Recenzie (2 939)
Švadlenka (1936)
Musím svoje hodnotenie rozdeliť na dve časti. Prvá časť: film. Tento film je , taká klasická komédia z prvej republiky. Scenár je naivný a už dopredu je jasné ako ten film skončí... Druhá časť: Lída Baarová : Lída bola v tomto filme krásna, bola krásna ako len môže byť žena krásna , bola príťažlivá, trošku naivná, no naozaj ideál krásy tých rokov... Film hodnotím 65%.
Cesta zpátky (1958)
Pre mňa osobne príjemné prekvapenie. Čakal som, keď film bol vyrobený v 50tych rokoch, že bude plný strany a budovania , no opak bol pravdou. Mládež sa nudila, tak chceli mať pohyb!! Zaujímavý scenár, dobré herecké výkony, ale čo mňa zaujalo bola kamera. Takýto film by stratil svoje čaro , keby bol farebný... Vo filme ma zaujala aj herecká dvojica E.Cupák a J.Vinklář. Svoje postavy zahrali presvedčivo a ich posledná scéna v prístave bola dobrá, mala napätie , a vygradovala film. Je jasné, že to ináč nemohlo skončiť, ale to neriešim. Na 58 rok je to zaujímavý film, dávam mu 75%.
Matka Kráčmerka (1934)
Film v ktorej hrá výborná dvojica a to T.Pištek a A. Nedošínská. T.Pištek sa mi páčil , hlavne preto, že jeho herectvo nebolo tak umelecké, ale civilné. Jeho postava mala aj dobrý humor.... Aj L.Pešek mal peknú postavičku, toho prisprostého šľachtica stvárnil s noblesou. Filmu dávam 70%.
Smrt za oponou (1966)
Film je len priemerný. Horníček ako vyšetrovateľ, to zaváňalo komédiou. Dobré sú pasáže z Rujány, ale asi tam bola dosť zima, keď chodili večer vo svetroch a prechodných bundách. Film hodnotím 45%.
Gallipoli (1981)
Film som si vychutnal, bol krutý ale aj krásny.. Mladučký Mel Gibson už tu jasne naznačil, že sa stane stár... Dávam 70%.
Kameraman: Život a dílo Jacka Cardiffa (2010)
Fantastický dokument o tomto tvorcovi obrazu. Osobne ma napadlo aké skvosty sa točili v 50tych rokoch u nás , tu by sa niekde v továrni za sústruhom pohral z obrazom... Film o Cardiffovi bol famózny 85%.
Slovo dělá ženu (1952)
Ako zhodnotiť to , čo som dopozeral, ako niečo čo sa dialo v tej dobe!! Z hviezdy prvej republiky spravili najlepšieho zlepšovateľa, čo všetko zlepšuje a dovolenku vôbec nepotrebuje.... Film je tak zlepšený, že pôsobí strašne... Jednu hviezdičku dávam len pre O.Nového...10%.
Jarčin profesor (1937)
Dosť naivná komédia, kde je jasne dané , ako to dopadne. Ale aj tak som si užil Plachtu, Peška a Nezvala 50%.
Vysoká modrá zeď (1973)
Vo filme boli pekné iba letecké zábery. MIG 15 a Delfín L 29 . Film bola neskutočná somarina - príbeh politruka a generála .... 30%.
Bučkovci (2013) (relácia)
Televízia JOJ sa zase ukázala !!!! Tak toto dielo má úroveň zamrznutého hovna na lúke. Odpad!!!!!