Reklama

Reklama

Philip K. Dick's Electric Dreams

(seriál)
  • USA Electric Dreams (viac)
Trailer
USA / Veľká Británia, (2017–2018), 8 h 40 min (Minutáž: 52 min)

Predloha:

Philip K. Dick (poviedka)

Hrajú:

Terrence Howard, Anna Paquin, Guy Burnet, Jacob Vargas, Sarah Baker, Anthony Boyle, Tom Brooke, Shannon Brown, Steve Buscemi, Georgina Campbell (viac)
(ďalšie profesie)

Epizódy(10)

Recenzie používateľa Anderton k tomuto seriálu (11)

Philip K. Dick's Electric Dreams (2017) 

Tento seriál akoby padol z neba pre priaznivcov Dickových poviedok (vrátane mňa) a priaznivcov Black Mirror (vrátane mňa). Čiže osobne ma jeho vznik veľmi potešil a iba máloktorá adaptácia poviedky klesla u mňa pod nadpriemer. Za to najlepšie v tejto desiatke považujem Human Is, Autofac a Real Life. Za relatívne najslabší dielik celku zase Father Thing. Zvyšok sú čisté, i keď subjektívne, "štvorhviezdičky". Uvidíme, či sa dočkáme ďalšej série, my fanúšikovia PKD by sme ju s radosťou uvítali a aj si ju stopercentne zaslúžime, materiálu na spracovanie je habadej. ()

The Hood Maker (2017) (E01) 

Britskí tvorcovia idú na to zhusta a nečaká nás žiadne elegantné sci-fi potešenie, ale riadna dávka dystopickej depresie a temnoty. Z príbehu sa zrejme dalo vyťažiť viac, ale asi bolo potrebné sa aj do istej miery držať poviedky. Pričom z priebehu deja aj jeho vyústenia sála ešte väčšia depresia spojená s možno ešte omnoho temnejšími zajtrajškami. Uvidíme, ako sú podchytené adaptácie ďalších poviedok, či sa pôjde v rovnakom duchu, alebo nás čaká stále niečo odlišné. VIDENÉ ZNOVA 7/23 tesne po opätovnom prečítaní poviedky. Atmosféra a duch zdrojového materiálu je zanechaný, avšak adaptácia došla väčších zmien, dokonca tí dobrí sú zlí a naopak. V podstate sa tu išlo na vec podobne ako v Minority Report. Podstatné je, že to funguje aj samostatne a zároveň je počas sledovania veľmi zábavné priebežné porovnávanie s poviedkou. ()

Impossible Planet (2017) (E02) 

Niekedy sú poviedky Dicka a Asimova od seba nerozoznateľné (resp. by ste možno neuhádli, ktorý z nich ich napísal), inokedy dosť výrazne. Toto je ten prvý prípad, máme tu totiž robota, ktorý vážne nechce nikomu ublížiť a ani nemôže a Zem, ktorá je rádioaktívna, z čoho Asimov vo svojich románoch vychádzal. Má to akési ťažko opísateľné retro kúzlo, čo vôbec nie je jednoduché dnes do diela dostať a zachovať tak ducha starej predlohy. Impossible Planet nechá na záver jeden veľký otáznik, ale zmysel zadaptovanej poviedky je myslím zreteľný. ()

The Commuter (2017) (E03) 

Výborný námet, ktorý bol v istej variácii využitý aj v Twilight Zone, tajomné vlaky a tajomné cieľové stanice sú proste veľmi príťažlivou témou. Nie je jasné, akým smerom sa príbeh vyvinie, či ide o hard core sci-fi založený na kvantovej fyzike, alebo niečo nadprirodzené, prípadne či ide iba o predstavy chorej mysle. No na konci sa to dozvieme, je to krásne nakrútené a trochu to pripomenie, atmosférou aj jedným nápadom, The Adjustment Bureau. Spall je dokonalý, muža v strednom veku s rodinnými problémami zahral skvele a ak by sa dávali ceny za výkony v sci-fi seriáloch, tak by asi neostrúhal. ()

Crazy Diamond (2017) (E04) 

Pre väčšinu zatiaľ najslabšia epizóda, pre mňa možno aj najlepšia. Objektívne asi nie, ale mne presne tento retro future vizuál sadol, rovnako aj dom na úpätí mora a dvojica Buscemi a Babett Knudsen. Dlho nie je úplne jasné, o čo ide, nakoniec si to ale dáte dokopy. Nie je to možno tak filozofické ako predchádzajúce diely, ale ten zvyšok mi to osobne dostatočne vynahrádza. Inak ide o námet a tak tvárny fikčný svet, že by sa z neho dala urobiť aj celá séria. ()

Real Life (2017) (E05) 

