Reklama

Reklama

Suburra: Krvavé předměstí

(seriál)
  • Taliansko Suburra: La Serie (viac)
Trailer
Taliansko, (2017–2020), 19 h 29 min (Minutáž: 40–63 min)

Predloha:

Carlo Bonini (kniha), Giancarlo De Cataldo (kniha)

Hudba:

Scott Morgan

Hrajú:

Filippo Nigro, Francesco Acquaroli, Alessandro Borghi, Adamo Dionisi, Giacomo Ferrara, Claudia Gerini, Eduardo Valdarnini, Francesco De Rosa (viac)
(ďalšie profesie)

VOD (1)

Série(3) / Epizódy(24)

Obsahy(1)

V roce 2008 se spor o pozemky v přímořském městečku nedaleko Říma proměnil na smrtící bitvu mezi organizovaným zločinem, zkorumpovanými politiky a Vatikánem. (Netflix)

Recenzie používateľa Arkanoid k tomuto seriálu (22)

Suburra: Krvavé předměstí (2017) 

Nie je to Gomorra, kde rozvoj postáv a boj o moc prebiehal v atraktívnejšom a lepšie natočenom prostredí. Seriál nevyužíva epizódne postavy ako Gomorra. Pozitívne je, že vďaka málu sledovaných postáv a ich neustálej konfrontácii vzniká napätie, lebo skoro na každej divákovi záleží. Avšak, v porovnaní s Gomorrou: Sara je silná postava, ale nie je to Patrizia so zradou číhajúcou za pätami a neustálym hraním dvoch úloh, pričom ani jednu nechce zradiť. Hlavná trojica je fajn, získa si divákov, najmä mladých, ktorí hľadajú ešte svoju cestu životom. Nerozširujú svoju moc na úkor niekoho zo svojej trojice, a tak napätie medzi nimi nie je až také výrazné ako z charakterovo silnejších postáv v Gomorre, ktoré si väčšinou dávajú pozor aj na priateľov. Najvýraznejší je Aureliano, ostatní dvaja sa nechytajú. Síce je Aureliano kultovou postavou, ale Ciro, Gennaro, Pietro, Conte alebo snáď všetci bossovia a podbossovia z Neapola, ako aj iných miest z Gomorry snáď s výnimkou Patrizie a Blue Blood, by sa ho zbavili spôsobom, že by ani okom nestihol mrknúť. Taký nepomer kvalitných postáv si divák oboch seriálov musí zreteľne všimnúť. Gomorra má navrch aj gýčom, ktorý vyvoláva zmes hnusu, krásy a zároveň mrazivej drámy, kým Suburra toto nemá. Rómsky gang sa na tomuto nevyrovná. Ak si mám zobrať pre oba seriály porovnanie z vojny, Suburra je pitie čajíčku v kancli generálneho štábu, kde postavy prežívajú akoby zázrakom, kým Gomorra svoje postavy vystavuje prudkej guľometnej paľbe, kde ostreľovaným vojakom dochádza munícia, zdravie, aj triezvy rozum, a musia tvrdo a nekompromisne bojovať o každý meter svojho postupu, pričom často musia zradiť jeden druhého, aby prežili. Seriál Suburra v porovnaní s filmom: Seriál je viac o vysvetľovaní motivácií postáv a ich vývoji, čo je dobre, pričom oproti filmu niektoré pridáva. Film však boduje s 8 a M83, čo robí atmosféru, akú seriál nemá. Avšak, boj mocných cez intrigy v prospech vlastného profitu bude vo fikcii baviť snáď vždy a seriál ponúka kvalitu. ()

21 dnů (2017) (S01E01) 

Vizuálne slabšie ako Gomorra. Traja mladí muži sa snažia nájsť svoju cestu životom a to bude baviť stále. 8 je stále sympaťák, ale bez svojho tradičného imidžu z filmu a so žijúcim otcom, obmedzujúcim mu slobodu, nie až taký. Cirkevná línia dostala už v tejto epizóde viac priestoru, ako vo filme, otázkou je napojenie sa na tú filmovú dejovú líniu. Záver môže byť, spojenectvo je to zaujímavé. ()

Vzteklí psi (2017) (S01E03) 

Časovo posledná udalosť deja je najlepšia časť epizódy. Priateľstvo dvoch postáv, ktoré sú v konfliktnej scéne v závere, je trochu iracionálne, ale vysvetľuje smrť postavy vo filme. Výbušnému snílkovi Aureliovi Adamimu v podaní Alessandra Borghiho sa nedá nefandiť. ()

Dobré chutnání (2017) (S01E04) 

Kto nevidel Memento, nech si ho pozrie, tam je posledná udalosť v deji ponúknutá v prvých minútach filmu. Tá časovo pred ňou ide za ňou, a úplne posledná udalosť vo filme je časovo prvou udalosťou. Tu je to o dosť jednoduchšie, v prvých minútach filmu je ponúknutá posledná (predposledná) udalosť vo filme. Epizóda je kvalitná dráma s najlepšími scénami Tulia Adamiho v seriáli. ()

Vlčice (2017) (S01E05) 

