Réžia:
Kathryn BigelowScenár:
W. Peter IliffKamera:
Donald PetermanHudba:
Mark IshamHrajú:
Patrick Swayze, Keanu Reeves, Gary Busey, Lori Petty, John C. McGinley, James Le Gros, Bojesse Christopher, Julian Reyes, Daniel Beer, Vincent Klyn (viac)VOD (1)
Obsahy(2)
Začínajúci federálny agent Johnny Utah (Keanu Reeves) je pridelený k skúsenému Angelovi Pappasovi (Gary Busey) na prípad štvorice bankových zlodejov, ktorí v maskách amerických exprezidentov Nixona, Reagana, Cartera a Johnsona prepadli už dvadsaťsedem bánk. Jediná a ešte navyše trochu chatrná stopa vedie ku komunite surfistov, kam sa Johnny rozhodne preniknúť. Pred utopením pri jeho prvom pokuse ho zachráni pôvabná Tyler (Lori Petty), ktorá ho začne učiť surfovať a tiež ho uvedie do spoločnosti, ktorej „vládne“ priateľský a všetkými obdivovaný Bodhi (Patrick Swayze). Po ďalšom prepadnutí kriminalisti získajú ďalšiu stopu, ktorá ich zavedie na pláž Latigo... Tu se Johnny vzápätí dostane do sporu s agresívnou partiou surfistov. Pomôže mu Bodhi, ktorý mu tiež venuje nový surf. Johnny sa zblíži s Tyler a po čase zistí, že zlodeji, po ktorých pátra, sú Bodhi a jeho priatelia Roach (James LeGros), Nathaniel (John Philbin) a Grommet (Bojesse Christopher). Počas naháňačky po nasledujúcom prepadnutí môže Johnny dostať Bodhiho, nedokáže však vystreliť na priateľa. Zatiaľ čo sa Bodhi s ostatnými rozhoduje, čo ďalej, Tyler zistí, že Johnny je agent FBI a opustí ho... (TV Markíza)
(viac)Videá (2)
Recenzie (464)
Kathryn Bigelowová už dlhé roky fušuje do "chlapského žánru", ale treba povedať, že akcia jej ide lepšie ako mnohým jej mužským režisérskym konkurentom. Bod zlomu je toho viac ako ideálnym príkladom. Okrem už tej spomínanej výbornej akcie tomu nechýba ten správny adrenalín, ktorý žánrovým snímkam tak často chýba. Jednoducho, je to bomba, nemá to výraznejšiu chybu a veľa akčných filmov by si z nej malo brať príklad. Vlastne aj berie, teda bralo, stačí spomenúť napr. Osudové zrýchlenie s Charlie Sheenom a Nastassjou Kinski alebo Zónu úniku s Wesley Snipesom... ()
Osobitý thrillerový biják silno poznačený zeitgeistom 90's a hollywoodskym znovuvzkriesením - za každú cenu - senzačných produkcií. Tie sa priam dožadovali po eye-candy charakteroch prednášajúcich sladkasté fráze, kde tu i patetické rozpravy, išlo buď o (anti)hrdinov bojujúcich za spravedlnosť alebo ich revolutujúci protipól. Dvojica Keanu Reeves/Patrick Swayze do tohto vzorca sedí presne na mieru a ich kriminálne pletky na pozadí milostného laškovania majú onu divotvornú auru, ten správne excesívny náboj. Klišé, ktoré s ohľadom na danú dobu, na vtedy takmer neregulovateľný smer mainstreamového prúdu má u mňa pochopenie, je to klišé poľahčujúce, to na ktorom sa rád pobavím a poslušne sa nechám opájať extrovertnými hereckými výkonmi, adrenalínovou akciou a odvahou mrštne sa pohybovať po škále žánrových zákonitostí. Z dnešného pohľadu je potom zaujímavé sledovať, akým autorským vývojom za tie roky prešla Kathryn Bigelow, symbol obávaného nežného pohlavia, ktoré tie gule - na rozdiel od iných pseudo chlapáckych tvrďákov - naozaj má. Zatiaľ čo v "Point Break" sa k problematickým postavám a ustanovenému filmovému štýlu stavia idealisticky, pomáha im v dosahovaní vytýčených cieľov, tak v "Hurt Locker" sú jedinci samostatné individua, ktorým sa síce dostáva autorkinej empatie, ale jej prvú pomoc už nepotrebujú, sú tam vonku sami za seba a stávajú sa (aj za prispenia radikálnej reformy vyjadrovacích prostriedkov) platným nositeľom sebareflexívneho komentára. Túto