Recenzie (1 959)
Most špiónov (2015)
Dívať sa na Spielbergove filmy je ako byť na omši, ktorú celebruje Pánboh osobne. Pravda, neplatí to pre všetky jeho filmy, ale pre tento áno. Ten scenár, tí herci, to svietenie a kompozícia každej jednej scény!
Osem hrozných (2015)
Pokračovanie Djanga, v ktorom zostarnutého Djanga hrá Samuel L. Jackson. :) Asi hodinku je to celkom fail, len hromada zbytočných kecov s peknými obrázkami a pasujúcou Enniovou hudbou. Potom SLJ vytasí historku o veľkom čiernom kokote, ktorú divák doslova... hltá. Ehm. :) Vzápätí vypukne krvavá zábava, v ktorej okrem absolútne démonickej Jennifer Jason Leigh hrá hlavnú úlohu majster gore efektov Greg Nicotero. Celé to príliš nedáva zmysel a je to vlastne ploché žvástanie o ničom, ale rozhodne je to vďaka réžii, hercom a hudbe intenzívny zážitok.
Star Wars: Sila sa prebúdza (2015)
Bože!!! Dve hodiny som sa šťastne usmieval. Teda - okrem okamihov, keď som sa hlasno smial, hlasno rumázgal alebo si obhrýzal nechty od napätia. Viem, že je to nostalgia. Viem, že film je v podstate remake ep IV, že zloduchovia sú trochu srandovní, že sa to miestami pohybuje na hrane paródie... Ale to nič nemení na absolútnom fanboyovskom nadšení z konečne kvalitného návratu do preďalekej Galaxie. Všetko je hmatateľné, herci sú super a réžia dravá.
Sedem zhavranelých bratov (2015)
Sympatická hrdinka, dobrý príbeh a fajn réžia, ale v druhej polovici to poriadne stratilo dych.
Vinci (2004)
Na prvý pohľad to vyzerá ako televízny film, nič výnimočné. Na konci som ale zostal sedieť s blaženým úsmevom nad tým výborne vymysleným, neokázalo natočeným a nie primitívne vtipným príbehom. Scenár, za aký by ktorýkoľvek slovenský a český tvorca daroval ľadvinu.
Pomstiteľ (2015)
Jedna z tých stathamoviek, čo majú aj príbeh. V skutočnosti je tu príbehu viac ako akcie. A je to fajn, ale celý čas som myslel na to, o koľko by to bolo lepšie, keby tam proste hral niekto iný ako Jason (snaží sa, ale jednoducho už je príliš zaparkovaný v tej svojej tradičnej polohe).
Hobit: Bitka piatich armád (2014)
Predĺžená verzia je asi tak trikrát zábavnejšia ako ten pološit v kine. Mám teraz pocit, že keď strihali pre kino, vyhodili z toho filmu všetko vtipné a Jacksonovsky hravé. Plus asi tak sto mŕtvol, pričom niektoré skapali skutočne krvavým spôsobom.
Narcos (2015) (seriál)
Hrôzostrašný Wagner Moura v svižnom spracovaní "kariéry" legendárneho kolumbijského narkobaróna a masového vraha. V každom okamihu surové, mrazivo autentické a remeselne a herecky bez chybičky.
Insidious: Kapitola 3 (2015)
Asi hodinu to vyzerá na dôstojné pokračovanie s luxusnými ľakačkami. Potom nastúpia vtipní lovci duchov a stane sa z toho čudná sebaparódia.
Hitman: Agent 47 (2015)
Jeden z najhorších filmov, aké sa toho roku dostali do širokej kinodistribúcie. Eurotrash s hroznými hercami, hroznými trikmi a slabučkými akčnými scénami. Pozeral som to ako seriál, na tri razy, pretože na jeden záťah sa to fakt nedá.