Reklama

Reklama

Čierny Panter: Navždy Wakanda

  • Česko Black Panther: Wakanda nechť žije (viac)
Trailer 1

Obsahy(1)

V najnovšom filme Čierny panter: Navždy Wakanda musia kráľovná Ramonda (Angela Bassett), Shuri (Letitia Wright), M’Baku (Winston Duke), Okoye (Danai Gurira) a Dora Milaje (Florence Kasumbová) bojovať, aby ochránili svoj národ pred svetovými mocnosťami po smrti kráľa T’Challu. Kým sa Wakanďania snažia prijať ďalšiu kapitolu svojich dejín, naši hrdinovia sa musia spojiť s Vojnovým psom Nakiou (Lupita Nyong’o) a Everettom Rossom (Martin Freeman) a spoločne vydláždiť novú cestu pre kráľovstvo Wakanda. (Cinemart SK)

(viac)

Diskusia

TheDarKnig

TheDarKnig (hodnotenie, recenzie)

W.Dow

Jj, z těch současných battle šónenů mě nejvíce baví My Hero a Jujutsu Kaisen s tím, že Jujutsu si drží zatím kvalitu stabilněji než My Hero, na druhou stranu, My Hero začalo silněji než Jujutsu a navíc má Deku a spol. tu výhodu, cos napsala. Že mám rád superhrdiny a je cool vidět jejich japonské pojetí. 

na príspevok reagoval W.Dow, Ratemus

W.Dow

W.Dow (hodnotenie, recenzie)

Jugamaru

Nemyslím si, podívej se na Vetřelce, Sigourney Weaver tam opravdu nebyla hezká takže už by se kritizovalo, jak dnes ženské postavy jsou vždy ošklivé, k tomu je pilotka, v prvním filmu mám dojem že ani nepadne zmínka že má dceru, nebrečí, nefňuká, a je aktivní postava, k tomu ještě vyhraje nad mimozemšťanem a jediná přežije. Prostě Ripleyová tam za celý film neudělá vyloženě nic "ženského" pokud do toho nepočítáme že zachraňuje kočku :D

Spy x Family mám ráda ale Yor opravdu není žádná fenomenální postava, je to spíš chlapecká fantazie, roztomilá, lehce nahlouplá, sexy a jen k tomu je vražedkyně. Aspoň v první sérii nemá opravdu nějaký skutečný vlastní cíl, jen musím se vdát aby mě nezatkli, zbytek u že jen o tom jak se snaží jedna postava před druhou skrývat kdo je kdo.  

W.Dow

W.Dow (hodnotenie, recenzie)

TheDarKnig

Souhlasím, většinou si pouštím ty populární série jen ze zvědavosti, jako relax protože u toho často něco dělám, tak jsem začala jak s My Hero Academi, který mě ale vlastně začal celkem bavit tím jak používal ty klišé z superhrdinů ale japonsky, a Demon Slayer zase měl nádhernou animaci akce ale to je tak všechno co to nabízí a měli vlastně spíš štěstí na animátory.

Jinak většina prostě těch populárních jsou chlapecké power fantasie, stačí se podívat jen kolik vychází isekaí a většina je prostě otřesná, naprosto nezajímavý chlapík se stane nepřemožitelným a každá sukně po něm náhle touží i když je naprosto bez chrakteru :D Vždy kouknu max na jednu epizodu a to zrychleně a pak končím. Ty dobrý anime většina ani nezmíní ani nezkoukne, jako Summertime Render :)

na príspevok reagoval TheDarKnig

Jugamaru

Jugamaru (hodnotenie, recenzie)

