Recenzie (2 930)
Glory (1989)
A zase jeden z kvalitních filmů pojednávajících o amerických dějinách respektive válce sever proti jihu. Zwick je velmi schopný režisér, který ví jak točit a ze všeho nejlépe mu jdou válečné sekvence. Ten závěrečný útok na pevnost je opravdu síla. Herci solidní (hlavně Freeman v roli černošského seržanta je výborný!) a samozřejmě velmistr přes hudbu James Horner a další z jeho super kompozic.
Zvrátený (2002)
Jeden z nejdrsnějších filmů ever.
Kasíno (1995)
Fakt je ten, že Scorsese tak trochu sází na jistotu. Formou i vypravěčským stylem je Casino dost podobné Mafiánům, Špinavým ulicím, ale i Zjizvené tváři, či Kmotrovi. Popisuje vzestup, vrchol a pád člověka a jeho blízkých. Ovšem nutno podotknout, že to opět Scorsese zvládl na jedničku s hvězdičkou. Přesně ten stejný strhující dobový "feeling", který vystřihl v Mafiánech, je totiž i tady. Podobně laděné (a i točené scény), podobná dobová hudba, téměř stejní herci a brutalitou se tu opět také nešetřilo. Možná není příběh tak obsáhlý a rychlý jako u Mafiánů, ale ani mi to nevadí. Scorsese opět famózně vede herecký ansámbl. De Niro, který se tentokrát chopil hlavní role, svojí postavu opět nastudoval a zahrál naprosto precizně a po právu je právě on společně s vynikající Sharon Stone nejsilnější herecký článek filmu. Pesci tak trochu oproti své nezapomenutelné kreaci z Mafiánů "ubral", ale přesto tam několik těch jeho typických výstupů opět bylo a opět bylo na co koukat. Scorsese režíruje špičkově a vyzrálost a doslova životní zkušenost srší z každého záběru kamery. Celkově je tak Casino formálně špičková a obsahově stylově natočená pecka, která neztratila a ani nikdy neztratí svůj lesk, noblesu, šarm, vyzrálost a sílu.
Návrat do Cold Mountain (2003)
Cold Mountain je přesně takový jaký jsem ho chtěl. Jemný, romantický, ale i velmi drsný a upřimný. Minghella je skvělý režisér a vypravěč a Cold Mountain je vyladěný masterpiece do posledního detailu - tedy hudebně, technicky i dramaturgicky.
Naživo z Bagdadu (2002) (TV film)
Tenhle film si na nic nehraje. Podává poctivé informace o válečném konfliktu a právě v tom je jeho síla. Příběh má skvělý spád a herecký sbor v čele s Keatonem a Bonhman Carter exceluje v každém záběru.
Aféra Thomasa Crowna (1999)
Inteligentní podívaná s dobrými herci, ale chtělo to víc "šťávy".
Vek nevinnosti (1993)
Po řemeslné a estetické stránce je film na špičkové úrovni. Skvělá kamera a především interiéry a exteriéry jsou užasné. Ovšem ten příběh je přinejmenším zvláštní. Hlavně první půle je pomalá a neskutečně utahaná. Styl vyprávění se mi moc líbil, ovšem tempo to opravdu chtělo vyšší. Zachycení životního stylu té doby ovšem precizní.
Čata (1986)
V Čeťe je zachycena asi jedna z nejrealističtějších atmosfér co jsem kdy vůbec u válečných filmů viděl a některé scény (vietnamská vesnice) jsou tak tvrdé, že vyrazí dech. Oliver Stone nám ukázal pravou tvář vietnamského pekla v džungli.
Mafiáni (1990)
Mafiáni jsou naprosto super. Dýchá z nich taková ta "životní zkušenost" a s velkou pravděpodobností jsou jedním z nejlepších filmů Martina Scorseseho. Robert De Niro tady exceluje a Joe Pesci je skutečně nezapomenutelný a Oscara dostal naprosto poprávu. Skvost světové kinematografie.
Česká spojka (2002)
Za velký klad považuji samozřejmě klasickou Schumacherovu dynamickou režii (rychlá kamera, střihy, slušné tempo a rychlá hudba). Mohlo to být lepší, ale buďme rádi že to dopadlo alespoň takhle a nekonal se druhý megaprůser typu Batmanů. Ovšem hlášky Chrise Rocka a klid Anhonyho Hopkinse se mi velmi líbily. Kupodivu dobře zvolené herecké osazenstvo.