Reklama

Reklama

Slovensko 2.0

  • Česko Slovensko 2.0
Trailer
Poviedkový / Dráma / Animovaný
Slovensko, 2014, 112 min

Hrajú:

Emil Kosír, Viera Pavlíková, Milan Vojtela, Ondrej Hraška, Mária Strompachová, Mike Gogulski, Katarína Václavíková, Milana Jutková, Mária Perelisová (viac)
(ďalšie profesie)

VOD (1)

Obsahy(1)

Dvadsať rokov Slovenska očami 10 filmárov. Unikátny filmový projekt SLOVENSKO 2.0 je prvý a jediný svojho druhu v dejinách súčasnej slovenskej kinematografie. Tvorí ho 10 krátkych 10-minútových filmov rôznych žánrov (hraný film, animovaný film, dokument, experimentálny film, atď.) od špičkových slovenských filmárov, ktorí si získali renomé aj v zahraničí. Skladba jednotlivých režisérskych osobností zahŕňa široké generačné, názorové a žánrové spektrum. Výsledkom je ojedinelá reflexia moderných dejín krajiny a zároveň reflexia slovenskej kinematografie v jej rôznych podobách.

1. PRAVIDLÁ HRY
réžia: Ondrej Rudavský
scenár: Ondrej Rudavský, Juraj Raýman

2. POHREB PREZIDENTA
réžia: Martin Šulík
scenár: Marek Leščák, Martin Šulík,
účinkovali: Emil Kosír, Viera Pavlíková, Milan Vojtela, Jana Segešová, Ondrej Hraška, Mária Strompachová

3. RUPICAPRA
réžia: Viera Čákanyová
scenár: Viera Čákanyová
účinkovali: Mike Gogulski, Katarína Václaviková, Milana Jutková, Mária Perelisová, Edgar Laburda

4. BEZ VÔNE
réžia: Zuzana Liová
scenár: Zuzana Liová
účinkovali: Ingrid Ištóková, Anna Warchalová, Beata Meszárošová, Attila Mokos, Zuzana Moravcová, Roman Poláčik, Michal Soltész, Margita Huťťová, Iveta Kožková, Miroslava Michalková, Beáta Švarová, Laura Kovalová, Ivan Sandecký, Adrián Košťál

5. NÁVRATY / RETURNS
réžia: Mišo Suchý
scenár: Mišo Suchý
účinkovali: Michal, Anna, Mišo, Myko & Marko Suchí

6. ČESTNÝ OBČAN
réžia: Juraj Herz
scenár: Juraj Herz, Juraj Raýman
účinkovali: Juraj Herz, Rudolf Herz, Ladislav Herz, Mikuláš Macala, Éva Bandor, Slavomíra Fulínová, Ján Kožuch, Anton Šulík, Albín Medúz, Jozef Tkáč, Peter Plačko, Igor Šajtlava

7. PSSST!
réžia: Miro Jelok
scenár: Miro Jelok
účinkovali: Tomáš Krčméry, Katarína Trešťanská, Lýdia Harachová, Ružena Mužíková, Ingrid Vajdová

8. JEDINÁ ZNÁMA FOTOGRAFIA BOHA
réžia: Peter Krištúfek
scenár: Peter Krištúfek
účinkovali: Milan Lasica, Emília Vášáryová, Róbert Jakab, Zuzana Šebová, Simon Fico, Juliána Oľhová, Andrej Sisák, Adam Zelman, Dušan Kozák

9. DISCOBOJ
réžia: Iveta Grófová
scenár: Iveta Grófová
účinkovali: František Argaláš, Petr Holoubek, Martin Hlubuček, Karel Budík, Bohumil Stránsky, Daniel Tobolík, Jaromír Stanko, Michal Veselský

10. DRUHÝ POKUS
réžia: Peter Kerekes
scenár: Peter Kerekes
účinkovali: Peter Kerekes, Edita Chrenková, Robert Kaliňák, Erkki Tuomioja, Karri Lehtonen, Tatu Mustonen, Timo Harakka (oficiálny text distribútora)

(viac)

Videá (2)

Trailer

Recenzie (52)

Stegman 

všetky recenzie používateľa

Ještě, že jsem si to rozdělil napůl, na jeden zátah bych s tím měl asi potíž. Nedotažení některých slibně rozjetých kousků mi bylo až líto (např. Pohreb prezidenta). Jedním slovem zmar. Cítil jsem ho nejen ze zpracovaných témat (tam je to v pořádku), ale hlavně z neschopnosti tvůrců natočit kraťas. (Čest výjimkám.) .............................. Jednotlivé kraťasy: (1)Pravidlá hry **, (2)Pohreb prezidenta *, (3)Rupicapra ***, (4)Bez vône ****, (5)Návraty ***, (6)Čestný občan **, (7)Pssst! **, (8)Jediná známa fotografia Boha **, (9)Discoboj *, (10)Druhý pokus *****. ()

