Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V najnovšom filme výrazného slovenského režiséra Petra Bebjaka sa ocitneme vo svete Tomáša, ktorého osamelý život tvorí striktné opakovanie rovnakých činností. Ako pracovník pohrebnej služby sa živí čistením miest, na ktorých skonali ľudia alebo domáce zvieratá. Jeho stereotypné dni naruší až nová záľuba, ktorú objaví, keď je okolnosťami prinútený zostať skrytý v dome zákazníkov aj po skončení svojej práce. Tomáš začína tajne sledovať životy pozostalých priamo z ich domácností a bizarnému koníčku prepadá čoraz viac a viac. Situácia sa mu vymkne spod kontroly, keď sa zamiluje a rozhodne odhaliť, aké tajomstvo skrýva jeho láska Kristína a jej pochybný starší brat. (Bontonfilm SK)

(viac)

Videá (1)

Trailer

Recenzie (58)

kaylin 

všetky recenzie používateľa

Myslím si, že tenhle snímek v sobě měl o dost větší potenciál, než co zde prezentoval. Mohlo to být ještě divnější, stejně jako mohly být některá sledování nudnější, aby bylo vidět, že někteří lidé prostě zajímaví nejsou. Ale má to fajn - lehce očekávané - sebedestruktivní směřování, které má hezky otevřený konec. ()

Anderton 

všetky recenzie používateľa

Zaujímavý námet, čerpajúci z viacerých viac alebo menej slávnejších predchodcov. Bebjak ako vždy dokáže navodiť tú správnu atmosféru, kde forma zodpovedá obsahu, respektíve tým pádom je to jedno a to isté. Bratislava stále pod mrakom nie je prítulné miesto na bývanie a čističov byt už potom ani náhodou. Proste Blava a jeho byt tu sú obrazom jeho prázdneho, osamelého života. Lenže ani Bebjak si nedokáže poradiť s niečím, čo sa dá nazvať slovenský syndróm a ide o akúsi neschopnosť dosiahnuť európsky festivalový nadpriemer. A nie je to o rozpočte, je to o akomsi skrytom drajve, ktorý nemá nič spoločné s tým, že by mal byť tento film akčnejší, alebo emocionálnejšie vyhrotenejší. Scenár sa mi páči, réžia a herecké výkony tiež, len absencia akejsi výnimočnosti v európskom meradle uberá filmu na pôsobivosti. ()

Reklama

Stegman 

všetky recenzie používateľa

Naprostá filmařská špička. Nevyzpytatelností hlavního hrdiny (a důrazem na psychologii vůbec) mi to trochu připomnělo bratry Dardenny nebo J. Audiarda či některé filmy P. Almodóvara, a to znamená jediné: Bebjak jako jeden z mála v ČR/SR zachytil (a to bravurně!) moderní přístupy artové kinematografie. ... Ale ono i kdyby to nebylo zrovna v kurzu, tak si ten film zaslouží absolutorium. Na zdejším hodnocení to ale bohužel neuvidíte, sráží ho tu konzumenti hororů, které sem asi nalákal Bebjakův předchozí počin. Snad to (ne)přijetí diváků Bebjaka neodradí a ještě se někdy o artovější produkci pokusí. ()

JohnMiller 

všetky recenzie používateľa

Mňa teda Bebjak s touto snímkou veľmi milo prekvapil. Jeho predošlá snímka Zlo (2012) Sa mi, svojim spôsobom, tiež páčila hoci by som mal výhrady ale myslím isi, že z komerčného hľadiska a z rozpočtom takým ako mali sa z toho ani viac vyťažiť nedalo. Tu bolo tých financií viac a je to dosť cítiť.Festivaloví nádych, ktorý, ako vidím, veľa divákov nezaujal mňa naopak práve fascinoval. Bolo to neskutočne agresívne, ako filmy Gaspara Noého, kde mi to miestami vizuálne aj tak troška pripomínalo. Pejoratívne scénky, ktoré si nedávajú servítky pred ústa a znázorňujú bežné životné situácie, ktoré sú tak kontroverzné, a spoločnosťou neakceptovateľné, že sa na nich sami bojíme pozerať. Ja som príbeh (polo)voyeristu Tomáša zožral aj z navijakom. Viac takýchto Slovenských filmov. ()

Johnny.ARN 

všetky recenzie používateľa

Čistič je len ďalší pokus slovenskej tvorby hrať vysokú hru s európskymi festivalovkami. A nie, ani tento krát sme sa k nim nepriblížili. Lepšie ako Killer, nie až tak zbesilo nudiace. Zaujímavý námet, veď kto vôbec tuší, že takéto povolanie existuje. Prevedenie sa stále tak potácalo medzi dobrým a zlým. Miestami prekvapila kamera, pohľady, inde to zase bolo stále o tom istom a ľutoval som Czuczora, koľko sa chudák nachodí. Nič to ale nemení na fakte, že zahraté to bolo pomerne dobre ( teda hlavne Poláková hrala ), malo to rozumnú minutáž, miestami to dokázalo pobaviť. K postavám sa musíte prepracovať, čo režisér poňal štýlom "načo budú divákom dialógy, veď nech si domyslia" Táto boliestka trápi túto našu kinematografiu už pekne dlho a tak skoro sa jej nezbavíme. Vzťahová rovina tam je základná, na emócie sa zbytočne netlačí. Jediná vec, čo ma potešila, že sa to nekončí klišoidne, ale záver, bez tak už dosť znudeného diváka prekvapí. Veľmi, ale fakt, že veľmi slabučičké 3 z 5 ( Kino Lumière ) ()

Galéria (36)

Zaujímavosti (2)

  • Vo filme si môžete všimnúť, ako hlavný hrdina jazdí na bicykli cez tunel. To ale nie je možné, keďže do tohto tunela majú povolený vstup len električky. Navyše je tunel monitorovaný a na jeho konci by ho čakali policajti. (Johnny.ARN)

Súvisiace novinky

Režisér Čáry se vydal do Osvětimi

Režisér Čáry se vydal do Osvětimi

17.01.2019

Jeden z nejúspěšnějších slovenských režisérů Peter Bebjak (Čára, Spravedlnost) připravuje nové drama z koncentračního táboru Osvětim. Snímek Správa / The Report se pak navíc možná dočká i americké… (viac)

Noir Film Festival slaví 5. narozeniny

Noir Film Festival slaví 5. narozeniny

16.08.2017

Cynismus Humphreyho Bogarta, šarm Roberta Mitchuma, křehkost Lizabeth Scott, rafinovanost Alfreda Hitchcocka, temné příběhy z Mexika, napínavé filmové jízdy noirovými vlaky a standard v podobě… (viac)

Reklama

Reklama