Recenzie (99)
Vlastníci (2019)
Perfektně strukturované, docela jsem se smál, ale otravné repetitivními prvky, hloupými postavami a herci, tedy snad až na Majera. Srandovní a ne směšné jako Passerovy/Formanovy filmy. Pozitivně vidím prostřihy do baráku a bytů.
MOST! - Episode 7 (2019) (epizóda)
Nenápadná moralita tohoto dílu: I skini mají srdce. To už zamotá hlavu úplně všem.
Sucker Punch (2011)
Nic zvláštního. Parodický film počítačová hra s vizuálem Pána prstenů, všeho možného s motivy a principy Nekonečného příběhu, Věčného svitu neposkvrněné mysli nebo Krásné hašteřilky - nikdy nevidíme výsledné dílo, tentokrát tanec. Dá se na to dívat, ale celkem nuda. Lepší film je Freistatt, když už jsme u těch ústavů. A má pravdu pan ředitel Pomo, že jednotlivé questy film nikam neposouvají.
Moje noc s Maud (1969)
Tak co, jsou filmy důležitější než život? Tenhle film je život.
Kouř (1990)
Přicházel mi na mysl Dotek zla - expresionismem - a Hal Hartley - jemnou absurditou, ale toto je mnohem vážnější a syrovější.
Jan Palach (2018)
... tak začala normalizace, která trvá dodnes. O nějaké nové nahlížení osobnosti Palacha tam nejde. SPOILER: Na konci hoří. KONEC SPOILERU. Skvělí herci. Výtečně natočeno. Vzpomínám si, jak se u Sedláčka řešilo, za co dostal státní vyznamenání (asi za film o Zemanovi) a jak si ho převzal (v mikině). Tou dobou se ale zcela přešlo to, že je to výborný filmař.
Nič nebude ako predtým (2017)
Opravdu nemá cenu rozlišovat mezi dokumentem a hraným filmem. Toto vypadá jak hraný film se vším všudy, ale inscenované to nebylo. Vždyť je to úplně jedno. Ale cinefilství autorů kouká z každého záběru. Cítím jejich radost vyprávět, stříhat. Co mě uhodilo do očí z hlediska obsahu, je tendence ženských postav stavět svůj postup životem na vyzývavosti. Trefně to vyjádřil ten DJ od Renči. Ve své bublině to neregistruju. Česká společnost má v tomto ještě pěkný kus před sebou.
Hastrman (2018)
Docela přesná adaptace, žel ve stylu vánočních pohádek Jiřího Stracha, včetně muziky a poťouchlých vtipů, které v knize pokud vím nejsou a zde jsou nepatřičné. Několik scén (Máj s tancem dokola a uříznutou hlavou, konec s Hastrmanem ve fešnem obleku na Jezeří a paneláky) se povedlo.
Noc v Tokoriki (2016)
Balkánské taneční něco mezi Petrem Markem a Halem Hartleym.
Hmyz (2018)
Jacques Rivette by zaplesal. Tak plesám za něj.