Recenzie (159)
Purpurová ruža z Káhiry (1985)
Ó, už dávno som sa pri filme (a ešte dlho po ňom) tak neuškŕňala :-).
Radiohead - There There (2003) (hudobný videoklip)
Krásne video, moje najobľúbenejšie od Radiohead.
Frankensteinova nevesta (1935)
Dojemný príbeh, hudba perfektne dotvárajúca atmosféru, pôsobivý film. Len sa smejem na tom, že mi Frankensteinovo monštrum so svojím "Drink! Drink!" a kulhaním za vínom nehorázne pripomínalo otca Jacka zo sitcomu Father Ted.
Veľký Gatsby (2013)
Veľkolepý film s megalomanskými večierkami u tajomného pána Gatsbyho, ktorý bol stvárnený dokonale. Už počas čítania románu som cítila, že Leo DiCaprio sa do tejto role nesmierne hodí (zmätený, hanblivý a romantický Jay v scéne s ničením Nickových hodín je môj favorit :)), rovnako ako Tobey do role Nicka Carrawaya. Od okamihu, keď sa Gatsby objavil na scéne, naberal film neskutočné grády a bolo to fantastické až do konca. Jediné, čo mi vadilo, bol hip-hopový podmaz na večierkoch (seriózne? Dvadsiate roky, ľudia!) a že rada od Nickovho otca nebola podaná presne ako v knihe. A alkoholistická vsuvka. A to, že na pohrebe chýbal Jayov otec (to som si, úprimne, najprv nevšimla). Ale inak, grandiózne. (Kto chce vidieť komornejšiu verziu, ktorá však nie je vôbec o nič horšia, odporúčam televízny film z roku 2000).
Rebel bez príčiny (1955)
Päťdesiate roky v USA museli byť zvláštne a ľudia nemali rozum. Rodičia boli ako stroje, ktoré sa vkuse len hádali a pred problémami v podstate zatvárali oči, deti (drsní frajerkovia) sa po jednom krivom pohľade oháňali nožmi, reťazami a strelnými zbraňami a dievčatá boli hysterické kravy. Najviac ma dojala scéna s Jimom a Buzzom v autách pri útese - keď sa vám rukáv prichytí o kľučku a nemôžete otvoriť dvere, namiesto zabrzdenia pridáte plyn a vrhnete sa dole útesom? Ok. Buzzovu smrť nikto vlastne ani neriešil a jeho priateľka už večer vyznávala lásku Jimovi. To sa mi zdá byť trochu proti zdravému úsudku. Možno v časoch vzniku Američania videli v tomto filme seba (no ďakujem pekne) a James Dean sa stal ich vzorom, dnes už tento film pôsobí pritiahnutý za vlasy. A vraj táto doba je zlá :D.
Maxihra (1997) (relácia)
Geniálna súťaž, pozerala som to vždy, a hoci som tam nikdy nezavolala (lebo naši ma strašili, že to bude stáť milióny a aj tak sa tam nedovolám), vždy som mala nervy z detí, ktoré to nevedeli ovládať - ja by som to isto vedela o sto percent lepšie :D. Bičan bol skvelý, a stále som sa tešila na jeho čítanie záverečných titulkov. Bendy Micuš, štartuj, Cicuš! :)
Gatsby (2000) (TV film)
Takto nejako (až na pár malých detailov) bol spracovaný Veľký Gatsby aj v mojej hlave pri čítaní predlohy. Úsmev Tobyho Stephensa presne zodpovedá tomu Gatsbyho: with a quality of eternal reassurance in it . A jeho lásku k Daisy mu fakt veríte od začiatku do konca. Vlastne všetky postavy boli zobrazené skvele, nemám čo vytknúť.
Zlaté opojenie (1925)
Keby všetci tuláci boli ako Charlie, ako by tu bolo pekne :). Rožkový tanec žeriem!
Šípková Ruženka (1959)
Klasické disneyovky som ako dieťa milovala a ostalo mi to dodnes :).
Moderná doba (1936)
Buck up - never say die. We'll get along. Cítim úžasný pokoj. Krásny film.