Réžia:
Edgar WrightScenár:
Edgar WrightKamera:
Bill PopeHudba:
Steven PriceHrajú:
Ansel Elgort, Lily James, Kevin Spacey, Jon Hamm, Eiza González, Jamie Foxx, Jon Bernthal, Sky Ferreira, Viviana Chavez, Flea, Wilbur Fitzgerald (viac)VOD (3)
Obsahy(1)
Akčné krimi Edgara Wrighta rozpráva príbeh hudbou posadnutého mladíka menom Baby (Ansel Elgort), ktorý robí šoféra bankovým lupičom. Keď sa zamiluje do čašníčky Debory (Lily James), chce dať zbohom kriminálnej minulosti a začať nový život so ženou svojich snov. Jeho šéf (Kevin Spacey) sa však najlepšieho únikového šoféra tak ľahko nevzdá... (Itafilm)
(viac)Videá (8)
Recenzie (847)
Od Edgara Wrighta mám v rámci svojej kategórie vždy len tie najvyššie očakávania, jeho Súmrak mŕtvych a Jednotka príliš rýchleho nasadenia považujem prakticky za kulty a síce jeho zvyšná tvorba už nedosahuje ich kvalít, ale predsa len ponúkajú celkom osobitú a solídnu žánrovú zábavu a približne presne to spĺňa aj Baby driver. Síce trochu zaostáva práve v tej osobitosti, asi som očakával niečo trochu muzikálovejšie, čo mi ale nechýba, no hlavne nápaditejšie, čo už trochu áno, toto je predsa len dejovo už klasika, ktorá si ide v hlavnej línii predvídateľným smerom a prekvapí len v momentoch a dokonca aj tie prvky, ktoré sa spočiatku javili netradične tu sú nakoniec využité len minimálne, napríklad samotný hlavný hrdina, ktorý vyniká vlastne len v úvode a čoskoro je z neho klasická postava podobných filmov, ktorá sa dostane do všetkých klišé, ktoré len v tomto type filmu sú, pričom mohlo byť aspoň vysvetlené, prečo je vo všetkom taký perfektný, spočiatku som si myslel, že je len skvelý šofér, ale tých vynikajúcich schopností má predsa len viac. Ale celkovo sa na to aj tak pozerá viac, než dobre, po svižnom úvode sa mi síce zdalo, že tempo trochu upadlo a film sa až nepríjemne moc priblížil k priemeru, ale časom sa našťastie zase vylepší a celá druhá polovica je už nadmieru svižná žánrová zábava s dostatkom vydarených sekvencií. A to hlavne akčné, ktoré sa teda vydarili. Všetky naháňačky, či už automobilové alebo aj pešie sú dlhé, perfektne natočené a výborne zostrihané a rovnako nesklame ani tých pár prestreliek, pričom v akcii, ale občas aj mimo nej sa tu perfektne využíva hudba. Najlepšia je asi dlhá pešia naháňačka zo stredu filmu, ale všetku akciu som si v rámci možností tohto druhu dostatočne užil. Nesklame ani obsadenie, hlavný hrdina sa mi síce zdal trochu nevýrazný, ale svoj účel splnil, k tomu mimoriadne sympatická Lili James ako jeho priateľka a výborný výber záporných postáv, kde nechýbajú mená ako Kevin Spacey, Jamie Foxx alebo Jon Bernthal. Režijne je to kvalitná práca, čo ma ale pri Wrightovi neprekvapuje a síce hudba nie je v mojom štýle, ale k filmu sedela. Takže síce som asi čakal trochu viac, z tohto sa žiadna klasika nestane, ale určite nebudem kritický, väčšinu času ma to dosť bavilo a síce uprednostňujem iný typ akcie, ale aj táto sa vydarila a aj kvôli nej sa film určite pozrieť oplatí. 72% ()
| Rozpočet: 34 miliónov $ | Tržby: 226.9 miliónov $ | Absolútny klenot formálnej stránky kinematografie. Nič nové - hovorí si človek, keď pozerá na tie rytmické hrátky so strihom na hudbu - a pritom niečim tak originálne a nevídané. Edgar Wright je po bicistovi vo Whiplash najlepším tempomatom v Hollywoode. BEATová bomba od začiatku do konca, aká tu ešte nebola. Naviac, herecká garda je k zožraniu, a scenár je až na pár výtiek tiež podarený. Takmer stopercentný nárez. Ps: Objavujúce sa videá na youtube s dovetkom IN BABY DRIVER STYLE naznačuje, že sa stal film kultovým za neuveriteľne krátku dobu. Má nárok. ()
Premárnený ultimatívny teenage koncept o mladíkovi, ktorý zbožňuje hudbu, všetko okolo neho je cool, vrátane neho samotného, jeho krásnej ženskej a drsného jobu, ktorý má. Bohužiaľ vidieť že Wright má už po štyridsiatke. Ak by sa toho ujal niekto mladší, kto by trochu rozpracoval hlavnú postavu a nevyužíval ju len ako benzín do auta, bol by to punk dekády. ()
Prosím víc takových popkornů. Stylový, nabouchaný, svěží, divácky vděčný, skvěle obsazený, inteligentní vůči minulosti, nepřiposraný, exploatační a (k mé extra radosti) s puncem mad lovers romance. Takhle si představuju akční krimi nový generace, který sice stojí pár desítek mega, ale nedělá z nás pičky a nebojí se bezhlavě šlápnout na plyn. To by v tom byl čert, aby nelajkoval i Tarantino... "I can’t wait until the day when it’s just us, music and the road." ()
Snad poprvé jsem se na nějaký Wrightův film opravdu těšil, jenže z téhle jízdy nepřecházejí oči, ale bolí hlava. Nerozumím světu, ve kterém se příběh odehrává a přijde mi odtržený od všech možných realit a dokonce i žánrů. Vedlejší charaktery mění svou podstatu během vteřiny, nálady se nepříjemně třískají a na konci zůstane tolik rozpaků, že průměr zachraňují jen sympatie k některým členům vypečené herecké sestavy. Nejvíc otrávený jsem ale z tolik propagované "muzikálové" stránky filmu. To, že je ve filmu nepřeberné množství songů, které zkrátka jen hrají na pozadí scény a Baby si je často brouká, zkrátka není muzikál. To, že do rytmu občas trefně padne výstřel nebo náraz, je pak fajn nápad, ale omrzí se při druhé scéně. Veškerá hravost tak zůstává až překvapivě křečovitá. 50% ()
Galéria (76)
Fotka © Sony Pictures Entertainment / Wilson Webb
Zaujímavosti (36)
- Režisér Edgar Wright potvrdil, že drtivá většina záběrů v průběhu automobilových honiček byly kaskadérské kousky a že film neobsahuje skoro žádné digitální efekty. (MasterMagic)
- Snímek čerpal inspiraci z filmů Řidič (1978), Potíže s Arizonou (1987), Bratři Bluesovi (1980) a Riding Bean (1989). (DJDVD)
Reklama