Tentokrát bez akcie, zato s veľa intrigami a rozvojom postáv. Slušná dráma, ako sa na seriózny seriál patrí. ()

Poslední klient (2017) (S01E07) 

Gabriele poteší drsným partom, vyhodenie z domu už nepôsobí tak dramaticky. Samurai si pre seba kradne najlepšie hlášky. V epizóde sa dve tretiny rieši posledná udalosť minulej epizódy, no vývoj situácie a vzťahov sa hýbe, takže o zábavu je postarané. ()

Jiný člověk (2017) (S01E08) 

Výborná práca s Chekhov's gun a prequelom, bolestivá zrada a adrenalínová akcia. Veľmi slušné na mafiánsky seriál. ()

Temno (2017) (S01E09) 

Súrodenecká scéna v siedmej minúte je vynikajúca. Aureliano opäť potvrdzuje svoj nezávislý temperamentný charakter, ktorý je ťahúňom celého seriálu. Vidíme významnú podporu od ženy pre muža, aby si splnil svoj cieľ, lebo jedine tak môže byť šťastný. Iróniou ostáva, že spolupracuje na korupcii. Vyjasnenie vzťahov a osobných identít čaká skoro všetky postavy. Dočkáme sa ďalšej zrady a tak aj krvavej streľby, kde budú padať hlavy. Dráma, akcia, intrigy sú v poriadku, chýba tomu však výraznejší ťah na bránku. ()

Jako ve spánku (2017) (S01E10) 

Viac drámy, menej akcie. Cení sa detail. Kto by bol čakal, že ako Čechovova zbraň budú použité aj oranžové slúchadlá. Posledná scéna poteší každého fanúšika a znamená asi toľko, že Rím nikdy nespí. Postavy k niečomu dospeli. Záver, ktorý uspokojí každého, s načrtnutím nových dejových línií. ()

Najděte ji (2019) (S02E01) 

Aureliano už nepripomína mladého, málo skúseného chlapca, ale vyzretého, rozhodného vodcu, čomu napovedá aj zmena imidžu približujúceho sa k tomu filmovému. Akcie je málo, drámy dosť. ()

Následky (2019) (S02E02) 

Aureliano má opäť kvalitné scény plné emócii, kde jeho herecký predstaviteľ predvádza svoje najlepšie výkony. Avšak, po onom zabití relatívne kľudné vyjednávanie a urovnávanie problémov Samuraia doma u 8 vo filme nedáva zmysel. Toto sa totiž odpustiť nedá. ()

Blíž (2019) (S02E03) 

V úvode na mori je to ešte kvalitné a poetické, potom už je dialógov zbytočne veľa a scény sa zdajú béčkové, lepšie ste už videli v tomto seriáli, filme, alebo inde. ()

Vzhůru nohama (2019) (S02E04) 

Spadinova žena a mama nie sú až tak zaujímavé postavy, napriek tomu sa im venuje príliš veľa pozornosti. Príbeh sa o niečo posunul, ale bolo tam málo akcie aj drámy. ()

Kolébka (2019) (S02E05) 

Pästný súboj sa dá nasnímať aj lepšie. Policajná hra na mačku a myš baví. Boj o moc sa hojdá zo strany na stranu a dočkáme sa tak napínavých scén, ako aj tých krvavých. Pohodový záver kontrastuje so zvyškom epizódy, ale zapadá do každodenného života mafiánov. ()

Řekni mi pravdu (2019) (S02E08) 

Dejové línie vedené od začiatku boli uspokojivo ukončené, vyvstali aj ďalšie. Spadino s mimikou Manfrediho je najlepšou scénou epizódy a asi aj seriálu. Idealistický Adriano utekajúci zo strany na stranu do toho celého nezapadá. Postavy boli ušetrené veľkých zlomov, ktoré by určili zásadné hranice. ()

Série 3 (2020) (S03) 

Séria bola pre mňa len v áčkových vodách, čím bola najlepšou doteraz. Tretia epizóda dokonca je jedinou v seriáli, ktorej som dal plné hodnotenie. V prvej epizóde série som si všimol odklon od filmu, čím sa na scénu dostala nepredvídateľnosť, ktorá tiež trochu za tú dobrú kvalitu môže. Väčšinou šlo o konverzačné drámy, ale asi v každej epizóde sme sa dočkali aj trocha akcie. Zamrzí len, že Flavio mal len jednu vynikajúcu scénu v prvej epizóde a že akcia poslednej epizódy sa nevyhla klišé. ()

Jubileum (2020) (S03E01) 

