Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ľudovítovi zavraždili neonacisti jediného syna. Kvôli nefunkčnému súdnemu systému sú však tí istí páchatelia prepustení na slobodu a Ľudo sa všetkými silami snaží dosiahnuť ich opätovné zadržanie. Bojuje s apatickou políciou, oportunistickou sudkyňou, ale aj s faktom, že svojho syna dostatočne nepoznal a nebol mu oporou. Čím viac sa sám viní za jeho smrť, tým viac sa rozpadá jeho vzťah s manželkou Zuzanou a dcérou Jankou. A tým úpornejšie sa snaží sám zasahovať do vyšetrovania. Keď sa však dozvie, že za synovou smrťou nestál náhodný útok extrémistov, ale organizovaná zločinecká skupina, uvedomuje si, že stojí proti nepriateľovi nad svoje sily. Pokúsi sa zachrániť aspoň to, čo mu ešte ostalo - vlastnú rodinu. (Continental film)

(viac)

Videá (3)

Trailer 1

Recenzie (122)

Majkak 

všetky recenzie používateľa

Ta rodina fungovala docela rozumně. Otec měl sice vyhraněnou představu o synově budoucnosti a dokázal ostře zkritizovat jeho nekvalitní práci, ale nevybočoval z mezí přísného táty. Nebyl to magor a syn taky konflikty nehrotil. Vražda dítěte je drsná pecka i pro funkční rodinu, a zvláště když se objeví jedna epizodní událost. Kromě solidně fungující psychologie rodinných vztahů nabízí film i svíravou obžalobu formalizovaného soudního systému. ()

bohemia_regent 

všetky recenzie používateľa

Film tematicky navazuje na to nejlepší z tradice italských filmů 70. let o provázanosti justičního systému s mafií. Herectví, kamera, střih i zvuk (včetně práce s hudbou) do sebe dokonale zapadají a vytvářejí jednotnou stylovou atrmosféru. Drobné detaily v nápaditém řešení mizanscény, a to i ve druhém plánu, naznačují - spolu se schopností sladit všechny výše zmíněné složky -, že Teodor Kuhn by mohl být velkým příslibem slovenského filmu. ()

Reklama

silentname 

všetky recenzie používateľa

Na úvod jedna malá poznámka. "Ostrým Nožom" je inšpirované vraždou Daniela Tupého, no bude lepšie ak sa na film budete dívať ako na vymyslený príbeh. Ak by ste to chceli totiž porovnávať s tým, čo sa udialo, tak je v tom hneď niekoľko nepresností. Nebudeme sa tým ale zaťažovať a film budeme hodnotiť len sám o sebe. Myslím si, že musím dať Romanovi Luknárovi obrovský kredit. Počas celého filmu bol priamo vnútri role a veril som mu to na 150%. Jeho bolesť, jeho výčitky, jeho hnev, všetko je v ňom. Dávid Hartl sa tu moc neobjaví. Osobne som čakal, že toho ponúkne viac, no myslím si, že funguje celkom dobre. A očividne sa dostáva do role postáv, ktoré musia počas filmu umrieť. Myslím si, že ale aj ostatní zvládli svoje role veľmi dobre. Film má dobrú atmosféru, no miestami som mal pocit, že už bol trošku natiahnutý. Možno by stačilo pár scénok trošku poupraviť alebo jemne ešte strihnúť, aby sa zdvihlo napätie. Nemôžem povedať, že by ma to nudilo, no sú tu časti, kde sme sa motali trošku v kruhoch. Ale na druhú stranu to ukazuje ako dokáže byrokracia, korupcia a podobné veci ľudom jedine škodiť. Najmä ak má druhá strana v rukách tromfy a vám ostávajú len oči pre plač. Myslím si, že film je treba vidieť. Možno to nebude film roka a mohol byť spracovaný lepšie, no minimálne to môže otvoriť ľuďom trošku oči, aby videli ako je treba za spravodlivosť bojovať, ktorá v tomto štáte často vôbec neexistuje. A myslím si, že to veľmi dobre vidíme aj tento rok. Hodnotenie: B+ ()

borec999 

všetky recenzie používateľa

Neurazilo, nenadchlo. Príbeh sa inšpiruje skutočnou udalosťou vraždy Daniela Tupého, no nie je jej presnou rekonštrukciou a veľa okolností si upravuje inak a podľa seba. Čo nekritizujem, iba konštatujem. Technicky film spracovaním pripomína až televízny film. Čo nie je najlepšia vizitka pre film, ktorý šiel do kín. Herci si svoje odohrali, vynikajú najmä Táňa Radeva, ktorá je ako symbol zkorumpovaného súdnictva dokonale nepríjemná a odpudivá; no aj Roman Luknár zvládol hlavnú rolu otca pomerne dobre. Raperi ako záporné postavy sú nakoniec tiež celkom šikovným ťahom a nenávidieť ich nebude ťažké. Aj keď sa obávam, že niektorí z nich tých neonacistov ani nemuseli moc hrať. Ale to už je iný príbeh. Celkovo je film priemerným spracovaním tragédie, pri ktorej si uvedomíte že aj keď oficiálne na Slovensku žijeme v právnom štáte, tak skutočnosť je niekde inde a vymáhateľnosť práva, resp. spravodlivosť sú niekedy pre naše súdy úplne cudzie pojmy. 55% ()

Autogram 

všetky recenzie používateľa

Kriminálka v štýle, že otec obete hľadá spravodlivosť, je pomerne bežná, tu je ale posilnená faktom, že ide o skutočný príbeh. Práve to by malo príbehu dodať na sile, ale dopadlo to nejako opačne a príbeh je poslabší. Pritom skorumpovanosť a neschopnosť justičného systému by si žiadala film s lepšie napísanými postavami, lepšou nadväznosťou scén a možno aj trochu lepších hercov. (2.3.2020) –––– Na druhýkrát musím zostať pri troch hviezdach. Len sa mi žiada dodať, že stále si tu tak žijeme, aj po pár desaťročiach. Len dnes sa to pre zmenu volá paragraf 363. (9.11.2021) –––– Neexistuje dôvod na začatie trestného stíhania... Z polície a prokuratúry to prišlo nepripravené. Nemohla som rozhodnúť inak. ()

Galéria (53)

Zaujímavosti (12)

  • Tvorcovia pracovali s rozpočtom 500 000 €. (kacer4)
  • Herec Dávid Hartl (Daniel Tupý), podobne ako vo filme Únos (2017), kde si zahral Róberta Remiáša, opäť zomrel násilnou smrťou. Obe jeho roly vo filmoch boli inšpirované skutočnými udalosťami. (Maarty von B)

Súvisiace novinky

Noir Film Festival 2019: Zítřek nemá šanci

Noir Film Festival 2019: Zítřek nemá šanci

17.08.2019

7. ročník unikátní přehlídky klasik, ale i pozapomenutých klenotů z bohaté pokladnice filmu noir představí snímky tematizující loupež, výběrovou retrospektivu noirových děl Fritze Langa, rozmanitou… (viac)

Reklama

Reklama