Reklama

Reklama

Temné sily

  • Česko Tichý experiment (viac)
Trailer 3

V roku 1974 oxfordský profesor Joseph Coupland (Jared Harris) osloví mladého Briana McNeila (Sam Claflin), aby mu asistoval ako kameraman a nafilmoval experiment, ktorý chce vykonať na pacientke Jane Harperovej (Olivia Cookeová) s pomocou svojich študentov, Krissi Daltonovou (Erin Richardsová) a Harrym Abramsom (Rory Fleck-Byrne). Jane, mladá žena bez spomienok na minulosť, ktorú odmietlo vychovávať viacero pestúnskych rodín, verí, že je otrokyňou bábiky Evey, ktorá ju obdarila telekinézou a dáva jej nadprirodzenú moc hýbať predmetmi a ovládať ľudí. Profesor Coupland drží pacientku v bdelom stave, ale izolovanú od okolitého sveta vo vzdialenom dome na samote. Aby ju vyliečil, plánuje vyvolať z jej tela zlú energiu, vložiť ju do skutočnej bábiky a napokon ju zničiť. V dome sa počas experimentu začnú odohrávať podivné udalosti. Kameraman Brian s pacientkou súcíti a je mu Jane ľúto. Keď skúma tetovanie na jej tele, náhodou odhalí nielen obrovské tajomstvo jej  minulosti, ale aj skutočnú motiváciu profesora Couplanda, prečo sa vlastne podujal vykonať tento nebezpečný experiment. (TV JOJ)

(viac)

Videá (9)

Trailer 3

Recenzie (68)

Adramelech odpad!

všetky recenzie používateľa

Filmy, v jejichž anotaci se vágně hovoří „temných silách“ a o „všepohlcující temnotě“, mohou pojednávat téměř o čemkoli. Na mysli mi vytanulo, že by ten film klidně mohl být o událostech, které momentálně probíhají ve Francii. Migranti tam právě testují, jestli by už nemohli převzít moc. Budou se Francouzi jejich teroru bránit, nebo jim pokorně předají svoji zemi včetně klíčů od úřadu vlády a odstěhují se na nějaký pustý ostrov? Film však byl o něčem jiném a přišel mi veskrze nezajímavý. Výstižný komentář: Asia_Power. ()

Ivoshek 

všetky recenzie používateľa

Klasickej problém slabejch hororů se nevyhnul ani tomuhle dílku. Tvůrci nadhodí téma, OK. Udělají atmosféru, OK. Film pozvolna začne být zajímavý a pak lup, zhruba v půlce už scénárista neví, co s tím a plácá se od jedné blbosti k další až do finále, které je obvykle úplně nejblbější. Celé to má 93 minut, ale subjektivně mi to přišlo o dost delší. ()

Reklama

kaylin 

všetky recenzie používateľa

Tenhle horor začíná celkem slibně. Pak plyne a plyne a vy si uvědomujete, že už tam ale vůbec nic slibného není a že se všechna očekávání rozmělnila v něčem, co je až nepříjemně kostnaté. Ten film se chce tvářit jako překvapivý, jako jiný, ale ve skutečnosti v sobě nemá nic zajímavého, jen tu přetvářku směrem k divákovi. ()

Silviaxx 

všetky recenzie používateľa

The Quiet Ones ma v podstate oslovil iba prostredím, v prvom rade na univerzitnej pôde a neskôr v tmavom nepríjemnom baraku. Tiež ma oslovil atmosférou - nehovorím však o atmosfére v podobe napätia, strachu a podobne (tá bola veľmi dlhý čas na nule, následne trošku gradovala, no len jemne), ale skôr o atmosfére vyplývajúcej z prostredia, hercov a roku (taká tá typická chladná, strojená, nevrlá britská atmoška, tá sa mi vždy páči). Čo sa týka námetu na film - v prvej polhodinke mi nejak nešlo do hlavy o čo vlastne tým ľuďom ide, potom som si to poskladala a príbeh ma nezaujal (hoci vyvrcholenie ohľadom Evey celkom ušlo). Film stavia prevažne na atmosfére (ktorá ako som povedala nedokázala vzbudiť napätie, či strach) nie na krvavých alebo šokujúcich záberoch. Ako celok ma The Quiet Ones bohužiaľ veľmi neohúril. ()

