Recenzie (95)
Truman Show (1998)
Niccol v najlepšej forme. Zobrať neskutočne bohovský námet, dokonale to napísať a... Peter Weir mi to čiastočne kazí. Radšej by som videl Niccolovo minimalistické prostredie, sterilita Trumanovho života si to tak trochu pýtala. "We accept the reality of the world with which we're presented. It's as simple as that."
Star Wars: Sila sa prebúdza (2015)
Povedal som si, že hodnotiť budem až po Epizóde IX, potom čo som videl v Last Jedi mi toto príde jak nostalgické nahliadnutie, ktoré nikam nepokračuje.
Daredevil (2015) (seriál)
Netflix si filmovými komixami vytrel riť, a to pekne naširoko celým xichtom. Toto by fungovalo aj keby postava Daredevila absentuje a jedná sa len o konverzačku zákulisných ťahaníc okolo Kingpina. Takto vychutnaný a realistický komixový záporák (úplne na hlavu, medzi nami) tu ešte nebol.
Dlhá cesta dole (2014)
S odstupom určite nie za 5*, ale jedno meno - Imogen Poots! Vážne, postava Jess by si zaslúžila nejaký vlastný potrhlý film.
Mission: Impossible 5 (2015)
Parádny mix starého s novým. Kvalitný špionážny thriller s modernou akciou. Navyše filmy ako Mission Impossible a hercov ako Tom Cruise si je treba začať vážiť, pretože filmy s kaskadérskymi kúskami začínajú byť v dobe kedy sa točí aj obyčajná jazda autom oproti zelenému plátnu nedostatkové zbožie (lietadlo!).
Bojovník (2015)
Viacmenej sa ide podľa očakávanej schémy, ale jeden bonus film má - postavy sú ľudia. Žiadny dokonalý morálne čistý trenér, ktorý sa tak snaží síce pôsobiť ale každý má chyby.
Muž z ocele (2013)
Oveľa viac akčné sci-fi ako komix, a tak mi to šmakuje. So záverečným over-the-top súbojom sa môžu porovnávať možno tak japonské animáky. Bay a Wachowski blednú závisťou.
Enderova hra (2013)
Nie, nevadia mi hrajúce sa deti. Vadí mi totálne zmršený potenciál a občas idiotský vizuál. Záverečná pointa odrozprávaná na asi 5tich minútach je na päsť medzi oči. Mohli ich šrotovať a bombardovať počas celého výcviku a ono sa to len trochu oškre. Vďaka bohu že Paul Verhoeven nás už v minulom tisícročí stihol naučiť že, "Mrtvej brouk, je dobrej brouk!". Starship Troopers sú čo sa týka nenávisti, totality a xenofóbie úplne iný level s dynamickým dejom, drsným prostredím a lepšími hmyzákmi. Ender's Game je strata času.
Star Trek: Do temnoty (2013)
To zas bylo ve fyzikálních alejích nablito. Zúfalo prvoplánová akcia, ktorá neváha popierať samú seba. Tam kde sa v minulej časti transportovalo za warp pohonu, je tu problém transportovať postavy pohybujúce sa na ploche 3x3 metre letiace na nejakom lacnom prenášadle. Enterprise toho času pokojne vznášajúcu sa 250000 km od Zeme, čo je inak asi jedna svetelná sekunda, alebo vzdialenosť na ktorú by misie Apollo potrebovali tak 2 dni, zrazu strhne zemská gravitácia a o pár minút už klesá pozemskými oblakmi. Parádny vizuál vyvažuje šablónovitý scenár, ale pokiaľ nás táto odlesková show čaká u nových Star Wars tak pánboh s nami. Ale čo, pri nedostatku vesmírnych sci-fi zoberie človek na milosť aj Star Trek :D.
Gattaca (1997)
Parádny námet, super herci, skvelý scenár a Niccolov unikátny minimalistický vizuálny štýl. Film o vôli a posúvaní hraníc, ktorý by si mal aspoň raz pozrieť každý.