City, výpravou a výtvarným spracovaním nádherný (tak ako to už však býva zvykom) zlepenec obrovského množstva nápadov a charakterov, ktorý zráža dole nepochopiteľným spôsobom absentujúca dramaturgia, kvôli ktorej film často drhne a pôsobí maximálne nesústredeným dojdom. Zamrzí aj nedostatok vynikajúcej Desplatovej hudby. Verím, že ešte dostaneme niekedy niečo ako Grandhotel Budapešť a nie ďalší The French Dispatch alebo Asteroid City. 6/10
Svetlonoc (2022)
Fantastické dielo po formálnej stránke. Vynikajúci zvuk, krásna ručná kamera a zopár obdivuhodne zrežírovaných scén však zráža dole zvláštne rozprávaný príbeh, ktorý konštantne osciluje na pomedzi feministicko-sociálnej drámy a horroru ako od Eggersa alebo Astera a v konečnom dôsledku mám pocit, že sám nevie, čím chce byť.
Babylon (2022)
Tak, ako Damien Chazelle vnáša energiu do každého záberu, ako agresívne a vynaliezavo pracuje s kamerou, ako dokáže skĺbiť niekoľkominút dlhé zábery s rýchlo zostrihanými montážami, ako doslova lieta s kamerou naprieč mizanscénou, to všetko utvrdzuje fakt, že je jeden z najlepších režisérov v súčasnosti. Najlepšia hudba roku. 9/10