Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ľudovítovi zavraždili neonacisti jediného syna. Kvôli nefunkčnému súdnemu systému sú však tí istí páchatelia prepustení na slobodu a Ľudo sa všetkými silami snaží dosiahnuť ich opätovné zadržanie. Bojuje s apatickou políciou, oportunistickou sudkyňou, ale aj s faktom, že svojho syna dostatočne nepoznal a nebol mu oporou. Čím viac sa sám viní za jeho smrť, tým viac sa rozpadá jeho vzťah s manželkou Zuzanou a dcérou Jankou. A tým úpornejšie sa snaží sám zasahovať do vyšetrovania. Keď sa však dozvie, že za synovou smrťou nestál náhodný útok extrémistov, ale organizovaná zločinecká skupina, uvedomuje si, že stojí proti nepriateľovi nad svoje sily. Pokúsi sa zachrániť aspoň to, čo mu ešte ostalo - vlastnú rodinu. (Continental film)

(viac)

Videá (3)

Trailer 1

Recenzie (122)

jedna_vrana 

všetky recenzie používateľa

Od prvej do poslednej minúty ťažký a depresívny film, odohrávajúci sa na pozadí reálnych udalostí, ktoré sa na Slovensku stali. Podobne ako filmy Únos, Čiara, Nech je svetlo, Amnestie či Sviňa. A tak sa pýtam sama seba, či to u nás na Slovensku takto beznádejne vyzerá a že by som si už chcela pozrieť niečo pozitívnejšie, bez pocitu, že veci nemajú riešenie. Už sa bojím pozrieť si aj Perinbabu, ktorá by mala byť toho roku! K filmu - Luknár hrá svoju postavu veľmi dobre, trochu mi vadila Krobotova slovenčina a hlavne - nie je to prvý slovenský film, kde som mala problém "so sluchom". Nerozumela som dialógy (predtým sa mi to stalo pri Piatej lodi a Nech je svetlo). Herci ako keby si mumlali popod nos. ()

David.Darco 

všetky recenzie používateľa

Myslím že základný kameň úrazu je prílišné zameranie sa na osobu otca. Rozvíjajú sa v podstate 3 roviny, Neonáckovia a mafia, otcova snaha a neochotu úradov. Avšak nie každej z nich je venovaný dostatočný priestor. Ďalším kameňom úrazu je obsiahnutie atmosféry. Bratislava a neonacizmus to nie je pár záberov na vyholené hlavy a ich fotky a pár záberov na Dunaj, most SNP a UFO. S týmto napríklad omnoho lepšie pracoval Bebjakov Čistič. Škoda, večná škoda. No napriek tomu to vnímam sčasti pozitívne, je treba robiť chyby, aby sme sa na nich učili a je dobré, že aj takéto projekty mladých autorov dokážu nájsť podporu v dotáciách a dostanú sa aj do komerčnejších kín. Síce jemný podpriemer, ale ďakujem a zaokrúhľujem hore. 2,5* ()

Reklama

MIG29 

všetky recenzie používateľa

„Dunaj, Dunaj, čierna voda, plavé vlasy, biela róba, papierové loďky prúdom, prinášajú šťastie ľuďom...“ Snímok Ostrým nožom, inšpirovaný vraždou mladého študenta Daniela Tupého je akýmsi zárezom do justičného systému, ktorý vďaka nefunkčnosti štátnych organov, najmä vyšetrovateľsko-súdneho mechanizmu, nedokáže vyniesť spravodlivý rozsudok a znásobuje bezmocnosť, frustráciu a bolesť obyčajného jednotlivca. Aj napriek tomu, že sa snímok opiera o realitu je príbeh z väčšej časti fikcia. K vykresľovaniu skutočnosti sa však stavia oveľa citlivejšie ako obdobné snímky, drží sa pri zemi a bráni sa zbytočnému pátosu. Jeho kostru môžeme rozdeliť na dve základné línie. Prvou líniou je personálna tragédia autoritatívneho otca, ktorému sa rozpadá rodina, a zároveň si uvedomuje, že ako rodič zlyhal. Druha línia je spoločenskou sebareflexiou, ktorá vyobrazuje bezmocnosť jednotlivca v zápase s nevôľou štátu v kontraste s organizovaným zločinom a korupciou na tých najvyšších miestach. Nefunkčnosť inštitúcii a neschopnosť orgánov konať aj napriek silnej spoločenskej požiadavke, možno spozorovať v postave sudkyne Tibetskej. Obraz jej vyhorenia, nedokonalosti a bezvýchodiskovosti v priestore svojej obrovskej kancelárie môžeme považovať za predobraz celého systému. Univerzálnosť témy a pôsobivý vizuál, z ktoré na každom krokú cítiť chlad, dodávajú snímke hĺbku a úprimný výkon Romana Luknára pridáva emotivný náboj a akýsi nádych pravdivosti. Viac takýchto filmov prosím ! ()