W.Dow

Chápu, každý má nějaký pohled. Já jsem si celkem teď oblíbil Yor z Spy x Family. Co se týče toho Vetřelce, tak pokud by nebyli úpravy v příběhu a vyšel by tak jak původní tak pochybuju že by se na to začalo nadávat. Třeba ne ve filmovém, ale ve videoherním světě  v Red Dead Redemption 2 Sadie Adler je skvělá napsaná, a každý si jí chválí a důvod je jednoduchý, je prostě dobře napsaná. Když se zahlednu do serialové tvorby, tak Mare z Easttwonu byla opět kladně přijatá, která je taky slušně napsaná. Na druhou stranu, pak tu jsou postavy, které se chtějí přiblížit mužům a lidi na ně nadávají a není se čemu divit. Abych tak úplně neodbíhal, tak jestli bude mít Iron Heart nějaký kecy, tak není výjimkou a ten hate dostane protože lidi jí logicky nemají moc v oblibě a důvod je jasný proč.. aspoň v komiksech. Což je plus pro tvůrce protože jestli nejsou vypatlanci, tak jí můžou trochu změnit, ale jestli se potvrdí že je nebinarní tak to už jen ten impuls proč tu postavu nemít rád, když to bude každému cpát a dělat jak je inteligentní.

na príspevok reagoval W.Dow

TheDarKnig

TheDarKnig (hodnotenie, recenzie)

W.Dow

A ještě si představ, kdyby dneska ten internetový dav zjistil, že Ripley měla být původně muž. To by už hned v určitých kruzích byly konspirace o hollywoodském spiknutí a agendě.

na príspevok reagoval W.Dow

W.Dow

W.Dow (hodnotenie, recenzie)

Jugamaru

Tak s těmi ženskými postavami u Japonců bych byla hodně ale hodně opatrná :D Ráda čtu mangu a sleduji anime, ve spoustě anime jsou ale dívčí postavy leda romance pro protagonistu a nebo fanservis, mám ráda My Hero Academi, ale Uraraka je ale vyloženě zklamání, kde jakýkoliv její vývoj nebo agenda končí s tím bojovým festivalem, potom už je z ní vyloženě jen další shonen zamilovaná dívka. Demon Slayer jsem úplně přestala sledovat, protože ve chvíli kdy začnou sexualizovat 14 leté děvče, tak opravdu už je pro mě autor zvrhlík :D Ano, je spousta jiných kde jsou vykresleny lépe ale tohle jsou ty asi dvě nejpopulárnější série momentálně ve světě.

 

Jinak ne, zmíněný tím myslel, že kdyby dnes vyšel Vetřelec (naprosto identicky) tak prostě spadá do toho, co většina označí za woke a nejspíš by ho stejně tak setřeli :D Vlastně mám pocit, že podobný osud by potkal do klasik, jako i Rudou Soňu :D

na príspevok reagoval TheDarKnig, Jugamaru

Yoshitsune

Yoshitsune (hodnotenie, recenzie)

Jugamaru

prohrabávat se v odpadcích, neni to samé jako šlapat do hoven, ale né do těch tuhých, já mám na mysli taková ta která mají v sobě zelenou, modrou a fialovou barvu. 

TheDarKnig

TheDarKnig (hodnotenie, recenzie)

Já uvedl pouze na pravou míru omyly a celkovou nesmyslnost argumentů, zvlášť v kontextu Black Panthera. Důležité nezapomínat v dnešní postfaktické době na faktické informace a nenechat se ovládat dojmy, pocity a svým egem. 

mm13

mm13 (hodnotenie, recenzie)

Yoshitsune

Sorry, pojebal som to s čiarkami, to je moja veľká slabina. Ten text mal byť:

Som chcel napísať, že "a z nich najviac, trpíš ty"... ale ty nie si, normálny. Tak nič.

Yoshitsune

Yoshitsune (hodnotenie, recenzie)

a stejně v roce 1966 vytvořit černošksého superhrdinu, tomu se říká velká míra odvahy. 

TheDarKnig

TheDarKnig (hodnotenie, recenzie)

"Dixon then offered a solution for American comics to compete, “And I don’t mean draw people with huge eyes and lots of speed lines. I mean do more varied stories. Do more complex stories. Put more effort into the artwork. Put more effort into the craft. "

Ano, tohle mnohé americké komiksy dělají. A dokonce i v těch dvou velkých superhero stájích se stále objevují sakra dobré příběhy (jako např. ne tak dávno ukončený Immortal Hulk).

