Recenzie (1 464)
Texaský masakr motorovou pilou (2022)
Jako komedie dobré.
Sledovanie (1993)
První Sledování (87) bylo fajn a mělo smysl, todle už je zbytečnost, na kterou si zítra nevzpomenu.
Oasis Knebworth 1996 (2021)
Zlatý devadesátý, povzdechnou si pamětníci.
Zlato (2022)
A jak by to bylo kdyby jel pro bagr Efron a zlato hlídal Hayes? Ale jinak supr film a ta pointa potěšila.
Jigeum Uri Hakgyoneun (2022) (seriál)
Po všech stránkách komplexní pohled na to, co by se stalo, kdyby...analogie k současné, už druhý rok trvající pandemii kovidu je jasně patrná. Klobouk dolů před šířkou i hloubkou záběru.
Neľútostný súboj (1995)
Dodneška si pamatuju, jak jsme nad tím v době premiéry, tj. před necelými 26 lety, s Milodarem, když jsme šli z toho z kina, ohrnovali nos a říkali, kdepak, ty časy, kdy filmy, kde hráli De Niro a Pacino byly zárukou kvality, jsou nenávratně pryč, todle už nejsou Taxikáři ani Kmotři, todle už je prostě něco jinýho. V tý době, v době našeho intelektuálního vrcholu, kdy jsem právě poznával filmy Bunuela a Saury, byl pro mě Nelítostný souboj jen dalším důkazem úpadku De Nira a Pacina. Bývali jsme mladí, rozzuření intelektuálové, chacha. Jenže, o 25 let a více později, a budu raději mluvit už jen za sebe, už dávno nejsem intelektuál, ale naprosto všední konzument, kterej si sice furt pamatuje, že kdysi míval "dlouhý vlasy, názory a sny", ale doktor čas pracuje nelítostně a všechny ostré hrany semele, takže nyní už uznávám, že Heat byla už ve své době novodobá klasika, novodobej Kmotr a tehdy sem to zkrátka nemohl chápat. Nyní už to chápu a Heat je novodobá klasika a novodobej Kmotr a nic lepšího už nelze si představit, Nelítostný souboj je to nejlepší, co mohlo být v tomto žánru natočeno.
Umučenie Krista (2004)
Výjimečně je český překlad originálního názvu výstižnější a lepší. Gibson trochu mate slovem "Passion", o vášeň tu opravdu nejde, pokud za vášeň nepovažujete trýznivou fyzickou bolest. Zde jde opravdu jen o tu fyzickou bolest a tortůru. I když je to dost jednostranný a úzký pohled na celou problematiku, je to v tomto ohledu maximálně působivé, ano, věřím tomu, že takhle nějak to mohlo probíhat a že být zbičován, zmlácen a pak bejt přišpendlenej na kříž nebyla žádná procházka růžovým sadem a že to fakt kurevsky bolelo a věřim taky tomu, že ti co to páchali u toho cejtili obrovskou rozkoš, tím větší, čím větší bylo utrpení oběti. Tady to Melík, kerej to natočil jako sebemrskačský sadomaso, dohnal do absolutního extrému a nemám s tim problém, páč to fyzický utrpení muselo bejt doopravdy naprosto nepředstavitelný a nejspíš to bylo ještě daleko horší, ale v rámci možností to Mel zhmotnil sugestivně jak to šlo.
Ježiš Nazaretský (1977) (TV film)
Nad průměr to pozvedá plejáda slavných herců skoro v každý, třeba jen epizodní roli, viz.minutová role Claudie Kardinál, a i vhodně vybraný hlavní představitel a dále Zeffirelliho realizační schopnost, a i když je to dlouhý jak nechci říkat co, nenudilo to. V rámci možností, je to z těch klasickejch interpretací Ježíšova života, ta lepší verze. Líbilo se mi nepatetický obraz ukřižování, Římani se s tim asi moc nesrali. Zároveň člověk po zhlédnutí této minisérie nebo spíš maxisérie ocení Život Briana. Když se to tak vezme, tak Ježíš byl vlastně Father of All Superheroes a Supermanův bratranec, jenom lítat neuměl. Musí se to fakt brát všechno strašně s rezervou, hlavně to, že Ježíš konal zázraky a vstal z mrtvých, zbytek lze celkem chápat a brát.
Francúzska depeša Liberty, Kansas Evening Sun (2021)
Filmy Wese Andersona jsou dementní, občas se mu něco povede, ale většinou to dopadne takto.
Největší příběh všech dob (1965)
O Ježíšovi byl natočen pouze jeden film, který není úplně pitomej a to je Poslední pokušení, jinak je to samá bída o tom, jakej byl Ježíš dobrák a jak dělal zázraky. Dodneška nechápu, že na těchhle pohádkách stojí celá západní civilizace, zatímco ta východní stojí na tom samym v tmavěčerným. Bylo by fajn, kdyby lidi dostali rozum a přestali věřit pohádkám a nesmyslům. Příhodnější název pro celý mýtus o Ježíšovi by byl Největší podvod všech dob.