Recenzie (165)
Invaze lupičů těl (1956)
Film má vyše 60 rokov, ale aj tak ho možno považovať za jeden z najlepších sci - fi filmov v kinematografii. V podstate jeho veľkosť tkvie v tom, že umne kombinuje dramaticko - zábavnú zložku so spoločensko - filozofickým presahom (toľko alegórii sa vo filme len tak nevidí) a je len na divákovi, čo mu je viac blízke. Užíval som si dej plný zvratov, s perfektnou gradáciou, originálnymi dialógmi a výbornými hercami (božská Dana Wynter).
Zaseknutí v láske (2012)
Hviezdičku naviac dávam za skvelé obsadenie, vďaka ktorému som si znovu vychutnal prekrásnu Jennifer Connelly, aj keď ma najviac bavil vzťah Lily Collins a Logana Lermana. Keď to sčítam dokopy, Stuck in Love postráda síce originálny príbeh, ale je to príjemná pohodovka na upršaný deň, ktorú dopozeráte s úsmevom na tvári.
Rivali (2013)
F1 je pre mňa španielska dedina, ako aj filmy z tohto prostredia. Aj preto som od filmu veľa neočakávala môj záujem vidieť film skôr vyvolali výborné recenzie na zahraničných filmových serveroch. Po dvojhodinovom výlete do prostredia rýchlych monopostov, hluku a ozajstného rivalstva musím Howarda velebiť, pretože sa u podarilo vytvoriť dychberúci príbeh o súperení dvoch rozdielnych mužov, ktorý síce neovplýva originalitou, ale divákovi je servírovaný výbornými hercami, vzrušujúcou formou a zaujme aj nefanúšika F1.
Banchangggyo (2012)
Raz za čas fakt dobre padnú podobné filmy, kde sa striedajú milučké, klišovité, rozjarené či smutné situácie, so sympatickými postavy v príjemnom prostredí. Taká správna filmová atmosféra za plný počet hviezd.
Děvčátko, které bydlí na konci ulice (1976)
Nečakajte potoky krvi, ani žiadne naháňačky. Dievčatko, ktoré býva na konci ulice predvádza svoju kvalitu v postupne budovanej atmosfére s výbornou, vtedy ešte mladučkou Jodie Foster.
Coffee Town (2013)
Do Coffee Townu som išiel s miernym očakávaním, ale vyšiel som s z neho s príjemným pocitom z filmového zážitku. Príjemné pohodlné prostredie, neotravné postavy a sakramentsky vtipné scény bez zbytočných sexistických narážok - aj to stačí to na výbornú komédiu.
Zabijáci (1946)
Už úvod filmu so zabijakmi napovie, že pôjde o výborne zvládnutý noir film, aj s pričinením výbornej kamery Elwooda Bredella. Čo je na Zabijakoch najskvelejšie je, ako divák pomocou flashbackov rozpletá tento zamotaný príbeh, plný prekvapení a silných charakterov.
Dýchať (2011)
Dýchať znamená žiť. Život dával zo začiatku hrdinovi samé rany, ale až jeho konfrontácia s pominuteľnosťou ho primäla nadýchnuť sa k niečomu novému. Neuveriteľne silný debut režiséra K. Markovicsa a ešte neuveriteľnejšie herectvo nováčika Thomasa Schuberta, ktorého výkon nenechá nikoho chladným.
Šepoty a výkriky (1972)
Ťažký, preťažký film, ktorý ma ešte dlho bude prenasledovať. Film ukazujúci predovšetkým bolesť, smrť, odcudzenie, chlad ani iný nemôže byť, ale predovšetkým herectvo štyroch persón, ktoré rozprávali svoje príbehy tvárami, takže film mohol byť pokojne aj nemý. Ale už nie čiernobiely, pretože farby odrážali vnútro postáv rovnako, ako reč ich tvárí.
Vše o Evě (1950)
Bez debaty, Všetko o Eve sa právom zaraďuje k najväčších filmov, čo kinematografia stvorila. Táto dokonalá ukážka špičkového herectva (Davis) a brilantných dialógov dokazuje, že celý svet je jedno veľké javisko, na ktorom si chce väčšina z nás užiť svoj kúsok slávy.