A zapomněl samozřejmě při tom svém pohoršeném, zcela hysterickém zatracování amerického komiksu na to, že ano, možná že manga je o něco více rozmanitá, co se žánrů a přístupu týče.. ale stejně jako v jakémkoliv jiném umění, 90 % mangy/light novel/anime je naprostý průměr až podprůměr. A nejvíce prostoru (i anime adaptací) dostávají stokrát otřepané isekai fantasy, harem fantasy apod.

Je jedno, zda je manga horor, detektivka, špionážní (zrovna takových je ale !!!PŘEKVAPENÍ!!! dost málo, tolik k té žánrové variabilitě Japonců) nebo sportovní - důležitá je kvalita a ta často není kdovíjaká, stejně jako u knížek či komiksů autorů kdekoliv jinde na světě.

na príspevok reagoval W.Dow

Jugamaru

Jugamaru (hodnotenie, recenzie)

TheDarKnig

Ty jsi opravdu dobrý pacient, prohlašuješ tu "Kdokoliv seriózně v diskuzi použije "woke", automaticky diskuzi prohrál" takže logicky tě ignoruju, protože jsem taky použil slovíčko "woke" Takže podle tvé logiky jsem prohrál takže tady nic není nic co diskutovat a přesto  tady na mně reaguješ jako by ses měl dočkat odpovědi 🤣

TheDarKnig

TheDarKnig (hodnotenie, recenzie)

A jinak tohle je taky pěkná kravina:

He then contrasted that with American comics, “But here, what do we get? We get superheroes and poorly done superheroes. There really isn’t anything else at the mainstream companies. It’s superheroes, superheroes, superheroes. And they are all avatars for the writers’ political agenda. And they’re kind of tiresome. They’re not particularly well drawn. They’re not particularly well-realized.”

Aha :D Americký komiks totiž tvoří jenom superhrdinské komiksy. 

na príspevok reagoval W.Dow

TheDarKnig

TheDarKnig (hodnotenie, recenzie)

Ale chápu, nejprve vaše sorta lidí tvrdila, že vám vadí jenom když do bílých rolí dávají černochy nebo mění pohlaví či sexualitu. A teď se ukazuje že to tak není, vám vadí prostě cokoliv jiného než bílý hetero muž. Nu, to něco vypovídá. 

na príspevok reagoval Jugamaru, vegetol.mp

Ratemus

Ratemus (hodnotenie, recenzie)

Pro horké hlavy píšu že se jedná o spojlery a čtení na vlastní nebezpečí 

TheDarKnig

TheDarKnig (hodnotenie, recenzie)

Jugamaru

Jak přesně se tohle vše týká Black Panthera, černošského superhrdiny, který vznikl v roce 1966 a Riri, taky nové černošské superhrdinky? Není to o tom, že by nějakého hrdinu přebarvili (nebo udělali s Cpt. Americy Steve Rogerse gaye). To nemá s nějakou woke agendou nic společného. Pouze dostáváme i superhrdiny jiné než bílé (případně jiné než hetero atd.), proč by v tom kdokoliv normální měl vidět nějaký problém? 

Ach jo. 

na príspevok reagoval Ratemus

Jugamaru

Jugamaru (hodnotenie, recenzie)

Yoshitsune

Nerdfix taky nemám opravdu rád, ale to co napsala ta redaktorka, vystihuje přesně problémy dnešní doby, a má tam zajímavý pohled a podle mě má ve většině pravdu. To že píše pro takový odpad, to je smutné ale je to tak nějak vedlejší.

na príspevok reagoval Yoshitsune, Yoshitsune

Jugamaru

Jugamaru (hodnotenie, recenzie)

