Reklama

Reklama

Najsledovanejšie žánre / typy / pôvody

  • Dráma
  • Horor
  • Krátkometrážny
  • Akčný
  • Komédia

Recenzie (2 296)

plagát

Na západní frontě klid (2022) 

Ako veľký fanúšik knižnej predlohy, autora aj Oscarmi ovenčenej filmovej verzii z roku 1930 som veru nedočkavo čakal ako dopadne Netflixová verzia tohto generačného kultu ktorý otvoril oči a rozmetal romantickú vidinu vojny. Musím povedať, že som spokojný. Výber hercov bol super. Keďže v predlohe ide o študentov, prakticky deti. bál som sa, že tam dajú zase 30-40ročných hercov ktorý vyzerajú na 30-40. Predlohy aj myšlienky sa to celkom držalo a to je pre mňa najviac. Bojové scénky na fronte vynikajúce, miestami by som to blato ešte viac preoral traktorom, na frontovej línií umierali mladiství po kolenách v blate a možno ešte hlbšie. Psychické rozpoloženie vojakov, miesta kde sa ich ilúzie o hrdinskom boji roztrieštia na franforce sú zachytené na jednotku. A aj Hollywood môže jasať, je tam aj jeden černoch (viac som ich nevidel). Iba dve veci sa mi nepáčili: Hudba, vôbec mi tam tie skreslené trúbky (alebo to boli dubstep zvuky? ktoré aj dialógy prehlušovali) nesedeli aj to ostatné bolo také nevýrazné a s vizuálom mi to vôbec nešlo pod kožu. Čo mi však vadilo ešte viac je scenár. Boli to ako keby epizódky ktoré dokopy veľmi nedržali a za tých takmer 150 minút to človeka začne nudiť. Áno na front sa pozerá dobre ale keď divák ani nevie poriadne čo sa deje (to asi ani vojaci nevedeli ale aj tak) prečo sa to deje a s postavami si nevie vytvoriť vzťah lebo nevie ktorý je ktorý a ktorý už zomrel. Môže sa stať, že to po chvíľke začne nudiť.. Preto hodnotenie 4/5*.

plagát

Bullet Train (2022) 

Prekvapivo celkom zábavná "Tarantino-GuyRitchieovka" počas ktorej som si užíval scenár a detaily v ňom. Naozaj premyslené, bez výraznejších hluchých miest, bezhlavo násilné ale na druhej strane aj vtipné. Malo to svoj štýl, svoju atmosféru a väčšina hlášok bola aj vtipná. Zaujímavé-pestré herecké obsadenie, Pitt, Joey King, Michael Shannon, Sandra Bullock či Hirojuki Sanada som si užíval rovnako ako tie kinematografické, pop-kultúrne odtiene ktoré neboli vyslovene hmatateľné odkazy... Ale ja som to tam cítil :D . Odporúčam každému fanúšikovi hore spomenutých režisérov.

plagát

Predátor: Korisť (2022) 

S predošlým kúskom Predátor: Evolúcia sa to samozrejme nedá porovnať (to bola kravina na N-tú), no po takých celkom slušných hypoch čo po internetoch kolovali, som zostal mierne sklamaný. Hoci námet zaujal už od traileru, vo výsledku som ostal iba, Ok, to sa dalo. Asi mi tam najviac vadilo to spoločenské integrovanie menšinových myšlienok. V tomto prípade dievča ktoré nechce byť zberačkou ako ostatné ženy ale chce sa stať lovcom tak cvičí toľko až je z nej dobre, že nie ninja. Keby sa tieto veci nediali na US filmovom plátne neustále a na silu ako v posledných rokoch (Vo filme musí byť, černoch alebo homosexuál alebo  asiat alebo mix niečoho menšinového atď, viete čo myslím) asi by som si to ani nevšimol. Nie, že by mi to prekážalo. To vôbec, no tam kde si to film vyslovene nevyžaduje, je únavné pre diváka ako som ja, sledovať takéto veci dookola. Teraz k samotnému filmu: Hodiť do jedného kotla indiánov predátora a prisťahovalcov bol dobrý nápad. Gore utopiť v cgi efektoch už menej. Boje boli celkom drsné, no hlavnej postave som to akosi neveril. Na rozdiel tých ostatných. Herci a kostýmy boli parádne. Finálny boj bol celkom slušný, kopírovanie hlášok a niektorých scén pôvodného predátora som prežil. Dokonca postavy aj celkom logicky uvažovali. Má to originálny námet, to si cením (neviem či by som rozhodil nepodarenú kópiu jednotky majora Dutcha) ale nedá mi to... Predators je k môjmu srdcu bližší.

plagát

Zločiny budoucnosti (2022) 

David Cronenberg sa vrátil pre môj filmový vkus v tej najlepšej možnej forme a predstavil nám úplne šialenú verziu jeho budúcnosti, v ktorej už prakticky neexistuje bolesť. Že by sa svet vydal takouto divnou cestičkou, to si predstaviť neviem. No, experimentovanie s ľudskými orgánmi, evolúciou a vylepšovaním človeka, to už spracovať dokážem. A predpokladám, že budúcnosť to má pre nás pripravené, takže nebudem nad tým moralizovať. No tak či onak, Cronenberg nám tu predviedol, to čo na ňom mám najradšej. Predstavuje nám bizarný svet, s bizarnými nástrojmi, ľuďmi ktorí robia bizarné veci ale v ich svete sú to veci zvyčajne normálne. Má to hororové prvky, prvky hard sci-fi ale je to hlavne dráma. Bavil ma tu najviac boj medzi konzervatívnym myslením a progresívnym. Boj medzi etikou a morálkou. Súboj toho čo sa smie, malo či nemalo by sa smieť a to čo má ostať tabu. Ani ja ako zarytí anti-konzervatívec nemám na tieto otázky samozrejmú odpoveď. Kde je tá hranica ktorá by sa už nemala prekračovať?

