Recenzie (1 022)
Šialenstvo (1994)
Snímek balancující na hranici těžkého klišé a geniálního využití žánrových lahůdek. Vzhledem k zajímavému příběhu a dusné atmosféře, určitou lacinost některých momentů s radostí přehlédnete. Ukázkové zpracování bezútěšné atmosféry a postupné budování depresivní atmosféry, která člověka neděsí pouze povrchně, ale především mu brnká na duší. Není to čistých 5 hvezdiček, ale na 4 je to až PŘÍLIŠ dobré...
Mistr neznámého boje (1993)
Sám se tomu divím, ale tenhle film Marka Dacascosa nejen že není úplně hloupý, ale navíc je i fajn natočený. Jsem v pokušení dát čtyři!
Do noci (1985)
Škoda závěrečné přestřelky, která se svým laciným (a velmi nelogickým) pojetím naprosto nehodí do nálady filmu. Výsledek tak 3 1/2 hvězdičky...
Miluj blížneho svojho (1999)
Napínavý thriller, který však selhává ve svém tempu. Vše se děje s takovou rychlostí, že nestihneme hrdinovi proniknout do hlavy a stává se pro nás stejným otazníkem, jako jeho soused. Pokud jde o záměr, pak vyšel dokonale, ale pochybuji. Postupná gradace snímku však tuto pochybnost hravě skrývá. Skutečným problémem je konec. Ten je sice patřičně překvapivý, ale fakt, že by někdo tolik riskoval tak nejasný vývoj událostí, místo toho aby využil příležitosti, která se stane tak jako tak, mi prostě neštymuje. Je ale faktem, že konec použitý se hodí postavám do krámu. Výsledek je na pomezí tří a čtyř hvězdiček. Vítězí vyšší díky tomu, že Bridges i Robbins si své role patřičně vychutnali...
Přistání naslepo (1998)
Ukázkový příklad toho, že i naprosté dějové klišé lze zachránit prostřednictvím zdatně budovaného napětí a dobrých hereckých výkonů. 3 a 1/2 hvězdičky...
Protivné baby (2004)
Lindsay Lohan opět ve dvojroli. Tentokrát se musí z hodné a nevinné holky (kterou je) přetvařovat na povýšenou mrchu, aby srazila hřebínek hlavní potvoře školy. Film má výtečné tempo, nenudí a díky mnoha výtečným vtipům, svižné režii a dobrému obsazení (dobrém o soundtracku nemluvě) se řadí k té lepší sortě komedií (Freaky Friday, School of rock), které nás v posledním roce tolik potěšily...
Collateral (2004)
Hodně atmosférická záležitost připomene svým pojetím Nelítostný souboj a hudbou Insidera (mimochodem, hudba je NAPROSTO vynikající). Snímek se ani na minutu nezastaví a oba herci v hlavní úloze podávají, ač v jiných charakterech, než na jaké jsme u nich zvyklí, přesvědčivé výkony a jsou si důstojnými protihráči. Konečných 20 minut je sice krapítko klišé, ale i tak neskutečně napínavé. Vzhledem k tomu, jak je film perfektně natočený a jak moc se ve mně zapsala scéna s vlkem, nemohu jít pod pět hvězdiček...
Purpurové rieky 2 (2004)
Těžko, velmi těžko hodnotitelný film. Na jedné straně výtečná atmosféra (minimálně v první půlce) a excelentní práce kamery, na té druhé opravdu podivný scénář a Reno zatažený do pozadí. Výsledek pak není ani tak detektivkou ve stylu Sedmičky s občasnou akční vsuvkou, jak tomu bylu u jedničky, ale mysteriózní akční thriller, což je změna celkem podstatná a trošičku obtížně stravitelná. Veliká škoda, že tvůrci uvěřili tomu, že Reno utáhne postavu, která se akorát tváří zamyšlěně a ptá se na důkazní materiál, zatímco hlášek má pomálu. Reno má charizma, ale kde nic není...
Šťavňatý vršok (1978)
Výtečný napínavý příběh o hledání nového domova, který mě natolik uchvátil svou atmosférou, že jsem úplně zapomněl, že vlastně sleduji kreslený film...
Sexbomba od vedľa (2004)
Příjemná komedie, která se vyvaruje zbytečných klišé a dokonce dokáže dějově překvapit. Elisha Cuthbert je neskutečně krásná...