Ratemus

Jasný, taky nebudu úplně zabíhat do toho. Maximálně sem dám odkaz, proč je manga úspěšnější a proč teď komiksy stagnují https://boundingintocomics.com/2021/07/08/prolific-batman-writer-chuck-dixon-explains-why-manga-is-wiping-the-floor-with-american-comics/  Co se týče toho konkurzu tak máš pravdu, ani John David Washington neměl snad konkurz a Nolan ho hned obsadil když se mu líbil v "BlacKkKlansman". Tady je spíše problém, že většina tvůrců teď obsazuje podle barvy pleti aby se naplnily kvóty atd. Stačí se podívat na prohlášení tvůrce House of Dragons, kde říkal že chce mít černochy a bělochy nechtěl obsazovat. Resident Evil kde obsadily schválně černého Weskera. Zaklínáč, kde schválně obsazují herce tmavé pleti nebo asiaty. Je toho opravdu spousty, a sami to říkají na plnou hubu. Rozdíl jde vidět okamžitě. Nolan točí filmy pro zábavu, neřeší jestli je někdo gay nebo černej, prostě ho tam obsadí. Narozdíl od Nolana oni chtějí, svojí agendu protlačit za každou cenu, zábava, tvůrčí vize udělat co nejlepší film a bavit lidi to je na posledním místě. Stačí, že Marvel prohlásil že na dalšího Kapitána Ameriku chtěli režiséra černého pleti. Proto je to velice podezřelé, že jí Marvel vzal bez konkurzu a hned když v jejich politice jde spíše prvně o rasu ale kdo ví, třeba překvapí a nakonec bude dobrá.

na príspevok reagoval TheDarKnig

Ratemus

Ratemus (hodnotenie, recenzie)

Předfinální podoba děje. De facto kompletní plot - číst jen na vlastní nebezpečí! :D kopíruji

 

 

 

 

 

 

Na začátku filmu vidíme pohřeb T'Chally, který zemřel na jakousi nemoc. Celá sekvence je koncipovaná jako hold Bosemanovi.
Lake Bell ztvární vědkyni v utajení, která se vydává za učitelku. Je vědomá si potenciálu Riri Williams a rozvíjí ji.
Williams je studentka MIT, která se spřátelila se Shuri a navštívila Wakandu. Vytvoří zařízení, které dokáže najít vibranium.
Namor se narodil už v šestnáctém století. Je synem lidského dobrodruha a domorodé princezny země Talocan.
Bojoval už se španělskými conquistadory, ale jeho národ krutě prohrál a byl nucen stáhnout se do oceánu. Je to napůl mutant a napůl Talokánec (popisovaní jako magické bytosti).
Shuri odmítá usednout na trůn, takže Wakandě vládne Ramonda jako regentka.
Postava Lake Bell použije vynález Riri k objevení vibrania v Antarktidě a Atlantském oceánu. Při snaze o těžbu v oceánu dojde k výbuchu a ke škodám na Talocanu.
Zemře i několik Talokánců a Namor je nepříčetný. Kontaktuje Wakandu se žádostí o technologie, aby mohl obnovit svou říši, ale má i postranní úmysly - chce zničit dobyvatelské národy ze středověku jako bylo Španělsko. Wakanda to odmítá.
Namora a Attuma jsou vysláni, aby unesli Riri, která unikne, když si vytvoří své první brnění z vraků aut.
Okoye a Nakia zachrání Riri a dopraví ji do Wakandy. Namor se rozhodne pro otevřenou invazi.
Namor zatopí celou Nigérii, jen aby se dostal do Wakandy a způsobí tak genocidu. Zabije i mnoho Wakanďanů včetně Ramondy.
Shuri to velmi zasáhne a vytvoří syntetickou rostlinu, pomocí které může navštívit Ancestral Plane. Vyrobí také mnoho vibraniových zbrojí - pro Riri, Okoyei, Nakiu, Aneku a M'bakua.
Shuri chce v astrální rovině kontaktovat zesnulého bratra, ale najde tam jen Killmongera, který trpí výčitkami. Učí ji, jak se stát Black Pantherem.
Mezitím se americká vláda dozvídá, že Ramonda je mrtvá, a má v úmyslu získat zásoby vibrania.
Probíhá válka mezi Talocanem a Wakandou. Namor vs. Shuri, M'Baku, Okoye a Aneka vs. Attuma. Nakia a Riri vs. Namora. Talokánci jsou velmi silní a do boje jdou i veškeré Dora Milaje.
Namor podléhá Shuri, která se stala novým Black Pantherem, a stahuje svá vojska. Shuri předává titul BP a vládu nad Wakandou M'bakuovi, sama se soustředí jen na vědu a práci v laboratoři.
Mezititulkovka: Za celou válkou mezi Talocanem a Wakandou byl Victor von Doom. To on najal americké vědce, kteří měli hledat v oceánu vibranium - vědkyně/učitelka je ve skutečnosti Lucia von Bardas - pravá ruka Dr. Dooma.
Potitulkovka: Nakia čeká dítě s T'Challou a vede misi do dalšího naleziště vibrania v Antarktidě. Mezitím americká vláda vysílá tamtéž i svůj tým - jsou to Thunderbolts ve složení: U. S. Agent, Black Widow a Ghost.

