Recenzie (5 860)
V sieti (2020)
V síti je přesně takové jaké jsem čekal že bude.Jak už tu padlo v komentářích,nejhorší a nejděsivější na tom není to,že na internetu jsou podobná individua - bylo by celkem naivní si myslet,že nejsou - ale to,že je jich tolik.A navíc ve chvílí kdy jsou přistiženi a ten zlomek z nich je vyšetřován,výsledkem je jen poměrně směšný a z mého pohledu nedostatečný trest.Každopádně,když se vrátím k samotnému dokumentu tak za mě Klusák,ke kterému mám jinak celkem ambivalentní vztah,servíruje spolu Barborou Chalupovou svojí zatím nejlepší práci.Do karet mu sice hraje to,že jde o hodně přímočarou věc,kde není moc prostoru pro debatu co je a není správně,ale i tak to zvládli velmi dobře.Což platí i o třech hlavních herečkách,které i přes tu extrémní nálož dokáží ustát svoje role (až na jednu výjimku) a upřímně se jim nedivím,že z celého natáčení možná dodnes nemají dobré spaní...80%
Vychováni vlky (2020) (seriál)
pravda,že trailer sliboval trochu jinou podívanou,ale já jsem se přes hodně vláčné tempo,některé nelogičnosti a extrémně WTF konec bavil po celých deset dílu.Jakkoliv Ridley sám režíroval pouze první epizody,nelze Raised By Wolves upřít jednak solidní vizuál,který nejednou připomene Promethea a druhak mu nelze upřít to,že se celým seriálem táhne jako nit to co bylo Ridleymu vlastní napříč jeho tvorbou.Ať už to je fascinace roboty/androidy,náboženstvím a nebo původem lidstva jako takového.K již zmíněnému finále bych sice potřeboval vysvětlivky,protože jsem z něj pochopil opravdu málo,ale věřím,že lecos by mohlo být vysvětleno ve druhé řadě,na kterou se rád kouknu...80%
Kluci z party (2020)
dobře obsazené i zahrané,ale je na tom hodně vidět divadelní původ a to co funguje dobře na divadle nemusí zákonitě 100% fungovat ve dvouhodinovém filmu.Na jedno podívání dobrý,ale znova už ne...60%
Americká vražda: Rodina od vedle (2020)
celkem dobře a ne zrovna typicky zvolená forma,kdy je celý dokument poskládán z příspěvků a videí na FB,videí z bezpečnostních kamer a policejních záběrů.Samotný "příběh" se pak opravdu hodnotí velmi těžko,protože jakkoliv to za začátku vypadá na standardní rodinné vražděníčko,postupně se utáhnou šrouby natolik,že mi z toho nebylo vůbec dobře...80%
Delhi Crime (2019) (seriál)
skvělá indická kriminálka na základě reálného případu,která dokáže strhnout od samého začátku a nepustit až do konce.Navíc krom toho,že je to opravdu dobrá krimi,je tu pak ještě - s dovolením použiji verbalovo slovo - kroutihlavý efekt,protože to co se během celého vyšetřování děje prostě Evropan není schopen pochopit a pobrat.Jasně,že indická kultura je specifická,ale tady se to ukazuje snad víc než kde jinde - nebo minimálně víc než v tom co sem doposud viděl,protože indickou kinematografii zase nemám nějak extra nakoukanou...80%
Čakanie na barbarov (2019)
hodně pomalý film od kterého jsem nic moc nečekal,ale postupně si mě získal.Odehrává se sice v neznámém čase a na neznámém místě,ale jako alegorie na imperiální kolonialismus - nebo na jakoukoliv situaci kde se nějaký stát rozhodne "pomáhat a chránit" v jiném státě - to celkem funguje.Mark Rylance si tu střihnul postavu sympatického a empatického soudce,který se snaží žít v klidu a míru s domácím obyvatelstvem,aby mu jeho idylu narušil příchod policie v čele s Johnny Deppem.Ten - krom toho že je sadistické hovado - se rozhodně všechny chránit před barbary,kteří sice neexistují,respektive nepředstavují nebezpečí,ale komu by to vadilo.Osobně se mi hodně líbilo,že je tady hezky vidět jak se historie opakuje a je zde hodně věcí a myšlenek,které by byly snadno aplikovatelné i na dnešní dobu,kdy také není problém si vymyslet nepřítele,nebo si nepřítele vytvořit z někoho kdo by jinak nebezpečí nepředstavoval...70%
Alone (2020)
solidní žánrovka,která sice nepřináší nic nového,ale je natočena natolik solidně,že jsem se nenudil i přes ten příval klišé provázející snad všechny podobné filmy.Hlavní hrdinka se sice občas nezachová úplně logicky,ale je celkem sympatická a naopak hlavní padouch (který je jako již tradičně všudy přítomný s geniálním odhadem co se bude dít) je zase slizký natolik aby vyvolával dostatek záporných emocí...60%
Enola Holmesová (2020)
zatímco minulý týden Netflix příjemně překvapil Ďáblem,hned pár dní na to přišel se zatím největším zklamáním.Trailer sliboval výpravnou,vtipnou,oddechovou akční jízdu,ale realita je bohužel jiná.Zůstala sice slušná výprava a vynikající Millie Bobby Brown,ale zbytek je prostě nuda.Nejsem asi schopen přesně definovat co konkrétně tu chybí,protože akce tu je,nějakým vtip tu a tam také,herci jsou dobří a i ta girl power massage by byla v pohodě,ale dohromady to prostě nelepí a netvoří to celek který by byl zábavný a u kterého bych měl tendenci si ho někdy v budoucnu pustit znova...40%
Dračí prokletí (2020) (seriál)
nejsem úplně fanda anime,ale tohle bylo fajn.Dialogy ok,nebojí se to explicitnosti od násilí přes nahotu a díky krátkým dílům to uteče jako voda.Největším mínusem tak nakonec je animace,která mícha klasické (a povedené) anime s jakýmsi 3D cgi anime,které ovšem působí jako pěst na oko a působí hodně lacině...60%
Ratchedová (2020) (seriál)
jméno Ryana Murphyho sice leccos napovídalo,ale i přesto jsem od Ratched čekal víc než jen kombinaci AHS a hyperbarevného a trochu kýčovitého Hollywoodu.Ratched samotná je tu pak pro mě poměrně těžko uchopitelná a ačkoliv je to od začátku záporná postava,která v pohodě manipuluje a vraždí,jsou tu pasáže kdy je najednou chápavá a citlivá a mě osobně bylo záhadou proč bych měl fandit někomu z koho se stane "ta" z Přeletu.Všechno je pak doplněno spoustou tu méně,tu více bizarních postaviček,které jako by vypadli z již zmiňovaného AHS.Každopádně,přes všechny mínusy a nenaplněná očekávání má celá tahle série zvláštní kouzlo kvůli kterému mě bavilo to celé sledovat a nenudil sem se,takže až bude druhá série,dám si jí rád...70%