Autogram 

všetky recenzie používateľa

Kriminálka v štýle, že otec obete hľadá spravodlivosť, je pomerne bežná, tu je ale posilnená faktom, že ide o skutočný príbeh. Práve to by malo príbehu dodať na sile, ale dopadlo to nejako opačne a príbeh je poslabší. Pritom skorumpovanosť a neschopnosť justičného systému by si žiadala film s lepšie napísanými postavami, lepšou nadväznosťou scén a možno aj trochu lepších hercov. (2.3.2020) –––– Na druhýkrát musím zostať pri troch hviezdach. Len sa mi žiada dodať, že stále si tu tak žijeme, aj po pár desaťročiach. Len dnes sa to pre zmenu volá paragraf 363. (9.11.2021) –––– Neexistuje dôvod na začatie trestného stíhania... Z polície a prokuratúry to prišlo nepripravené. Nemohla som rozhodnúť inak. ()

classic 

všetky recenzie používateľa

Vskutku tie výsledné tri hviezdičky, sú de-facto s totálne „odretými ušami” , už keď som dokonca rozmýšľal iba nad biednymi dvomi, ale svedomie mi to skrátka nedovolilo, pretože tento film pojednáva o skutočných udalostiach, ktoré si musel podľa potreby trochu pozmeniť, ale aj tak všetci veľmi dobre vieme, odkiaľ vietor fúkal... Ostrým nožom je v prvom rade «dobový» , nízko-rozpočtový snímok, situovaný do roku 2005, kde si tvorcovia doslova vystačia s minimom, t.j. so starou feldou a starožitným mobilom, a tak si máme akože ihneď automaticky myslieť, že sme sa pomocou stroju času vrátili do akejsi, neďalekej minulosti, so samými, starými, divnými a akýmisi expresionistickými budovami, kam sa taktiež sústredí táto nevýrazná výprava, alebo, trebárs, taký chladný, kamerový filter úplne nestačí na to, aby som sa s ním dokázal plne stotožniť, a to ani nehovoriac o réžii, ktorá je skrz moju optiku len takou obyčajnou, či sotva viac priemernou, a to z viacerých, prostých dôvodov. Miestami som pozoroval nezmyselné odbočky, hluché a zbytočné sekvencie, bez akéhokoľvek hlbšieho významu. So strihom a s hercom v hlavnej úlohe, je to už oveľa priaznivejšie. Strihač sa naozaj popasoval s neľahkou úlohou maximálne obstojne, kedy priam podtrhuje pozoruhodný herecký výkon predstaviteľa (postavy) - zúfalého otca, ktorému chladnokrvne zavraždili synátora po stužkovej... PS: Najväčší problém slovenských filmov je taký, že sa nakrúcajú výhradne pre Slovákov, zvyčajne sú prostoduché a amatérske, keď na expanziu do šíreho sveta, môžu dávno zabudnúť, i keď myšlienka filmu budí obrovsky súcit, smútok, no bohužiaľ, to isté platí aj pre samotné spracovanie tohto filmu, ktorý i napriek častým negatívam, neľutujem, že som si ho takto pozrel... ()

Galéria (53)

Zaujímavosti (12)

  • Tvorcovia spolupracovali s rodičmi zavraždeného Daniela Tupého. (cingi.t)
  • Tvorcovia pracovali s rozpočtom 500 000 €. (kacer4)
  • Hoci je dej situovaný do roku 2005, vo filme možno vidieť novšie modely áut a autobusov bratislavskej MHD. (GTS_PUNK)

Súvisiace novinky

Noir Film Festival 2019: Zítřek nemá šanci

Noir Film Festival 2019: Zítřek nemá šanci

17.08.2019

7. ročník unikátní přehlídky klasik, ale i pozapomenutých klenotů z bohaté pokladnice filmu noir představí snímky tematizující loupež, výběrovou retrospektivu noirových děl Fritze Langa, rozmanitou… (viac)

Reklama

Reklama