maddy 

všetky recenzie používateľa

The Quite Boring Ones. Po (miernom) nadšení z Flanaganovho Oculus som sa netrpezlivo pustil do ďalšieho hororového prírastku, ktorý tento rok okupoval americké kiná a úprimne radšej som to ani nemal robiť. Legendárne štúdio Hammer síce v minulom storočí priviedlo na filmový svet niekoľko kultových monštier ako Frankenstein, Dracula, Mummy a mnoho ďalších a dlhý čas patrilo medzi hororovú špičku, ale časy sa menia a jeho znovuzrodenie v novom miléniu je len chabý výkrikom za zašlou slávou. Kultové postavenie sa totiž nedá obhajovať s priemernou Ženou v Čiernom, priemerným remakom Let Me In, podpriemerným The Resident a už vôbec nie s odpadovým The Quiet Ones. Ale čo čakať, keď na režisérskej stoličke sedí John Pogue, ktorý svojho času natočil len nudné pokračovanie Quarantine 2: Terminal (zbytočný americký remake španielskeho REC s ešte zbytočnejším a navyše oveľa lacnejším pokračovaním) a napísal také otrasné kúsky ako Rollerball alebo Ghost Ship. The Quiet Ones síce vsádza na slušnú retro štylizáciu a sympatických hercov (Sam Claflin z Hunger Games a Olivia Cooke zo seriálu Bates Motel series), ale čo z toho, keď akákoľvek snaha o budovanie atmosféry, nebodaj strachu absolútne nefunguje. Ľakačky sú lacno a bez akéhokoľvek nápadu nasadené do každej piatej minúty filmu a dobové found footage zábery sú vyslovene zbytočné, bez opodstatnenia a až iritujúce. Predvídateľný, tisíc krát omieľaný príbeh by som nemal najmenší problém odpustiť keby ten horor po akejkoľvek stránke fungoval, ale aj napriek tomu, že sa snaží, aby sa v ňom po celý čas niečo dialo, tak neuveriteľne nudí od prvej minúty. Nijako negraduje, nijako nezintenzívňuje tempo, nič. Len monotónne plynie od úplného začiatku po samotný koniec. Skutočne, takto nezáživne podaný horor som nevidel už dlhé roky. Mal som problém udržať oči nepretržite otvorené po dobu 10 minút (a to spánok považujem len za nutné zlo, ktoré musí človek absolvovať, aby mohol normálne fungovať aj na druhý deň), v závere ma to celé už neopísateľne otravovalo. A to radšej ani nespomínam dementné postavy, ktoré aj po čo im slečna vypľuje z úst akési „chápadlo“ (pardon, „ektoplazmu“) vážne diskutujú o tom, že by sa mohlo jednať o podvod. Tu nie je doslovne o čo stáť. Pri Quarantine 2 som vinu hádzal na vynútené pokračovanie, ktoré nemalo žiadne ambície, takže prečo by sa mal pri ňom režisér snažiť. On sa však akokoľvek nesnaží ani teraz a po tomto „zážitku“ sa ho nebojím vyhlásiť za najhoršieho súčasného hororového režiséra. To už aj pri Uwe Bollovi sa dá aspoň zasmiať nad jeho hlúposťou a amatérizmom. Pogue tak akurát unudí na smrť. Tento krát ten totálny prepad v amerických kinách prajem tvorcom z celého srdca, lebo pokiaľ si niekto toto dovolí so všetkou serióznosťou naservírovať platiacim divákom, tak si nič iné nezaslúži. Štúdio Hammer nech svoje brány radšej znova zatvorí. CELKOVO: 0,5* (1/10) ()

Galéria (57)

Zaujímavosti (6)

  • Film volně vychází z „Philipova experimentu“, parapsychologického pokusu provedeného v roce 1972 v Torontu v Ontariu, jehož cílem bylo zjistit, zda subjekty mohou komunikovat s fiktivními duchy prostřednictvím očekávání lidské vůle. (Johnny.ARN)
  • Historické fotografie zobrazené během závěrečných titulků filmu nejsou skutečnými osobami, které inspirovaly příběh filmu. Fotografie, které jsou falešné, mají představovat skutečné lidi, ale ve skutečnosti jsou to jen herci. (Johnny.ARN)
  • Scénu s Kirlianovým fotografickým experimentem, viděnou objektivem Brianovy (Sam Claflin) 16mm kamery, natočil sám herec Sam Claflin, nikoli však kamerou, kterou používá jeho postava, ale současnou profesionální kamerou Alexa kameramana Mátyáse Erdélyho. Režisér John Pogue se domníval, že to pomůže dosáhnout syrového vzhledu found footage. (Johnny.ARN)

Reklama

Reklama