Posledné recenzie (21)
Holky bez zábran (2023)
Toto mi pripomenulo, ako veľmi mi chýbali nepodarené zábery, ktoré sa zobrazovali spolu so záverečnými titulkami. Bezkonkurenčne jedna z najvtipnejších (ak nie úplne najvtipnejšia) komédia roka, kde k humoru dopomohla aj kamera, strih a hudba. Ozaj k popukaniu. Moment, v ktorom som si uvedomil, aké geniálne je toto dielo, bola scéna, keď si postavy vylievali srdcia. Každý tam má svoje traumy, zažívajú neistoty, pocity úzkosti a životné udalosti, ktoré ich dodnes ovplyvňujú. Daná scéna (a snímka ako taká) sú brilantné v tom, aký empatický je scenár k týmto postavám. Všetky ich situácie sú odprezentované v humornom kontexte, ale zároveň sa smejem s nimi, nie na nich. Celé je to potom aj vtipné, aj dojímavé, čo je podľa mňa v komédii extrémne náročné na vytvorenie. Rachel je hviezda, ktorá má pred sebou ešte veľmi úspešnú a plodnú kariéru.
Vrahovia mesiaca kvetov (2023)
Majster filmového remesla dokazuje už šieste desaťročie svoje vycibrené schopnosti, s ktorými sa môže len máloktorý režisér porovnávať. Marty dokonale chápe nielen kinematografiu a jej silu ako takú, ale aj ľudskosť a jej najtemnejšie stránky. Neexistuje alternatívna realita, kde sa toto veľdielo v budúcnosti neukáže v rebríčkoch najlepších filmov tohto desaťročia.
Čierne Vianoce (1974)
TÁTO RECENZIA PREZRÁDZA KONIEC FILMU... Jeden z najdesivejších a najvyčerpávajúcejších (v tom dobrom slova zmysle) hororov, aké som videl. Je jasné, že nie každému sadne/sadol tento typ hororu, ale osobne musím povedať, že temer každé rozhodnutie v scenári bolo podľa mňa to správne. Dôvody, prečo je tento film taký efektívny, je hneď viacero: 1. Ani identita, ani vzhľad vraha sa nikdy neodhalí, divák po celý čas iba počuje jeho hlas a maximálne vidí jeho ruky. 2. Vrahov motív sa taktiež nikdy nevysvetlí. 3. Keď v horore dôjde k vražde, divák automaticky čaká, kým telo nájdu ostatné postavy, aby sa tak vzbudilo medzi nimi napätie a začali pátrať po danom páchateľovi. Tu sa nájdu maximálne tak telá Barb a Phyl a nemenovaného dievčaťa v parku. Pani Macová a Clare zostávajú v podkroví a nikto sa o nich nedozvie, čo ma privádza k poslednému dôvodu: 4. Tess a polícia si myslia, že vrahom bol Peter a tým sa prípad uzavrie. Nielenže je vrah stále na slobode, Tess v „sebaobrane“ zabila nevinného človeka. Toto všetko v kombinácii s tým, ako je kamera upretá na dlhé, vydesené pohľady postáv, dotvára dokonalú hororovú atmosféru. Horor sa tým pádom nekončí klasickým rozuzlením, ale pretrváva dávno po tom, ako Tess zaspí a polícia opustí dom, zatiaľ čo je v pozadí znovu počuť vyzváňanie telefónu.