Několik událostí a rolí postav je ještě nevyjasněných, ale kostra je hotová. :)

Ratemus

Ratemus (hodnotenie, recenzie)

Jugamaru

Tak zrovna tyhle jakože slavné a dobře mangy jsem přestal číst po pár dílech, pro mě až moc nezajímavý příběh a obecně mě ty shouneny nebaví...seineny jak které...nechápu jak někdo může třeba říct že Demon Slayer je skvělý, přitom má údajně tak špatný konec...mě přijde že ať čtu jakýkoliv shonen je to vše stejný jen se postavy jmenují jinak...ale do téhle debaty nechci zabíhat..manga vs západní komiks je nesrovnatelné, to jsou úplně jiné mantinely a pravidla. Mangu čte obecně více lidí z jistých důvodů to neznamená že komiks jako takový je horší...že byla obsazena bez konkurzu? No možná protože ji tam prostě někdo chtěl díky zkušenostem s ní, to je naprosto běžné.... myslíš že Cain dělá konkurz na filmy Nolana? Že Hardy dělal konkurz na Venoma? Nebo třeba Momoa na Aquamana? Ne Snyder ho chtěl obsadit...já teda nevím jak moc se jim to bude bortit a možná bude ale ještě se to neděje...dokud je tam Feige tak dobrý 

na príspevok reagoval Jugamaru

Súvisiace novinky

Posuny v marvelovském kalendáři

Posuny v marvelovském kalendáři

04.09.2023

Stávka nebo ne, šéf studia Disney Bob Iger už delší dobu tvrdí, že společnost hodlá výrazně ubrat na míře obsahu, zejména toho seriálového, který proudí na streamovací službu Disney+. A platí to… (viac)

Jak dlouhé bude pokračování Captain Marvel?

Jak dlouhé bude pokračování Captain Marvel?

30.08.2023

Sezóna dlouhých stopáží rozhodně nekončí a už brzy nás po tříhodinovém kolosu jménem Oppenheimer čekají další obsáhlá dramata – Scorseseho Zabijáci rozkvetlého měsíce (206 minut) a Scottův Napoleon … (viac)

95. Ceny Akademie ovládlo Všechno, všude, najednou

95. Ceny Akademie ovládlo Všechno, všude, najednou

13.03.2023

V noci z 12. na 13. března proběhl v losangeleském Dolby Theatre slavnostní ceremoniál 95. ročníku předávání prestižních Oscarů, tedy cen americké Akademie filmového umění a věd (AMPAS). Opulentním… (viac)

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

29.12.2022

Opět se nám blíží konec roku, ale ještě před tím, než se všichni ČSFĎáci rozutečou do víru silvestrovských oslav, máme tu tradiční ohlédnutí za nejlepšími filmy a seriály roku podle nejoblíbenějších… (viac)

Reklama

Reklama