Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Spočiatku plánovalo filmové štúdio Universal zamestnať Orsona Wellesa (1915-1985) len ako herca. Ale keď zistil Charlton Heston (1924-2008), ktorého obsadili ako superpopulárneho herca tých rokov, že na projekte spolupracuje Welles, oznámil bossom štúdia, že je ochotný spolupracovať na každom projekte, ktorý bude režírovať Orson Welles. No a potom sa k Wellesovi pripojili Marlene Dietrich (1901-1992), Janet Leigh (1927-2004), Joseph Cotten (1905-1994) a iné hviezdy. Dotyk zla nesie malé mestečko ležiace na americko-mexickej hranici. Jeho otlačok sa prenáša aj na hlavných hrdinov tohto mračného thrilleru: na mexického šéfa oddelenia boja s narkotikami Migela Vargasa (Charlton Heston), meniaceho sa z poriadkumilovného muža a policajta na pomstychtivého blázna, na jeho nevinnú ženu Susan (Janet Leigh), ponorenú zločincami do drogového tranzu, na amerického policajta Hanka Quinlana (Orson Welles), predávajúceho svoju dušu diablovi bohatstva... Klasický film noir z dielne Orsona Wellesa rozpráva príbeh o mexickom šéfovi oddelenia narkotík Mikeovi Vargasovi, ktorý je v pohraničnom meste na krátkej svadobnej ceste so svojou americkou manželkou. Tu sa však musí zapojiť do vyšetrovania vraždy a svedčiť proti Grandimu (Akim Tamiroff) , drogovému bossovi. Grandiho brat a synovia Vargasa sledujú a v snahe stiahnuť Vargasa z prípadu sa vyhrážajú jeho manželke... Osobitú exotiku dodáva filmu zlovestný latinskoamerický rock and roll skomponovaný Henrym Mancinim a Marlene Dietrich v extravagantnej úlohe mexickej cigánky s nemeckým prízvukom... (oficiálny text distribútora)

(viac)

Videá (1)

Trailer

Recenzie (208)

LiVentura 

všetky recenzie používateľa

Větší zlo, než si dokážete představot v mafii může vytvořit už jen zkorumpovaný policejní úředník.. Příběh o mocném kapitánovi pohraniční policie malého města, který podvádí-falšuje důkazy, opíjí se ve službě a vraždí a to jen proto, aby obhájil svou neotřesitelnou pozici na stanici před nadřízenými.. V cestě mu však stojí chrabrý mexický vysoce postavený a uznávaný policista. Dvě tváře zákona se utkají v tomto slušném amer.thrilleru se spoustou zvratů a mnoha mrtvými. ()

nascendi 

všetky recenzie používateľa

Wellesov Dotyk zla bude vo mne evokovať pocit veľkého sklamania. Tešil som sa na film nabitý skvelými menami, ale netrvalo dlho a pôvodné očakávania sa pod náporom nereálnosti, naivity a trápnosti rýchlo zmenili na nudu a odmietanie. Neviem, prečo bolo nutné každý detail vyjadriť tak, aby to pochopil nielen americký, ale aj mexický divák. Neviem aký zmysel malo deformovanie Wellesa do podoby nafúknutého štvorzubca. Neviem toho v spojitosti s týmto filmom oveľa viac, ale viem, že ma vlastne odpovede na otázky ani nezaujímajú. ()

