Posledné recenzie (810)
Ako prežiť svojho muža (2023)
Nevím, proč by zrovna toto (viz šílené a naprosto nespravedlivé hodnocení zde na ČSFD) mělo být horší než desítky jiných českých současných rádoby komedií. Je to čistý, lehce stravitelný průměr. Jana Bernášková si to poctivě odžila, napsala a zahrála. A jak jsem se - díky četným mediálním výstupům, dovtípila, jedná se v podstatě o autobiografii a vlastní život připadá neobyčejný kdekomu. Ale vidět se to dá a pár ftipných situací se tam našlo. A na závěr poučení - herečky, které mají doma režiséra, nebo alespoň scénáristu, jsou na tom líp, než ty, které ho nemají. Děkuji za pozornost.
Jej telo (2023)
Musím si po pár dnech přiznat, že mě to docela zasáhlo. Všechny etapy jejího života byly prostě smutné. Ale jen ze smutku se dobrý film neuplácá. Emocí tam opravdu mnoho nebylo, například až ke konci jsem pochopila, že její spolubydlící není kamarádka, ale sestra.
Iron Claw (2023)
Neuvěřitelný příběh (a to ještě jednoho bratra ubrali, protože tomu by už nevěřil nikdo), který si úplně říkal o filmové zpracování. Wrestling mě sice nikdy nezajímal - a ani nezačne, je to vážně něco nelidsky odporného, ale síla toho filmu je hlavně v psychologii a dynamice rodinných vztahů. A o úžasném bratrství. Ta rodina rozhodně nebyla prokletá, jak si postupně všichni namluvili - jen otec byl autoritářské hovado (a ano, díky tomu chlapci dřeli a byli úspěšní) a matka pobožná bezcitná kráva (tedy aspoň v tom filmu). Učebnicový příklad toho, že ani ten největší úspěch pocit šťastného života negeneruje. Když tady okolo lidé píší, kolik jich na tom bylo s nimi v kině: tak u nás dohromady tři.
Posledný denníček (9)
Bilance roku 2023
Srdcové zahraniční seriály:
Kravaťáci (všechny řady)
Fauda (4. řada)
Diplomatické vztahy
Bílý lotos (1. řada)
Srdcové české seriály:
Dobré ráno, Brno!
Sedm schodů k moci
Volha
Extraktoři
Zahraniční seriály, které jsem letos viděla a mohu je s klidem doporučit:
Ztracena v bílém šumu
Noční agent
Věrná až za hrob
Spící pes
The last of Us
Zdravotní sestra
C.B. Strike
Věž (1, 2)
Nevyzpytatelné cesty Boží
Nejlepší české filmy:
Bod obnovy
Úsvit
Nejlepší zahraniční filmy:
Velryba
Milé dítě
Maštičkář
Trojúhelník smutku
Hodně štěstí, pane Veliký
Smrtící ticho
Víly z Inisherinu
Nyad
Nejlepší dokumenty:
Beckham
Sagrada Familia - Gaudího výzva
Nejlepší reality show:
Physical: Sto statečných
Největší bizár:
Vyšehrad: Fylm
Propadáky:
Sexuální výchova (řada 4)
Deset dnů dobrého muže (seriál)
Vrah přes inzerát (film)
Bledé modré oko (film)
Falešný profil (film)
Všechno, všude, najednou (film)
Pánský klub (český film)
Řekni to psem (český film)
Nejdrsnější věznice světa - ČR: pervitinové vězení (dokument)
Mário Biondo - poslední hodiny (dokument)