Recenzie (630)
Mára ide do neba (2022)
Mára je bohém. Bohužel pro mě osobně představuje arogantně nesympatickou osobu, která si jde sebevědomě za svým cílem, avšak na úkor všeho ostatního. Jistě si zaslouží obdiv za obrovské sportovní odhodlání a pevnou vůli, nicméně sprosté buranské chování tento kredit podstatně snižuje. Dokument taktéž otevřeně ukazuje pesimistický přístup manželky k Márovu chování. Celkově to na mě působí jako takové toxické prostředí, kde si sice lidé plní sny, avšak pro běžný život jsou nesnesitelní.
Kuciak: Vražda novinára (2022)
Srozumitelné objasnění případu, avšak škoda dlouhých úseků z výslechu, které se táhly a byly bez titulků, takže aktérům nebylo příliš rozumět.
Príbehy obyčajného šialenstva (2005)
Film podivných postav připomíná Samotáře, avšak zcela mu chybí navázání na publikum a příjemný atmosférický flow Macháčka. Naopak Trojan hraje prakticky identickou roli. Charaktery jsou odtažité a konec morbidní. Z filmu si odnáším stísněný pocit.
Ubal a zmizni (2021)
Opět se jedná o film dle zahraniční přehlohy (Guy Ritchie), nicméně, ač jsem neměla vůbec žadné očekávání, docela jsem si ho užila. Není to sice film roku, ale jako taková oddychovka fajn. A Matouš Ruml s Jankem Gregorem jsou skvělí!
#annaismissing (2023)
Hezky natočeno, překvapivé zvraty a napětí až do konce. Vytkla bych jen otevřený závěr - ty moc obecně nemusím.
Nyad (2023)
Silný příběh, nicméně divácky průměrný film.
Berlín (2023) (seriál)
Není to špatné, ale je to spíš love story než heist. Berlin mi nebyl sympatický nikdy, takže když je hlavní postavou celé série, moc to na přitažlivosti nepřidá. Také mě zklamalo, že hned v 2. dílu jsou opět přítomné nerealistické přestřelky, které by hlavní hrdinové normálně rozhodně nepřežili.
Sex O'Clock (2023) (seriál)
Tento seriál chtěl přijít s něčím novým a stal se snad ještě více stereotypnějším než filmy konzervativní. Zajímalo by mě, pro koho je seriál vlastně točen? Pro mladé lidi? Na to je to příliš cringe a stereotypní. Pro starší? Ty odradí hned první přitažené scény a důraz na to, že postavy NEJSOU NORMÁLNÍ. Tak nevím. Jediné zajímavé mi na tom přijde lokace Zlína, kde to člověk zná a přesně ví, kde byly jednotlivé záběry natáčeny.
Srdcerváči - Série 2 (2023) (séria)
Paradoxně snad lepší než 1. série - víc relatable momentů a zprostředkování pocitů postav. Na druhou stranu je to hodně, hodně gay - aneb snad není postavy, které by se toto téma netýkalo. Ke konci už je to hodně na sílu a navíc nepřekvapivé, jelikož od určitých postav toto rozuzlení čekáme od prvních momentů. Tak jako tak, je to příjemná feel good oddychovka.
Oppenheimer (2023)
3h v IMAX kině na originální 70mm kopii - byl to zážitek! Budování napětí skrze hudbu a zvuky, chytré propojení postav skrze asociace (jablko, věta...), nabitý avšak srozumitelný děj a velmi zajímavé ústřední téma. Atmosféra během filmu byla místy opravdu intenzivní. Závěrečná scéna mě pak donutila k zamyšlení (atomová bomba - globální oteplování - souvislost?). Za mě po Tenetovi opět zdařilý psycholicky přemýšlivý film.