Recenzie (577)
Záhadný Hektor (1964)
Nikdy by som nečakal od nemcov tak humorne a svižne natočenú, skoro až paródiu na Scotland Yard. Určite nedosahuje na neopakovateľné gagy skvelej českej paródie Konec agenta W4C. Ale kvalitný čb obraz i premyslené vizuálne nápady dodávaju filmu tajomnú atmosféru. Jednoduchá filmovo nenáročná akčná krimi-satira v nemeckom jazyku:-) 85%
Dych (2007)
Ťažko komentovať:-( Ani polosuché ani polosladké. Možno Kim Ki-dukova tvorba potrebuje dozrieť ako víno? Dych je rozhodne krok späť a nedosahuje kvality predošlých filmov. Škoda:-(
Pes Baskervillský (1959)
Originálne hororovo podfarbený Sherlock v hammerovských kulisách. Cushingov Holmes má ostré charizma, ktoré perfektne zapadlo do notoricky známeho príbehu obohateného o nové dejové prvky. Christopher Lee v úlohe barona Baskervilla sa tentoraz na nepoznanie herecky krotil a vytvoril dostatočný priestor pre ostatné postavy. Určite povinnosť pre fanúšikov svetoznámej dedektívnej postavy:-) 80%
Frankensteinova pomsta (1958)
Na Hammerovské béčko slušné rozvedenie príbehu. Doktor "Stein" sa ukrýva v Londýne aby pokračoval vo svojich pokusoch... po ďalšom odhalení jeho pravej identity sa Frankensteinov duch dokázal reinkarnovať a chirurgická prax môže pokračovať... 70%
Mladý Frankenstein (1974)
Skor pocta ako paródia klasickej horor Frankenstainovskej témy. Slovné a vizuálne odbavovačky. Poteší hlavne skalných horor fanušíkov. Najlepšie sparodovaná postava je neprehliadnuteľný Aj-gor:-() 80%
Takhle to děláme v Moskvě (1986)
Podľa hodnotenia je táto málo známa francúzska paródia na ruské praktiky KGB... ešte lepšia ako populárne karikatúry fašizmu (Veľký flám, Eso es...). Suchý, ale neškodný priamočiary humor má v podaní známich francúzskych komikov tie správne grády. Určite odporúčam na spríjemnenie dlhých zimných nocí:-) 75%
Červený kakadu (2006)
Podobne ako Good by Lenin! Celkom dobre zachytená doba a problémy s režimom. Lepší priemer. 60%
Gombíková vojna (1962)
O 20 rokov mladší a oveľa lepší francúzsky pendant k Timurovi a jeho družine. Podobne ako v socialistickom Timurovi, ale s humornejším nadhľadom sa podarilo francúzom zobraziť detský svet s celou jeho hierarchiou, kde ma každí svoju dôležitú úlohu. V očiach dospelích sa nezbedná (až výtržnícka!) hra mení v "smrteľne vážnu" detskú gombíkovú vojnu. Vyhrotená situácia sa zakaždým rieši výpraskom a zdanlivo "končí" v polepšovni. Úsmevná sociálne až psychologicky ladená komédia určite sadne každej generácii. Rozhodne povinnosť pre všetky nezbedné deti, ktoré ešte nezažili výprask... Mám pocit, že tento film bol do istej miery ovplyvnený o 3 roky starším snímkom NIKTO MA NEMÁ RÁD - debutom F. Truffauta. Hlavne realistické scény v škole a polepšovni. Určite odporúčam i tento dramatickejší pohľad do detskej duše http://www.csfd.cz/film/9092-nikdo-mne-nema-rad-quatre-cents-coups-les/
Guľka v hlave (1990)
John Woo definoval "Hong Kongsky akčný krvák" ako psychologický spleen. Neopakovateľná atmosféra tohto žánru a celá plejáda skvelých hercov ako Tony Leung Chiu Wai, Jacky Cheung, Yun-Fat Chow... sa dokázála za posledných 20rokov vypracovať na celosvetovú kinematografickú špičku. Až teraz dokážem pochopiť kvality hong kongského filmu a ešte viac vychutnať Kar Waiove artové lahôdky Chungking express či 2046 obohatené o nový generačný pohľad. 80%
Imaginarium Dr. Parnassa (2009)
Terryho Imaginárium v plnej vizuálnej kráse. Tentoraz mi nevadili ani 3D efekty. Len 3-násobné preobsadzovanie tragicky mŕtveho H.Ledgera si mohol odpustiť...i na úkor uleteného deja mi to celkom vadilo. Pre mnohých divákov bude Terryho koktail trošku nestráviteľný...Pre mňa však celkom vtipné a netradične vizuálne zaujímavé. 75%