Madsbender 

všetky recenzie používateľa

[IFF 2014] Mierne epileptická mozaika reflexií politických a spoločenských zmien v domovine za ostatných 20 rokov existencie samostatnej republiky z pohľadu desiatich autorov - nič viac, nič menej. Niektorí zrejme nepochopili, že sa nejedná o dokumenty, faktografické a historické materiály, ani autentické pohľady na isté éry a aspekty života v súčasnom Slovensku. Nejde v žiadnom prípade o filmy manipulujúce či podsúvajúce čokoľvek iné, ako subjektívnu a zároveň často zámerne skreslenú víziu autora. Ako to už krásne popísal Anderton, kinematografické záchvevy a kvalita jednotlivých poviedok spôsobuje silné výkyvy na alegorických miskách váhy vkusového súdu diváka a všeobecne platí, že nič neplatí. Nie je tu vzorec, podľa ktorého by bolo možné odlíšiť horšie segmenty od tých lepších - vážne sú zastúpené v dôstojnej i chabej podobe, nadsadené vo vtipnej i trápnej forme. Nakoniec teda nie je ani dôležité, ako pracujú a zapadajú do kontextu, ale či vôbec fungujú. Prejdem stručne k jednotlivým epizódam. ////////// Pravidlá hry (r. Ondrej Rudavský): Základným pilierom prvého a zároveň jediného animovaného filmu je moje osobne veľmi obľúbené pripodobnenie systému a štátneho riadenia k ohromnému stroju, v ktorom sa v kalužiach potu a krvi od svitu do mrku lopotí celý národ pre tých pár hore. Rudavský nastavuje primitívne, ale účinné paralely medzi socializmom a súčasnou demokraciou pod záštitou Európskej únie. Je zábavné sledovať umiestnenie červenej farby, ale samotná kresba a animácia je podivne surreálna a odpudivá; strhávanie pozornosti na zvláštnosť formy "scudzuje" obsah, o ktorého reálnosti by človek neznalý súvislostí mohol jedine pochybovať. A to je vlastne všetko, čo ponúka. 40% ////////// Pohreb prezidenta (r. Martin Šulík): Starý pár, sledujúci v televízii Havlov pohreb a porovnávajúci ho s Husákom (Ej, vtedy nám bolo hej... a podobne). Egocentrický výstrel naprázdno, ktorý sa pokúša vyjadriť hlboko avantgardný umelecký svetonázor. Mdlí herci a umelosť vytŕčajúca z každého rohu. Záver, ktorý je čistokrvné WTF, mal zrejme vyvolať dojem hlbokej metafory (smrť ako únik zo zahlteného byrokratického zdravotníctva?!) či spriaznenosti diela režiséra s prúdom magického realizmu - ten žiaľ videl len zdiaľky. Titulný pohreb vyznieva skôr ako klinec do Šulíkovej rakvy. 10% ////////// Rupicapra (r. Viera Čákanyová): Heslo dňa - internacionalizácia! alebo príbeh jedného obyčajného amerického emigranta na Slovensku. Fiasko a banálny nezmysel, oproti Šulíkovi však pozerateľné bez dlhodobých následkov. Navyše má jednu krásnu myšlienku: "Kamzík sa dožíva 20 rokov. Niektorí sú možno starí ako táto krajina!" 40% ////////// Bez vône (r. Zuzana Liová): O poznanie zaujímavejšia a živšia poviedka než všetky predchádzajúce sleduje takmer observačnou metódou depresívny príbeh prepustenej pracovníčky fabriky na výrobu mydla. Napriek dojmu chabého konštruktu civilne stvárnená hrdinka proti všetkým predpokladom príbeh utiahne a úspešne dovedie do konca. Nemota jej však pristane viac. 60% ////////// Návraty/Returns (r. Mišo Suchý): Autobiografický minidokument o odchodoch a návratoch, stretnutiach s rodinou, šťastí spolu a pokoja v odlúčení. Prekvapivo konzistentné, jemne humorne sebareflexívne (čím sa narúša pochmúrnosť príspevku) a celkovo o poznanie viac na aspoň nejakej úrovni, než väčšina príbehov - aj svojou nenútenosťou a autenticitou, pri ktorej sa konečne aj aktéri správajú prirodzene a vyhýbajú sa predpisovým odpovediam (Suchého otec dokonca na jednu otázku nástojčivo opakovane odmieta odpovedať až do výbuchu smiechu). 75% ////////// Čestný občan (r. Juraj Herz): Najzdatnejšie štylizovaná a najzábavnejšia poviedka vôbec. Herz si dupol a povedal - keď sebaironicky, tak poriadne! Rodný Kežmarok predstavuje parodizujúcimi Troškovsky inscenovanými vstupmi postáv, leteckými zábermi a hudobnou znelkou pripomínajúcou novšie filmové série moderného tragéda českej komédie. Sám seba potom prezentuje ako tak trochu (ale skutočne len trochu) amorálneho a arogantného chrapúňa, ktorý však má charakter (a dosť peňazí). Znehodnotenie uznania, ktorého sa mu dostalo je jasným odkazom a prirovnanie upnutej meštiackej slovenskej spoločnosti k stredoveku je výstižné. A ani na chvíľu to nezaváňa trápnosťou. 85% ////////// Pssst! (r. Miro Jelok): Ak si odmyslíme tú hru na Godarda, zostane nám pár retardovaných postrehov, hlavná postava, o ktorú nikto nestojí a dej, ktorý nikoho nezaujíma. Čo na tom, že si to autor priznáva. Ak toaleta sama povie, že je toaletou, na vyšší stupeň evolúcie nepokročí. 40% ////////// Jediná známa fotografia Boha (r. Peter Krištúfek): Moralitka s umelými dialógmi, ktorú završuje cyklicky prerušovaná (ako močenie päťdesiatnika s prostatou) reklamne vystavaná (i esteticky zodpovedajúca kritériám televíznej reklamy) scéna z natáčania filmu, ktorého sa zúčastňuje dvojica starých hercov. A potom prídu na rad noviny. Ó áno, bulvár je bulvár. Došli sme veľkému poznaniu. 40% ////////// Discoboj (r. Iveta Grófová): Rádoby gangsterská spoveď malej ryby 90. rokov, doplnená filmovými pasážami. Látka absolútne nehodná sfilmovania, ktorej výsledkom je, opäť, trápna a herecky, scenáristicky a režijne nezvládnutá hromádka ničoho. 30% ////////// Druhý pokus (r. Peter Kerekes): Na obranu komunizmu prišli Rusi, ale kto obráni demokraciu? Kerekes sa rozhodol zavolať si na pomoc potenciálnych vítaných fínskych okupantov. Má to švih, humor a je to podané s nonšalantnou gráciou, ktorá si zaslúži uznanie. Zohrané pasáže s babkou sú na vážkach, zvyšok však osciluje na hranici geniality - a samotný námet ani za nič menšie označiť nemožno. Konzultácia s pánom Kaliňákom je jedným z absolútnych vrcholov. Krutá irónia. A nakoniec sa i tak obraciame zasa na východ... 80% ////////// Súhrnné hodnotenie filmu: 40% () (menej) (viac)