Reklama

classic 

všetky recenzie používateľa

Dostalo sa mi jednej, nevídanej výsady, ktorá spočíva v tom, že som zhliadol režisérsku víziu, velikána Orsona Wellesa, ktorá je o nejakých, tých cca 16 minút dlhšia, a zákonito aj lepšia ! Síce to nie je taký zárez do kinematografie, ako pred sedemnástimi rokmi, s legendárnym CITIZEN KANE, ale ani teraz sa nemusí GIGANT, prakticky za nič hanbiť, i keď pociťuje štandardné problémy so šéfmi štúdia. Už v úvodnom, strihovo neprerušovanom zábere, sledujem ako sa zatiaľ nemenovaný chlapík pripravuje uložiť časovanú bombu do auta, ktoré bude šoférovať Linnekar so svojou milenkou, vtedy sa kamera následne zdvihne, že ide idúcky s dopravným vozidlom, a znázorňuje rušný, nočný život, typického americko - mexického pohraničného mestečka, kde sa zrovna nachádza mexický policajt VARGAS, so svojou krásnou, americkou manželkou / ...Explózia, všetci okoloidúci sa rozbehnú k miestu markantného výbuchu, i na čele s týmito dvomi postavami... Čoskoro sa zoznámi s Hankom Quinlanom, ktorý je jednak policajtom používajúcim zvláštne praktiky a metódy, alebo aj disponuje intuíciou, ktorá ho málokedy sklame. Hlavný podozrivý je MANELO SANCHEZ, či aj do prípadu sa začne miešať Strýko Joe Grandi spolu so synovcami, keď aj jemu nevonia, že je tu Vargas, a tak zinscenuje, vskutku podarenú fintu, aby zdiskreditoval Vargasovu manželku. Čuduj sa svete, ale vychutnal som si taktiež peknú, príťažlivú cigánku, a to sa mi moc často nestáva... Odporučil by som, aby sa potenciálny divák dosť dobre sústredil na vôbec prvý záber, ktorý líčim vyššie. Je to aj veľmi potrebné, lebo každou ďalšou pridanou scénou, snímok získava na čoraz väčšej atraktívnosti, obsahuje skryté indície, odhaľuje veľa faktov, náznakov, a môže sa stať aj to, že dotyčný zabudne na to, čomu mal byť od začiatku naklonený, ale ani sa mu nie je, čo čudovať, keďže je zamestnaný množstvom prudkých udalostí, keď už ani nevie, komu môže vlastne dôverovať, okrem samotného Vargasa. HESTON je ako Mexičan, na nezaplatenie, to je naprosto famózne, ako sa neustále ovláda. Janet je vždy SEXY, a aj ju som maximálne pozoroval, ako sa jej do cesty hádzali polená, pod kolená. Welles, je pred kamerou, ako skorumpovaný policajt, čo nie je nič prekvapivé, ktorý policajt je čestný ? Poznáte takého ? Ja, určite nie ! Mám také porekadlo na nich : „Čo voda, to potok, čo policajt, to ..... ” . Za kamerou občas zaznamenávam určité strihové prehmaty, nesúvislé strihy, a taktiež pár krát som pociťoval, že sa nudím. Ozaj, ale nie až tak strašne ! Zbožňujem FILM NOIR, to sú de - facto detektívky, a tento snímok, by mal byť tým, kto túto fázu ukončuje, a takto parádne ! Kvalitný, ale najlepší ? Pre mňa osobne ? Hm... PS : Páčil sa mi hudobný RYTMUS, ktorý sprevádzal tento film. ()

kitano 

všetky recenzie používateľa

Po vsetkych strankach pohlcujuce. Perfektne premyslene prostredie, kde uz len fakt, ze sa pribeh odohrava na americko-mexickej hranici, dava filmu zvlastne napatie. FIlm je vlastne takym subojom dvoch zastupcov zakonu. Mexican a american. Dianie a postavy sa presuvaju z jednej strany hranice na druhu, chvilu je v pravomoci american, chvilu Mexikanec. Kazdy sa v tomto pohranicnom konflikte snazi vyuzit vsetky dostupne moznosti, aby uspech prevazil na svoju stranu. Postavy niesu vsak vobec ciernobiele ako vizual, kazdy pouziva inu inu cestu a uz vobec sa nedaju jednoznacne stanovit/odsudit postavy ako kladne a zaporne. A vobec, spravodlivost ma v tomto filme len veli povrchnu hodnotu. Samozrejme kapitolov samou o sebe je brilantny vizual, ktory podobne ako ostatne prvky, tento film vlastne vytvara. Praca kamery, obrazova kompozicia a hra svetla a tienov je vskutku uchvacujuca. No najviac mi vhlave utkvela postava detektiva Hanka Quinlana (Welles), ktory si svojim zjavom, vykonom a hlbkou svojho charakteru ukradol takmer cely film pre seba. (9/10) ()

MIMIC 

všetky recenzie používateľa

Špičková filmárčina od začiatku do konca, ktorá sa mi však nezapichla do hlavy ako tŕňová koruna. V noir filme uprednostňujem polohy typu Sunset Blvd alebo Dark Passage, v ktorých je menej než desať gangstrov na meter štvorcový a kde sa hovorí o niečo pomalšie než ako sa strieľa. Janet Leigh tu prehodí vetu "Do amerického motelu idem kvôli pohodliu", ktorá nepochybne zaujala istého škodoradostného pána Hitchcocka... ()

Galéria (87)

Zaujímavosti (39)

  • Film je adaptací románu Badge of Evil Whita Mastersona (pseudonymu Roberta Allisona “Boba” Wadea a H. Bill Millera) z roku 1956. Český překlad nevyšel. (NinadeL)
  • Orson Welles chtěl původně natáčet v mexickém městě Tijuana, ale studio to zamítlo. (Kulmon)
  • Tana na konci filmu odpoví na otázku „Měla jste ho skutečně ráda, že ano?“, „Ten policista ano. Ten, co ho zabil. Zbožňoval ho.“ Přitom však Tana vůbec nebyla svědkem střelby. (HellFire)

Reklama

Reklama