Recenzie (68)
Duna (2021)
Dennis Villeneuve spolu s Greigom Fraserom a Hansom Zimmerom maximalizujú možný dosiahnuteľný kinozážitok a prinášajú očakávanú púštnu odyseu presne tak ako sme dúfali. Megalomansky výpravné, nonstop dunivé a burácajúce s perfektne vyváženou akciou a expozíciou. Niekto by možno povedal, že určité scény môžu pôsobiť zdĺhavo, no práve tie, na oko pózerské scény upevňujú atmosféru a ešte viac diváka ponárajú do sveta Duny. Teraz už len zarobiť.
Nie je čas zomrieť (2021)
Dalo by sa povedať, že stavbou príbehu a zachovávaním zaužívaných prvkov objavujúcich sa vo väčšine filmov s agentom 007 sa jedná o klasickú bondovku, avšak so scenáristickými rozhodnutiami, ktoré sú pre túto dlhotrvajúcu sériu nové a svieže. Formálna stránka filmu je takmer dokonalá, kameraman Linus Sandgren to vôbec nemal po svojich predchodcoch Deakinsovi a Hoytemovi ľahké, no jednoznačne sa mu podarilo minimálne vyrovnať kompozičnú a výtvarnú stránku geniálne natočeného Skyfall. Akčné scény na Kube, v Nórsku alebo veľké finále sú nádherne nasnímané, aj keď vrchol celého filmu je po akčnej stránke úvodná dychvyrážajúca scéna v Taliansku. Lietajúci Aston Martin po úzkych uličkách v Matere s fantastickou Zimmerovou hudbou a dokonale uchopenou réžiou, kde sa striedajú rýchle strihy, prehľadné zábery, rôzne uhly kamery a nádherné scenérie, bolo sledovať v kine niečo neskutočné. O to viac mrzí, že film je najmä na druhé sledovanie nie vždy úplne zábavný a v strižni by potreboval ešte prestrihať. Zámerne nehovorím skrátiť, pretože runtime Ramiho Maleka ako Safina mi prišiel nedostatočný a jeho motivácie nedovysvetlené. Stále však platí, že rozlúčka Daniela Craiga je bondovka so všetkým čo má mať, a s tým, čo doteraz bondovky úplne nemávali. S emóciami. 8,5/10
Jablká (2020)
Nápaditá festivalovka s originálnym, dá sa povedať dosť jednoduchým námetom, ale za to s prepracovaným scenárom plným bizarných, vtipných, romantických i dramatických scén. (KVIFF 2021)
Strahinja (2021)
Víťazný film 55. MFF KV má síce nádhernú kameru, výborného herca v hlavnej úlohe a zopár silnejších scén, no daná téma si pýtala ťažkotonážny emočný úder a hlbšie ponorenie sa do náročného sveta imigrantov. Takto len slušný priemer bez väčšieho dopadu.
Zátopek (2021)
Príjemný crowd-pleaser so všetkým čo k tomu patrí. Remeslu sa nedá vyčítať takmer nič, dramaturgii a scenáru možno viac, no stále kvalitný produkt za ktorý sa netreba hanbiť za hranicami.
Najhorší človek na svete (2021)
Fenomenálny film vo všetkých ohľadoch. Divácky prístupné, zábavné, originálne, poctivé remeslo s dokonalou Renate Reinsve. Severská kinematografia tento rok produkuje jeden skvost za druhým a zadupáva aj Hollywood. (KVIFF 2021)
Annette (2021)
Nový artovo-bizarný muzikál Leosa Caraxa je strihovou aj zvukovou skladbou veľmi originálny, nápaditý snímok s množstvom úchvatných, technicky i herecky nesmierne náročných scén, avšak výborne uchopených. Brilantná hudba, ústredná trojica a nekompromisná réžia robia z Annette jeden z najzaujímavejších a najlepších filmov za posledné mesiace. Na prvý pohľad prístupný, no ťažko neHollywoodsky film určite nesadne každému. No za pozretie rozhodne stojí.
Krajina Nomádov (2020)
Nomadland, kritikmi i divákmi milovaný a cenami ovešaný má krásnu kameru, citlivý strih aj hudbu a perfektnú protagonistku, no ak zoberieme do úvahy to, že je momentálny oscarový frontrunner, pomerne rýchlo vyfučí z hlavy a emocionálny dopad, hoci to hovorím nerád, zanecháva malý, ba žiadny.
Chicagský tribunál (2020)
Neskutočne dynamická, vynikajúca, oscarovo zahraná dráma od dialógového boha Aarona Sorkina je zatiaľ spolu s Tenetom najlepší film tohto roku. 9/10
Tenet (2020)
Další originálny koncept a prepracovaná zápletka od Nolana (kompletne utrhnutého z reťazov) v spojení s dychberúcim obrazom a frenetickou hudbou vytvárajú obrovský zážitok, ktorý po IMAXe rozdýchate asi ťažko.