Reklama

Slarque 

všetky recenzie používateľa

Je zvláštní kolik z těch krátkých filmů tematizuje natáčení tohoto filmu nebo filmu obecně. Skoro jakoby to bylo hlavní téma a Slovensko se ocitlo na vedlejší koleji. Jinak je to skládačka různých postupů od filmařů všech generací, která nabízí krátké filmečky většinou bez pointy. Na jedné straně Miro Jelok a jeho Pssst!, u kterého fakt netuším, co mělo znamenat. Na druhé straně třeba Peter Kerekes a jeho snaha o vlastizradu, která mi tu přišla nejoriginálnější. Celkově trochu lepší průměr. ()

ORIN 

všetky recenzie používateľa

Prý ojedinelá reflexia moderných dejín krajiny a zároveň reflexia slovenskej kinematografie, alespoň tak zní oficiální anotace. Jde ale spíše o značně nevyrovnaný povídkový film, který se vydává za reprezentativní kompilát k příležitosti dvacetileté existence Slovenské republiky. Dobrou polovinu povídek si den po zhlédnutí už nepamatuji. V paměti mi utkvěly jen čtyři - Bez vône, Čestný občan, Návraty, Druhý pokus - a to o něčem asi svědčí (špatnou pamětí to nebude). ()

Flego 

všetky recenzie používateľa

Význam tohto filmu sa stratil v samotnej realizácii jednotlivých poviedok, tie sa snažia vyumelkovaným sposobom nazrieť na slovenský národ, v mnohých prípadoch však ide len o snahu niečo povedať, hoci tomu málokto rozumie. Ak sa budú točiť filmy pre piatich až siedmych intelektuálov v tejto krajine, opať sa vrátime k neúcte k slovenskému filmu. Ako najlepšiu poviedku považujem Herzov príspevok. ()

Galéria (13)

Zaujímavosti (2)

  • Film mal televíznu premiéru 13.4.2014 na Dvojke, iba 3 dni po uvedení do kín. (kacer4)
  • Jedna z poviedok sa natáčala v Novom Meste nad Váhom. (dyfur)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bolo zmenené