Anna Paquin je Terence Howard a Terence Howard je Anna Paquin. No vyznajte sa v tom. Máme tu tak dve hlavné postavy v samostatných príbehoch, ale vzájomne pevne prepojených. Je jasné, že iba jedna verzia je pravdivá. Nakoniec je aj riešenie jednoznačné a priame, čo ale vzhľadom na atmosféru a filozofické podhubie nevadí. Predovšetkým za vytvorenú atmosféru dokonalej budúcnosti a v podstate taktiež sci-fi "súčasnosti" hodnotím plným počtom. Na oboch hercov by som rád narážal častejšie, keďže ich mám dlhodobo rád a Annu som nedávno videl znova vo výbornej 25. hodine. ()

Human Is (2017) (E06) 

Zatiaľ najvydarenejšia adaptácia, s krásne temnými kulisami nelichotivej budúcnosti. Už z názvu je jasné, že sa bude riešiť filozofická otázka ohľadom toho, čo robí ľudí ľuďmi, v tomto prípade to bude ale ešte trochu zložitejšie. Celé to stojí a padá na záverečnej pointe, ktorá sa myslím veľmi vydarila a odpovede na dôležité otázky zodpovedala. Kto sa vyslovene vyžíva v stvárnení Zeme vzdialenejšej budúcnosti, nesmie Human Is minúť. VIDENÉ ZNOVA 7/23 po opätovnom prečítaní poviedky a platí, že tvorcovia originál nemohli lepšie spracovať, respektíve rozviesť ešte viac do hĺbky. ()

Kill All Others (2018) (E07) 

Na tejto sérii adaptácií sa mi páči, ako sa niektoré prvky z príbehov podobajú na niektoré prvky z už raz zadaptovaných Dickových diel na celovečerné filmy. Je to samozrejme dané predlohou, ale aj tak. Kill All Others pripomenie napríklad reklamami alebo trochu aj vizuálom mesta Minority Report. Príbeh je už úplne odlišný a akosi si ani neviem spomenúť, či som čítal aj predlohu. Baker je v hlavnej úlohe bezchybný a Vera Farmiga ako manipulatívna politička detto. ()

Autofac (2018) (E08) 

Škoda, že sa epizóda poriadne rozbehne až v druhej polovici a až vtedy začne skutočne dobre vyzerať. Bola by to hustá stovka, takto je slabšia. Blade Runner je zrazu cítiť nielen z vizuálu, ale aj hudby. O čo ide, sa dozvedáme postupne a záverečných zopár zvratov je skutočne prekvapivých a skvele uzatvárajú dejový oblúk, ktorý je v skutočnosti /kruh. Inak ide o originálny námet, z ktorého by sa dal vyťažiť aj poriadny celovečerák. VIDENÉ ZNOVA 8/23 po opätovnom prečítaní poviedky. Prvá časť skvele adaptuje poviedku a vytvára veľmi podobnú atmosféru, tá druhá sa vydáva iným smerom, i keď aj tu ideme do továrne, a v tomto prípade je to len a len dobre. Pointa poviedky príliš filmovo nevyznieva a nemá onen ľudský rozmer, ale je skvele cynická. ()

Safe & Sound (2018) (E09) 

Tento dekalóg obsahuje aj epizódu, ktorú by sme dnes zaradili pohodlne do kolonky young adult. Safe and Sound je vlastne sci-fi už len tým, že fikčný svet a jeho rozloženie naprieč USA je odlišný od toho nášho. Obraz technológií akoby len mierne expresionisticky vyjadroval to, čo je už dnes možné. Čiže možno ide aj o diel najviac blížiaci sa Black Mirror. Ide o konšpiračné dielko, ktoré baví najmä tým, že je nepokryte konšpiračné a nakoniec aj dosť ironické a cynické, najmä k hlavnej postave. ()

Father Thing (2018) (E10) 

Totožný námet ako všetky Invázie lupičov tiel príliš veľa nového do tematiky nepridáva. Snáď len detský uhol pohľadu ála Stranger Things. Prekvapení sa nedočkáme, ale je to slušne nakrútené a hlavným esom je samozrejme Greg Kinnear ako otec hlavného hrdinu. Pokiaľ však nemáte radi baseball, tak budete dosť odpočítavať pri záverečnom hodnotení. VIDENÉ ZNOVA 8/23 po opätovnom prečítaní poviedky. Zrejme ide o najvernejšiu adaptáciu v tejto antalógii, k jednoduchému deju sú pridané "iba" ilustračné scény, avšak tie sú dôležité pre zblíženie s postavami. Taktiež je viac rozvinutý vzťah s otcom. Páčia sa mi vizuálne odkazy na chrobákov, tie tu sú využité mierne odlišným spôsobom ako v poviedke, to sa týka aj samotného vyústenia. ()

Reklama

Reklama