Zaujímavosti k filmom (58)
Anatomie vraždy (1959)
Režisér Otto Preminger nemal rád flashbacky, takže vo filme žiadne neuvidíme.
Vždyť jsme jen jednou na světě (1938)
Columbia zaplatila 200 000 dolárov za filmovacie práva.
Anatomie vraždy (1959)
Otec Jamesa Stewarta bol tak urazený filmom, že nabádal ľudí aby ho nepozerali.
Anatomie vraždy (1959)
Keď išiel James Stewart navštíviť Kathryn Grant do hotelu, recepčný čítal Exodus od Leona Urisa. Režisér Otto Preminger neskôr natočil jeho filmovú verziu, Exodus (1960).
Anatomie vraždy (1959)
Film bol natočený za dva mesiace.
Anatomie vraždy (1959)
Oficiálny plagát bol Premierou vyhlásený ako najlepší z 25 plagátov k filmu.
Vždyť jsme jen jednou na světě (1938)
V roku 1938 mal bežný film približne 2 a pol kilometra natočeného materiálu. Tento film mal niečo cez 100 km.
Vždyť jsme jen jednou na světě (1938)
Natáčanie trvalo menej ako dva mesiace.
Anatomie vraždy (1959)
Film je podľa Amerického Filmového Inštitútu 7. v rebríčku 10 Najlepších drám zo súdnych siení.
Vždyť jsme jen jednou na světě (1938)
I keď je v divadedelnej predlohe len 19 postáv, filmové spracovanie ich má 153.
Anatomie vraždy (1959)
Film bol zakázaný v Chicagu.
Anatomie vraždy (1959)
Rola sudcu bola ponúknutá Spencerovi Tracymu a Burlovi Ivesovi. Nakoniec ju však dostal Joseph N. Welch, ktorý bol právnikom v skutočnom živote.
Made for Each Other (1939)
Skúsenosť producenta Davida O. Selznicka s liekom, ktorý zachránil život jeho kriticky chorému bratovi bola inšpirácia pre leteckú scénu na konci filmu.
Made for Each Other (1939)
Technik špeciálnych efektov Edmund E. Fellegi spadol z lávky, keď sa pustili balóny v scéne na novoročnej párty. Pád neprežil.
Hnus (1965)
Roman Polanski si strihol jedného z pouličných hráčov.
Hnus (1965)
Tento film, spolu s Le Locataire a Rosemary's Baby patrí k voľnej hororvej trilógii Romana Polanského o nažívaní v byte či dome.
Hnus (1965)
Polanského prvý anglický film.
V žiare noci (1967)
Režisér Norman Jewison požiadal Roda Steigera (Gillespie), aby jeho postava žuvala žuvačku. Rod najprv odmietol, ale potom sa mu ten nápad zapáčil a nakoniec sa spotrebovalo na natáčaní 263 balíkov žuvačiek.
V žiare noci (1967)
Film je často citovaný ako najoblúbenejší film Sidneyho Poitiera (Virgil Tibbs), aký kedy urobil.
V žiare noci (1967)
Dej je situovaný v letnom Mississippi, ale natáčalo sa na jeseň v štáte Illionis. Kvôli tomu muselo mať veľa hercov pred natáčaním v ústach kocky ľadu, aby v noci nebol vidieť teplý dych.