Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Do mesta, strateného kdesi na konci sveta, sa opäť vracia babie leto. A spolu s ním sa z výkonu trestu vracia Biely. Po desiatich rokoch väzenia prichádza domov do Košíc iba kvôli jednému. Pomstiť sa za svoju ukradnutú česť, rodinu aj mladosť. A začína sa divoká jazda ešte divokejším východom, miestnym podsvetím, rómskym getom a bočnými uličkami priamo v srdci hlavného mesta slovenskej periférie. Asi prvý film z druhého najväčšieho mesta na Slovensku prináša na plátna kín exotickú a výbušnú zmes drsného humoru, napätia a akčných scén, v ktorých sa mieša krv s destilátmi, smiech so slzami a platený sex so spaľujúcou láskou. Dráma zo súčasnosti aj o bizarnom mikrosvete kriminálnej komunity, ako aj o pomeroch na okraji spoločnosti spája prvky filmových žánrov ako gangsterka, pulp alebo film noir. Sugestívne herecké výkony, mrazivá atmosféra, a predovšetkým silný príbeh podľa medzinárodne oceňovanej knihy, to všetko robí z nového filmu Babie leto udalosť, akú Slovensko ešte nezažilo. (Zdroj: http://www.kinema.sk/) (oficiálny text distribútora)

(viac)

Recenzie (33)

klerik 

všetky recenzie používateľa

Prvé ohlasy boli zbytočne negatívne. Ak poznáte predlohu, film vás nemôže sklamať. Aj v knižnej podobe išlo o prostoduchú báchorku rozprávanú tak, aby sa v príade núdze mohla tváriť ako artovka. Adaptácia je na tom rovnako. Príbeh by občas zniesol viac jednoznačnosti a aspoň jedna akčná scéna mohla byť natočená so zvukom a riadne zostrihaná. Tvorcovia sa snažia občas možno až zbytočne vyžmýkať nejaké emócie. Inak som viac-menej spokojný. Konečne mal niekto gule skúsiť niečo akčnejšie a krvavejšie... ()

Havenohome odpad!

všetky recenzie používateľa

Immortalitas s lepším gradingom, ale s menej guilty pleasure momentmi, takže je to vlastne ešte horšie, lebo pri takýchto filmoch potešia len guilty pleasure momenty. Plne súhlasím s replikou jednej z postav, ktorá znela "Toto nie je film." Podobne ako v Immortalitas, aj tu sa dej na 20 minút naťahuje na 90, a aj to, čo sa vo filme udeje, postráda pevnejšiu logiku. Painov a Dezorzov rozprávačský talent je pekne hlboko pod bodom mrazu (stavím sa, že by nevedeli porozprávať ani príbeh O červenej čiapočke). Hlavný hrdina sa v jednom obraze bije ako paragán a v druhom vôjde nepriateľovi rovno do náručia. Tvorcovia si myslia, že s ich hrdinami sa bude dobre identifikovať, keď sa furt budú škrabať v rozkroku, pluť chrchle, prípadne sa vyštia do umývadla. Nepôsobí to drsne, pôsobí to trápne. Môže sa javiť, že Bárta hrá dobre, ale to len v tomto filme. Už na akejkoľvek okresnej prehliadke ochotníckych súborov, by ho nenáročné dedinské publikum vypískalo. V Babom lete mu však nikto nerobí konkurenciu, pretože zvyšok hercov len afektuje a fistuluje, ale nič iné sa vlastne s takými dialógmi ani robiť nedalo. Lepšia je len Gubíková, pretože častejšie ako otvára hubu, vystrkuje kozy. A vlastne to je horšie........................Rovnako je úplne mimo prirovnávať tento typ exploatácie k Tarantinovi, ako to urobil jeden všestranne nadaný estetik z nemenovaného mienkotvorného denníka. Tarantino vo svojich filmoch používa množstvo sebareflexívnych metód a preto má divák od násilia odstup, v Dezorzovom podaní je to len perverzný spôsob prezentácie, ktorý udiera na najprimitívnejšie pudy a hovorí divákovi, že zabíjať je vlastne cool. Akcia sa tu nijako nelíši od rekonštrukčných pasáži v Devínskom masakri, chýba len digitálna voda striekajúca z radiátora......................Úplne cez čiaru je obsadenie ľudí ako Rogel a hudba zakuklených rasistov zo Zóny A......................Opäť teda vyvstáva stará známa otázka. Drží snáď niekto komisii v AVF nožík pod krkom, aby podporovala takýto odpad, alebo im všetko nestihla preložiť tlmočníčka do znakovej reči? Je to síce len podprogram minimal, ale neznamená to snáď, že v menšom sa kradnúť môže. Na tom filme totižto nie je vidno ani tých 150 000 euro. Kto s mozgom v hlave je ochotný dať peniaze režisérovi, ktorý natočil rasistický Devínsky masaker, pózerskému spisovateľovi, ktorý nemá ani šajnu o filmovej scenáristike a producentovi, ktorému je vlastne jedno, čo štáb natočí, lebo aj tak to v kinách uvidí päť a pól človeka a jemu aj tak za rok prispejú na ďalší projekt. ()