Už prvý obraz epizódy na talianske stromy pri východe slnka za pomoci dynamickej kamery vyzerá dobre. Najprv by si divák myslel, že začíname s Aurelianom ako dieťaťom, no je to práve postava Samuraia v detských rokoch, ktorej sa prvej venuje pozornosť. Zisťujeme výchovu jeho matky a chápeme jeho vzťah k nej. Vidíme viac 8 s jeho dlhými pohľadmi ako Aureliana, a to je dobre. Spadino chce stále alianciu s Aurelianom, Manfredi však hodlá prevziať moc a podľa Samuraia má vyradiť brata aj Aureliana. Tradičný pohyb jazykom ostal, jeho prsteň mu ale ešte nepasuje. Schovávanie svojej aj Flaviovej (jeden z najväčších nosov v seriálovej histórii) zbrane do šuflíku, zobranie balíku Flaviových čipsov a prvé nastavenie chrbta z Aurelianovej strany robí zo scény menší kult. Dočkáme sa tam emočnej a akčnej scény zároveň. Cinaglia ukazuje, že to so ženami nevie, nevšíma si totiž varovné signály jeho vlastnej. Nadia a Angelica majú teamwork. Soundtrack od Gela ku ôsmej minúte dodáva počiatočným, nenapínavým scénam, napätie. Tie vážne audiá pripomínajú soundtrack Gomorry a sú využité dobre. Piotta a jeho hudobná pocta Samuraiovi tiež vynikne. Kamera je fajn, no skutočného potešenia sa dočkáme až pri zábere na Koloseum v 36. minúte. Až v tejto epizóde sa ukáže, že seriál je vlastne alternatívna realita ku filmu. Ako úvod to nie je zlé, no napriek dôležitej záverečnej scéne zaujme oveľa viac scéna s Flaviom. ()

Tortura (2020) (S03E02) 

Víta nás telo v predošlej epizóde zavraždeného s atmosférickým songom od Piotta S.u.b.u.r.r.a. ku tomu máme aj meditujúceho Aureliana. Cinaglia je prekvapený svojou rodinnou situáciou a dramatické scény s jeho ženou sú podfarbené napätou hudbou. Ženy preberajú, čo určuje človeku jeho budúcnosť a idú pozrieť bossa severného Ríma, ktorý nimi pohrdne, dokonca sa pochváli, že Aureliana zložil v jednej športovej hale. Aureliano a Spadino zasa idú na zásnuby ku žene po dôležitom súperovi. Ona ich však podceňuje, dokonca im povie, že sú deti, lebo naleteli Cinagliovi. Opäť dominujú scény v 18. minúte, ako nahnevaná dvojica Aureliano a Spadino s humorom zavrie Cinagliu do jeho vlastnej sauny s maximálnou teplotou, pričom si idú navariť z jeho surovín jedlo a nadávajú, že má len cestoviny. Manfredi si užíva slobodu a sľubuje zaujímavý dej. Cinaglia nakoniec vyťahuje riadne eso z rukávu. Zase epizóda, ktorá posunula dej ďalej, no akoby tie najlepšie scény nechala opäť nabudúce. Herecké Fun fact: vo filmoch a seriáloch nikdy nikto neroztrhá pred prečítaním list, v ktorom je vysvetlené všetko a ktorý mu bol určený po zosnulom, na ktorého sa pozostalý hneval. ()

Párty (2020) (S03E03) 

Spadinova snová rodinná chvíľka so ženou a dcérou v gýčovitom interiéri jeho domu je rozkošná. Atmosféru mu kazí vlna napätia Manfrediho príchodu. Cinaglia klasicky spoľahlivo intriguje a mrzí ho, že nevidí svoje deti. Ženy už s Titom celkom vychádzajú, Angelica dokonca odhalí medzery v jeho biznise, ktoré Tito rád prijme ako poučenie. Aureliano dostáva rage, Manfredi sa snaží uchopiť moc, Cinaglia bojuje od chrbta a Spadino okrem statočného boja aj poctivo hláškuje. Dílovanie je podfarbené rapovou CITTÀ NOTTE, ale inak všetky songy vyšli na jednotku, hlavne tie na párty, ktorá sa skončí najlepšie, ako pre diváka mohla. So scénou sa lúčime najlepším songom epizódy od Piotta. Kvalitná dráma so skvelým scénu hnevu, gýču, vydierania a boja o moc. Celá epizóda pôsobí ako vývoj krásneho snu, ktorý sa v závere rozpadol. Jazykové okienko: gorger. ()

Soud (2020) (S03E04) 

„Fallo parlare, è stato zitto tre messi.“ Pozeráme sa na mladého Cinagliu, ktorý prišiel za svojím, divákovi už známym, profesorom domov, aby si s ním vydiskutoval svoju zlú známku. Vidíme tak možný zrod jeho zhubnej povahy. Nadia sa cíti zle a Aureliano je k nej nežný. Spadino sa snaží upokojiť situáciu a nájsť kompromis, ktorý sa Aurelianovi nepozdáva. Manfredi intriguje, dočkáme sa aj skvelej napínavej hudby pri jeho scéne s Cinagliom. Ten sa dočká pekného momentu so svojou ženou, kde mu ona prvá vyzná city, ako to má byť, len je otázne, či Nascariho vplyvom. Potom sa ale pred ňou skoro kompletne vyfarbí. Aurelianov úsmev pri obhajovaní Nadie stojí za to. Badali tiež prichádza diskutovať to, čo sa mu nepáči. Epizóda má kvalitné scény, väčšinou však nie také, ktoré by viac posúvali dej, ale v závere sa dočkáme napätia. ()

Reklama

Reklama