Recenzie (577)
Mys hrôzy (1991)
Úžas po každej stránke:-) Počnúc d Hichcockovej suity: Saul Bass (umelecké titulky, dokonca robil aj pre Scorseseho film Casino:) a hudobná adaptácia hudby Hitchovho dvorného skladateľa Bernarda Hermanna pod taktovkou Elmera Bernsteina. Až po vizuálne zážitky so skvelým a dovolím si tvrdiť životne najlepším De Nirovym hereckým výkonom!!! Nevidel som original film s Mitchumom, ale tento remake sa Scorsesemu skutočne podaril. Napriek veľkolepému rozbehu a stupňovanému napätiu si film udržal komorné prevedenie a miestami až umelecké kvality:-) Podobných americkych "thrillerov" je natočených na mraky a na nič. Klobúk dole, že ma konečne tento žáner oslovil a príjemne prekvapil. Rozhodne odporúčam aj filmovo náročnejším divákom:-)
Mars útočí! (1996)
Trošku sklamanie. Napriek Burtonovskej fascinácii B-éčkových sci-fi filmov z 50-60.tych rokov je (pre mňa) Mars útočí iba slabý a hlavne nedotiahnutý odvar. Škoda! Burton nevyužil svoj potenciál ako vo svojich ostatných filmoch. Jednoznačne jeho najslabší film. 30%
Karamazovi (2008)
Zelenka je momentálne najzaujimavejší český režisér. Karamazovci majú opäť originálnu vizuálnu formu a potvrdzujú autorove kvality:-) V poslednej dobe sú české filmy obsahovo i formálne prázdne, pretože prepadli opakovanénu klišé. A možno zkonštatovať, že Zelenka je asi jediný autor z nadhľadom a kvalitným umeleckým krédom, ktoré neoslovuje len filmovo náročne publikum:-)
Lawrence z Arábie (1962)
Veľkofilm v pravom zmysle slova. Veľkolepé výpravné scény, ktoré sú komponované panoramaticky a hodia sa iba na veľké plátno kinosál. Ani skvele remastrované 2DVD nedokáže podať vizuálny zážitok z nekonečnej púšte. Film, ktorý by som chcel určite vidieť v kine...:-)
Od súmraku do úsvitu (1996)
Neuveriteľná kravina! Skoro až odpad?! Nemá to ani na B-éčko ani na "nezávislú horor paródiu". Zle natočené a úplne mimo!!! Rodriguez natočil Od súmraku do úsvitu v rekordnom čase a bohužiaľ temo práce sa odrazilo na výsledku. Škoda:-( Autorov dobre poznám a Tarantina milujem.Ale tento paškvyl je podľa mňa riadne mimo!
Hrabě Dracula (1970)
Strašne slabé prevedenie! Najviac ma dožrala hudba. Dookola škrípal ten istý cimbalový tón. A herci sa tiež nepretrhli! Zatiaľ najhoršie spracovanie Drakulu:-( slabých 35%
Adamove jablká (2005)
Perfektná čierna komédia o "sile viery", rasovej neznášanlivosti a iných závislostiach:-) Parodovanie notoricky známych symbolov a dokonca citácie filmov. Odporúčam fanúšikom škandinávskej "komédie" :-)
Tanečnica v tme (2000)
Dobrý nášup!!! Ani mi to nepripadá depresívne či morbídne. Muzikál nemusím, ale z výstupu Bjork a jej silného príbehu Selmy Ježek som mal slušný zážitok. Trier z divákom pekne vyzametá aj tie najtemnejšie zákutia ľudskej duše. Nedá Vám vydýchnuť ani na konci neodvratného procesu..! V kine nastala "chvíle nachápavého ticha". Nemôžem ešte naplno doceniť a posúdiť Tanečnicu v kontexte celej Trierovej tvorby. Bohužial po skvelej EURÓPE je tento čudácky film moje druhé stretnutie. Jedno je ale isté. Lars von Trier je originálny európsky režisér svetovej kvality a každý jeho film je novým prekvapením a udalosťou na zamyslenie. Len pre extra náročných cinefilov:-)
Boží zápasník (2006)
Moje prvé stretnutie s Jackom Blackom. Tento typ filmov nemusím! Náhodou som naďabil pri hľadaní iného filmu a žánru. Ako oddychovka po náročných kinoklubákoch sa ale táto paródia(?) celkom hodí na nedelné posedenie pri káve. Aj som sa 1-3x zasmial? Inak slabých 50%
Alphaville (1965)
Noir / Sci-fi pecka:-) Typicky čudný Godard! Alphaville má svoje neopakovateľne čaro. Kto ho videl v kine asi vie o čom hovorím. Absolut kinoklub:-) Pre náročnejších divákov!