Reklama

dr.horrible 

všetky recenzie používateľa

" Zrob mi účet, Laco !" Čo vlastne čakať od režiséra Devinskej reklamy na televíziu Joj? Zlepšenie? Prekvapivo. Babie leto je proti debutu o úrovne vyššie. Treba pochváliť. Hmm, pochváliť..? Mám chváliť Slovákov zato, že dokážu skopírovať žánrový film USA a dosadiť ho do cigošského geta? Snaha bola.. " Daj si pozor, čája! " Zato Bárta si pocty zaslúži, zopakoval postavu Krausovej nekonečnej, plagiátorskej telenovely, ktorou sa preslávil a tentokrát vážne, ako živú postavu. Drsné. Celkovo. Taký celovečerný videoklip Druhej strany. " Dámy a páni, poďte si vsadiť 20 eury " ()

Radko 

všetky recenzie používateľa

"Tágže: Ból som f sobótu na tákej dýze. Báby tam otrčáli silikonové prsiska, keď tancováli okólo tíči. Iní čavóvia a čáje tam fajčíli pri stóloch, ňjekédy aj pod stólmi. Riešíli nejakú pómstu, ále bolo to sáma nadáfka. Fšétcja vyberáli päťstoevrofky z igelitóvych sáčkof, machrováli. Navýše bol tam taky buzik v slnečných okuljároch - v nóci chápeš? - a ešte aj na dýze mal sluchádla v úšoch a tak divne po mne zazéral, chápeš? No nepačílo sa mi to nijáko. Na zachóde šermóval táky ciganísko s brítvof. Asi z Lunika. Pred klúbom čakáli ďalší čavóvia. Vyzerálo to ciBoha nebezpéčne a tag som sa zdekóval taxíkom dómof. " Zhruba takto na mňa zapôsobil celý film. Príšerne vyrozprávaná megasračka o pomste. Jediné, čo sa podarilo skvele, bolo vyobrazenie Luníka IX a atmosféra polosveta kšeftárkeho podsvetia, plného primitívnych rečí a namachrovaných mačov. ()

honajz2 

všetky recenzie používateľa

Nepřijde mi to až tak špatné, jak se dle zdejšího hodnocení zdá. Ano, příběh byl slabý a jen kopírkou filmů z USA, nenašel jsem si tu jedinou sympatickou postavu a než jsem se o nějakou vůbec začal zajímat, taky to celkem trvalo, takže to nic dokonalého ani bůhvíjak povedeného rozhodně není. Jenže na druhou stranu musím uznat, že jsem tenhle slovenský pokus o akční gangsterku dokázal brát vážně a už jenom to je velký úspěch. Když odbočím k naší české kinematografii, tam je jakýkoli pokus o něco odlišného vždy vzácný a když už se o něj někdo pokusí, často ta drsnost působí směšně ať už použitím profláknutých herců nebo kvůli neumětelství vše správně podat. Jak to mají Slováci sice nevím, jejich filmy tak moc nastudované nemám, ale předpokládám, že žádný velký rozdíl v tom nebude, možná to i bude ještě horší. Proto mě mile překvapilo, že Babie leto v tomhle směru funguje solidně - má slušnou kameru i nadprůměrné herecké výkony, docela i podmanivou atmosféru (byť se to místy trošku táhne) a když už přijde s nějakou drsnější scénou, neměl jsem vůbec problém jí nevěřit. Nedostavil se u mě ten pocit trapnosti z nepovedené snahy, který jsem měl třeba u Prvního akčního hrdiny, to právě naopak, tohle v tomhle ohledu šlapalo fakt dobře. Škoda jen, že se to nedá říct i o tom ostatním, protože pak bych ty tři hvězdičky měl určitě jistější. Takhle to na ně vyšlo jen tak tak, ale stejně si myslím, že si jen ten film zaslouží. Navíc i ty Košice jsem tu opravdu viděl (i když ne tolik jak bych chtěl a něco málo se natáčelo i v tom slavném Luníku IX), tak jsem trošku nostalgicky zavzpomínal na to, jak jsem tam v létě byl, byť jsem z nich rozhodně neměl pocit nějakého druhého Smíchova nebo Ústí nad Labem a popravdě mi to město přišlo bezpečnější než Praha. Tady se Košice krapet démonizují, ale těžko do příběhu s takovými postavami nějak zapojit někoho normálního, že... Slabé 3* ()

Galéria (24)

Zaujímavosti (16)

  • Herec Alexander Bárta pochádza z rodiny, ktorá bola počas fašistickej diktatúry v časoch 2. svetovej vojny kruto poznačená holokaustom a prenasledovaním. Filmovú scénu, v ktorej hlavný hrdina surovo zavraždí postavu mafiána Krivého v podaní známeho slovenského neonacistu Rastislava Rogela, preto Bárta vnímal ako satisfakciu a jasnú demonštráciu svojho nekompromisného postoja k nacizmu. (Karioke)
  • V pôvodnej, neoficiálnej verzii filmu, ktorá koluje na internete, sa nachádza pieseň od svetoznámej skupiny Iron Maiden „The Final Frontier“. V oficiálnej verzii, ktorá bola uvedená v kinách, však bola namiesto nej použitá pieseň „Nikto nevie jak to dopadne“ od slovenskej punkovej legendy Zóna A. (Karioke)

Reklama

Reklama