Recenzie (85)
Poslední leč Alfonse Karáska (1987) (TV film)
Doktor uaaá v našem domě áá.... Teda jestli tohle nedovede zvednout náladu, tak už nevím, co jinýho.
Zoznámte sa, Joe Black (1998)
Konec kýčovitý, častější použití nůžek by bylo ku prospěchu, ale jinak zajímavý film s neplytkými dialogy a netradiční zápletkou.
Kozorožec 1 (1977)
Nezáživný béčko.
Vdavky Nanynky Kulichovy (1935)
Jeden z nejstupidnějších názvů v dějinách kinematografie.
Nestanem sa tvojou ženou (2007)
Není to žádné veledílo, ale pohodová a také vtipná oddychovka s nečekaným bonusem - naprosto přesné načrtnutí osobnosti G. W. Bushe v parodické písničce v podání Saoirse Ronan. Takže ať počítám jak počítám, 4 hvězdičky.
Sněhový dort (2006)
Trošičku si dovolím odrazit se od kleopatřina komentáře a oargumentovat tu jednu hvězdičku, kterou mám proti ní navíc. Souhlasím totiž skoro se vším, co napsala, jen si nemyslím, že se hlavní hrdina ocitl tam, kde se ocitl, pouhou náhodou. Vzhledem k tomu, co se dozvíme až v druhé části filmu, totiž vnímám přesah. Už se v podobné situaci jednou ocitl a selhal v ní. Ta čtvrtá hvězdička je právě za to poselství, že ať se stane cokoliv, vždy máme v životě možnost dostat druhou šanci a tentokrát se již třeba zachovat jinak.
Čo žerie Gilberta Grapea (1993)
Očekával jsem výborný film s výborným DiCapriem a ani jednoho se mi nedostalo. Film byl pouze dobrý a pro Leův výkon je termín výborný naprosto nedostatečný. I za takovým Forrestem někde v dáli toho Hankse pořád vnímám, ale tady prostě žádný DiCaprio nebyl, tady byl jenom duševně opožděný Ernie Grape. Podobné totální rozpuštění herce do postavy jsem zažil snad jen u Gándhího. Takže suma sumárum, jeden z nejlepších hereckých výkonů v historii v jinak celkem tuctovém filmu.
Svět podle Lelanda (2003)
Váhám mezi 3 a 4 *, ale protentokrát zaokrouhlím. Nemyslím si, že by to byl film o násilí mladistvých, jak hlásá přebal. Spíš je to film o citlivém vnímání světa a jeho stavu. Chvíli mi trvalo než jsem se do filmu dostal, protože hned ze začátku je nám naservírování nějakých 10 osob a my pořádně netušíme, kdo je kdo a jaké má na ostatní vazby, ale s tím, jak se vše postupně odkrývá, nutí to člověka čím dál víc přemýšlet. Niterný komorní film, ve kterém je lehčí najít si cestu k těm, kdo dělají chyby než k těm, kdo které tento svět chápe jako úspěšné a bezúhonné.
Návštěvní den č. 4 (1969) (divadelný záznam)
Klasika, jen ty písně mě nikdy moc nebraly. Platí pro všechny díly, které jsou zde bůhví proč uvedeny jako samostané pořady.
Vondráčkovo pozdní odpoledne (1978) (TV film)
Překvapivě civilní Sobota v nikterak převratné komedii.