Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dráma o strhujúcej vášni na pozadí I. svetovej vojny. Mladá žena majora c.k. armády prichádza do vojenského lazaretu za smrteľne zraneným manželom. Utrpenie umierajúceho ukončí pred jej očami záhadný zajatec obdarený liečiteľskými schopnosťami. Ďalej už stoja títo dvaja vedľa seba i jeden proti druhému, spájaní vášňou, zvádzajúci boj o šťastie s dobou, ktorá je zbavená zmyslu, citov a nádeje. (RTVS)

(viac)

Recenzie (46)

Arsenal83 

všetky recenzie používateľa

Filmu sa podarilo ukázať tú atmosféru prvej svetovej veľmi dobre, to nebolo len o zákopoch, ale práve aj o tých dedinských lazaretoch. Na starne druhej je akoby bez konca, proste založí všetko na podivnej romantike, ktorú postihne smrť a čo ďalej ani srnka netuší. Iba jedna ženská začala trhať svetové rekordy v počte nebohých partnerov. Umelecká stránka pekná, ale vtesnal by som tu aj nejaké iné, prekvapivejšie línie. ()

nascendi 

všetky recenzie používateľa

Po dlhej dobe som nečakane naďabil na slovenský film, ktorý ma plne zaujal. Prispela k tomu výborná predloha a jej dokonalé stvárnenie, ku ktorému prispeli dobre vybraní herci, vynikajúca kamera, hudba a predovšetkým úžasne vytvorená ponurá atmosféra. Nepoznám tvorbu Miloslava Luthera, ale k jej spoznávaniu bol Anjel milosrdenstva vykročením správnym smerom. Kedysi dávno som videl podobný Viscontiho film Vášeň, ale na ten sa už príliš nepamätám. Verím, že Anjel milosrdenstva sa v mojej pamäti usídlil trvalejšie. ()

Reklama

ScarPoul 

všetky recenzie používateľa

Je to temné o tom niet pochýb. Film je v mnohých miestach nepríjemný, svojou bezútešnou atmosférou sa dostáva pomaly pod kožu k čomu dopomáha aj sláčiková ťahavá hudba. Herecké výkony sú takmer bezchybné. Ani náznak prehrávania, alebo expresie. Práve tieto zložky dopomáhajú k tomu, že sa jedná o vyspelý film zo silným príbehom. Lenže rozkúskovanosť scén v ktorých prevláda hlave detail, bez výraznejšej dramatizácie spôsobujú, že hlavne v strede filmu tempo poľavuje, pohnútky ktoré mali vyplynúť zo situácií sú tu ukázané bez väčšieho dramatizujúceho podkladu a celkový dojem je tak niekde napol cesty medzi silným príbehom a tým akú ma film skutočne výpovednú hodnotu. Začiatok a koniec, kedy sa skutočne niečo deje má výborné tempo a fungujúce napätie. Ostatné mi prišlo ako výplň. Nie zlý film, ale ani nič čo by som si mal o týždeň pamätať. ()

Lottr 

všetky recenzie používateľa

Nadržená a nafrněná vdova po Rakousko- Uherském oficírovi si to během první světové války rozdává v polním lazaretu se zajatcem s podivnými léčitelskými schopnostmi, ve snaze odčinit manželovi válečné zločiny na civilním obyvatelstvu. Ten však ze zajateckého tábora uprchne a paničce tak trošku hrábne v makovici. Po hudební stránce super a první půlka filmu nabízí tajemnou atmosféru zasněžené krajiny a vojenského lazaretu, ale pro mě prostě nudné a hlavně předramatizované a mám z toho pocit, že se film chce tvářit jako něco víc, než čím ve skutečnosti je. Celkově z toho působí televizní zpracování a podle vizuálu bych to čekal tak o deset let starší, než to ve skutečnosti je. ()

Vesecký 

všetky recenzie používateľa

Typický körnerovský příběh, ponurý, drsný, pesimistický. Takové byly všechny války a ty světové zvlášť. Körner se tentokrát zaměřuje na rakouský týl na ruské frontě, nyní právě dost posunuté na západ, až někam k městu Stryj, kde na následky popálenin umírá rakouský důstojník, za nímž přijíždí jeho manželka, která před smrtí naposled viděla manžela vraždit místní civilisty. Chce odčinit manželovy zločiny službou v polním lazaretu, kde se osudově setkává s mladým Kryštofem, zajatcem a léčitelem. - Musím se opakovat, ta drsnost příběhu člověka nutí se dívat stále a stále, ačkoliv se děj příběhu poměrně dost vleče... Film uveden na RTVS k úmrtí scénáristy M. Puobiše, takže nečekaná, ale docela vítaná změna programu. ()

Galéria (2)

Zaujímavosti (5)

  • Film se natáčel především na zámku Fričovce v okrese Prešov. (skudiblik)
  • Prvý koprodukčný film Česka a Slovenska po rozpade spoločného štátu. (Raccoon.city)
  • Snímek byl natočen na motivy stejnojmenné prózy Vladimíra Körnera z roku 1988. (skudiblik)

Reklama

Reklama