Recenzie (924)
Sladkých 17 (2002)
Mohlo to být ještě horší? Dle mého prakticky ne...
Mesto hriechu (2010)
Takhle má vypadat inteligentní akční film, u kterého se člověk nenudí, má komu fandit (i když ví, že morálně je to špatně) a nemusí se dívat na triky za 100 miliony dolarů. Velmi dynamicky a svěže natočený film o bandě zlodějů, která to všechno měla tak trochu předurčena. Dobrý styl vyprávění a vykreslování postav a zajímavé charaktery. Ben by se měl akčního žánru držet a vůbec nevadí, když se bude obsazovat sám, protože tohle je po dlouhé době opět sympatický herecký výkon v jeho podání. Analogie s HEAT se nabízí, nicméně kdybych hledal vítěze, řekl bych, že je to hlavně divák (v obou případech). Pecka a opět silné zamyšlení se, proč že to v ČR nebylo uvedeno v kinech!!! 10/10!
The Yellow Handkerchief (2008)
Pomalu plynující road movie zasazené do hurikánem Katrina bolestivě zasažené oblasti jihu USA, nicméně drama, které je zde líčeno, není tak ani tak o hmatatelných bolestech, ale spíš o těch vnitřních. K tomu, aby byl film dobrý, tak nemusí být scénař v ničem tak ohromující, protože stále tu jsou ještě jiné nástroje, které mohou tuto vadu napravit. Zde se to daří dokonale. Děj nijak zázračně nepřekvapí, nicméně je podáván velmi citlivým a osobním způsobem. Kristen, Eddie a hlavně William s Marií si to tu opravdu dali a klobouk dolů. Myslím, že je velká škoda, že film tak dlouho nenacházel distributora a navíc nebyl ani komerčně úspěšný. Navíc pěkná jižanská hudba. 9/10!
Pán Nikto (2009)
Neskutečný vizuální zážitek, který působí malinko nesourodě, nicméně vzhledem k typu vyprávění je to poměrně logické. Osobně bych ukončil film o 3-4 minutky dřívě a nedával tam tu poslední pasáž. Ale jinak spokojenost. Bylo to takové "Hledá se Nemo 2" :-) 8/10!
Lásky podľa predlohy (2007)
Moc příjemná mozaika příběhů, které jsou inspirovány knihami jedné pisatelky románů o dvoření v rustikální Anglii, kde z mého pohledu vyčnívá Emily Blunt, avšak celý herecký ansábl je opravdu povodený. Knižní kluby jsou fajn... 9/10!
Ľahko ju zbaliť (2010)
Emma Stone je zde naprosto dokonalá a její humor je přesně podle mého gusta. Příběh poměrně v pohodě, občas to působí malinko bezradně, ale jako celek to celkem funguje. Není to totální BOMBA, ale zábavné a humorné to je, takže další letošní překvapení. 7/10!
Milujem problémy (1994)
Tak tato "romantická" chemie plná podvodů a "ochcávaček" mi opravdu nesedí. 3/10!
Solomon Kane (2009)
Drsný fantasy středověk, plný krve, kouzel, černé magie a kdejaké hereze! V tomto světě je jedinou nadějí společnosti antihrdina Solomon Kane, kterého bezvadně ztvárnil James Purefoy. Erková zábava se spoustou vykrádaček, ale nadmíru zábavná a atmosférická. Bravo, takových filmů už se dnes moc netočí. Chceme další masakry a trošku přitlačit v rozpočtu. "Byly doby, kdy byl svět uvržen do temnot. Doby čarodějů a kouzelníků, kdy se nikdo nedokázal postavit zlu. Ty doby jsou pryč!" 8/10!
Zelená karta (1990)
Klasika s výborným Gérardem a neméně dobrou Andie. Tradiční každoroční projekce. 9/10!
Avatar: Posledný vládca vetra (2010)
Pohádka s pěkným vizuálem i hudbou, nikterak složitý příběh založený na antagonismu dobra a zla. Vyvolený má spasit svět a spojit všechny živly v harmonický celek a to jednak v sobě a druhak reálně na zemi. Hezky jednoduše odvyprávěné a nikterák nudné. Nevím, proč to hodnotit skrze režisérův potenciál. Myslím, že filmy se snad hodnotí podle dojmu a skutečné kvality/ zábavnosti/ přínosnosti. Proto tedy 7-8/10 (ještě si to nechám rozležet) a jen škoda nedokončeného příběhu, protože další díl asi těžko vznikne.