mini evolúciu momentálne završuje režisérkin posledný počin "Zero Dark Thirty", ktorý predstavuje dokonale chladný, odosobnený a chirurgicky presný rez čo by jedno veľké, procedurálne peklo…tam kde neexistujú víťazi, úmorné focus on je nadovšetko a hlavný predstavitelia sú len ďalšou ihlou v kope sena. Veru zriedkavá metamorfóza. Avšak svedomitú prácu s napätím, ležérne obohacovanie všedných motívov o príbehy nevšedné a neoblomnú istotu v účinnom budovaní akčných sekvencií možno pozorovať už tu a preto sa domnievam, že K.B. síce ide s dobou, ale na bruckheimerovské pätolízačstvo z vysoka sere a ide si tvrdohlavo svoje. Schvaľujem. ()
(80%) Sakra, jsem rád, že opravdu dokážu po i po letech ocenit starší kousky. Občas se to povede, občas ne. Tento BOD ZLOMU patří mezi mé šťastnější výjimky. Abych se, pravdu přiznal, tak nejdříve jsem cca před 4 lety viděl remake k tomuto dílku. Ten mi relativně sedl, takový slušný nadprůměr, ale tento starý film je lepší. Ani nevím, co bych k tomuhle měl napsat. Rozhodně bych toto nepovažoval za akční žánr. Je tu opravdu jen pár přestřelek, nějaké to střílení, které je tak optimálně natočeno, nic víc, nic míň. Prostě takové drama s nádechem thrilleru. Jenže to má zatraceně dobře napsané postavy. Samé kecání a já se vůbec nenudil. Jen ta policejní linie je zde slabší a v jednom okamžiku jsem si musel ťukat na hlavu skrz nějakou tu nelogičnost, ale co už … Herecké obsazení je perfektní. Keanu Reeves a Patrick Swayze naprosto perfektní – oba měli skvělé charaktery. Dokonce i Gary Busey mě zde překvapivě sedl, a to v kladné roli. Jeho hlášky jsem žral i s navijákem. Hudba – v pohodě. Tohle mže někomu sednout více nebo méně. Scény se surfováním byly na 90. léta dobře natočeny, i když tento sport moc nemusím, zde se na to pěkně dívalo. I téměř finální scéna skoku z letadla byla vcelku impozantní. Úplný závěr nezklamal. Rozhodně by se ještě něco dalo doladit a nedá se na to dívat pořád, ale sem tam občas to opravdu bodne. Za mě velká spokojenost! ()
Tak dám z princípu za päť, keďže tu žiadne nie sú. Akčný film, v ktorom režisérka myslím dokázala pretaviť na plátno pocit slobody, oddelenosti jedinca od systému prostredníctvom nekonečného oceánu plného vysokých vĺn, ktoré človeka dokážu naplno späť s prírodou a uvolniť jeho mysel. 16 rokov pred naháňačkou v Bourneovi po strechách natočila niečo podobné na predmestí LA a nikto to vtedy nijak nekomentoval. Za všetko treba ale nakoniec zaplatiť a aj sa tak stane, takže súdobí milovníci grunge a surferi si určite z filmu nezobrali príklad a nezačali vykrádať banky kvôli svojmu hobby. Na ženu je toto neuveriteľný počin. ()
|| Scenár: W. Peter Iliff | Hudba: Mark Isham | Produkcia: James Cameron, Peter Abrams, Robert L. Levy | Distribúcia: 20th Century Fox | Štúdio: Largo Entertainment, JVC Entertainment Networks| Rozpočet: 24 miliónov $ | Tržby: 83,531,958 $ || Skvelý film, ktorý má ale nevysvetliteľne divné časti s nenormálne sa chovajúcimi postavami. Touto divnosťou zabíja inak príjemnú free atmosféru morských vĺn... ()
Galéria (54)
Fotka © 1991 Twentieth Century Fox
Zaujímavosti (38)
- Při volném pádu z letadla si oba protagonisté povídají, což ale není možné, neboť v takové rychlosti není nic slyšet, pouze šum větru. (cariada)
- Bodhi (Patrick Swayze) nosí hodinky značky Breitling. (dyfur)
- Keanu Reeves pozoroval skutečné agenty FBI v Los Angeles, aby nastudoval roli. Také cvičil s trenéry UCLA (University of California, Los Angeles), kteří mu pomohli s fotbalovou scénou. (c.tucker)
Reklama