plagát

Bombardování (2021) 

Film ako celok sa mi v podstate páčil. No nejako som z neho nebol unesený, tak akoby som čakal pri snímke z takouto tematikou. Či to je kvôli situácií na Ukrajine ktorú celkom silne prežívam alebo to hranie na city, ktoré mi tu tak úplne nesadlo, no tak či onak ide o viac než len zaujímavú štúdiu rôznorodých postáv ktoré majú jeden spoločný menovateľ. Svetovú vojnu. Striedanie postáv a ich preplietanie sa medzi svojimi dejovými linkami malo až nádych festivalového filmu. To ma najviac zaujalo aj bavilo. To samotné bombardovanie a finále ma už tak nevtiahlo do seba. A to ani nechcem kritizovať autorov, že by som tam niečo rázne menil alebo by im niečo nevyšlo. Ide viac-menej iba o moje pocity. Hodnotenie 3,5*.

plagát

The Batman (2022) 

Nenútene priznám, že som bol voči novému Batmanovi extrémne skeptický. Ukážky ma nezaujali a Edward v hlavnej úlohe vzbudzoval skôr posmech. No vo výsledku som bol celkom spokojný. Zaujala ma hlavne prvá polovica plná temnej a noir atmosféry. Svojou surovosťou sa táto verzia nedala zahanbiť. Aj keď sa divák počas sledovania nenudí, tá stopáž je šialene prepálená. Mne by stačil pokojne aj dve hodinky. Posledná myšlenka môjo komentáru bude znieť možno paradoxne ale jediné, čo mi tu skutočne vadilo bolo to, že išlo o ďalšieho Batmana v poradí. Je toho už priveľa a ja som tým presýtený.. Keby tu hlavná postava nebola oblečená do čierneho latexu a nazývali by ju inak ako Batman, vôbec by mi to neprekážalo.  Snímka ponúka viac ako len komixovú adaptáciu.. Ak by sa od nej odstrihla, neprišla by o nič... Akurát asi o peniaze iba.

plagát

K zemi hleď! (2021) 

Bože! Takú štipľavú alegóriu na stav našej spoločnosti som ešte nikdy nevidel. Ak miesto kométy dosadíte do deja Covid 19 alebo agresiu Ruska, získate takmer identický obraz našej rozdelenej spoločnosti. Svoju autentickosť nestráca v diskutabilných polohách ako sú absurdita, konzumné správanie či naivita spoločnosti. Výhody a nevýhody globalizácie nám tu boli naservírované celkom surovo. Nemal by som moralizovať, no nejaké poučenie by sme si z toho mali zobrať.

plagát

10 Dollar Death Trip: Inside the Fentanyl Crisis (2020) (TV film) 

Už niekoľko rokov sa zaujímam o závislosti a jej dopad na spoločnosť (časom sa to stalo súčasťou mojej práce) preto ma celkom prekvapilo, že som o droge menom Fentanyl  doposiaľ nepočul. Nebezpečnejšia a lacnejšia náhrada ťažkých opiátov nám v tomto hodinovom dokumente predstavuje komunitu ktorá doslova dennodenne stojí na prahu smrti (predávkovanie a smrť sa pri tejto droge dá dosiahnuť veľmi jednoducho). Dávky sa užívajú v tak v malých množstvách, že je to až neuveriteľné. Rozhovory ktoré boli vedené zo závislými hovoria za seba. Čo sa týka spracovania, ide v podstate iba o niekoľko rozhovorov a zachytenie ošetrovateľov v akcií.  Ale informatívnu hodnotu to má veľkú.

plagát

Kameňák (2019) (seriál) odpad!

Samoúčelne strieľať vtipy (niektoré síce zábavné iné však trápne ktoré si užijú skôr tí skoršie narodený ktorí radi spomínajú na staré časy) a ani sa nesnažiť ich zakomponovať do deja, keďže netreba lebo tv divákom je to v podstate jedno, považujem za trápnu zlodejinu ktorú dokáže dať dokopy úplne každý. Stačí pokradnúť pár vtipov a dať to prečítať neherecom. Fuj.

plagát

Muž, ktorý nebol (2001) 

Ide o celkom komorný noir ktorý na jednej strane dejom nejak extra neohúri, no spracovaním, atmosférou, úžasnými  hereckými výkonmi a charakteristickým klišé Hollywoodu zlatého veku nenudí ani v jednej jedinej scéne. Neskutočne ma bavila krásna, jemne zrnitá kamera, ktorá jasne poukazuje na to, že s digitálom sa "nebratríčkuje" a mňa to strašne priťahuje. Zaujímalo by ma koľko cigariet musel Billy Bob Thornton počas nakrúcania vyfajčiť....

Ovládací panel
170. naj užívateľ Slovensko
31 bodov