Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Krátce po Baladě o sedmi oběšených došlo k druhému uměleckému setkání Emílie Vášáryové s nedávno zesnulým režisérem Martinem Hollým. Uprostřed nádherné tatranské přírody, daleko od nastupující normalizace, vznikl romantický příběh, který dodnes společně s volným pokračováním Orlí pírko (1971) patří mezi nejoblíbenější slovenské filmy. Tři kamarádi, Pirin, Valér a „R“, pracují na malé vysokohorské chatě. Poté, co na chatu dorazí Pirinova manželka Saška, je do té doby nerozlučné přátelství tří mužů vystaveno těžkým zkouškám. „Byl to pokus o útěk před životní realitou. Bukovčanův scénář jsem se snažil ještě víc posunout tak, aby vznikla atmosféra nostalgie po něčem krásném, neuchopitelném a nenávratném,“ vzpomínal režisér. (oficiálny text distribútora)

(viac)

Recenzie (204)

easaque 

všetky recenzie používateľa

nedávno jsem shlédl i tento prý jeden z nejpopulárnějších slovenských filmů. Nejen díky krásné tatranské přirodě si udržuje tohle drama své kouzlo dodnes. Příběh není sice ničím vyjímečný a o přátelství, lásce a žárlivosti bylo natočeno bezpočet filmů. Kromě kamery a hudby, tak vyzdvihuju herecké výkony i scénář, které nepůsobí pateticky. Já osobně raděj upřednostňuju jiná témata, takže dávám jen silné 3hvězdy a spíš si tuto "baladu" užijou pamětníci. [ PŘÍBĚH: 2 /// ATMOSFÉRA: 2 /// ORIGINALITA: 2 /// NÁLADA: 1 /// ART: 1 /// STYL: 3 /// CASTING: 3 (3*MAX) ] ()

YURAyura 

všetky recenzie používateľa

5/10 Nebyt velkeho platna, Liskovemu soundu a Mistrikovi tak se dostanu s hodnocenim daleko niz. Ano s ohledem na rok vzniku, hereckou spicku a tatranske scenerie se z toho dalo vytezit dakeko vic - promarnena sance, skoda, utopilo se to v melancholii filosofujicich sracicek - kdyby to bylo vic dokumentarni, udelali by lip. Pripijim na zeny zeny = pricinu a zaroven reseni vsech nasich problemu. ()

Reklama

MontyBrogan 

všetky recenzie používateľa

Fatálny príbeh kamarátstva troch ľudí, ktorí milujú hory. Podstatné na ňom je, že sa tu všetky chlapské emócie riešili činmi. Neviem, či to bolo dobou, prostredím, alebo individualitami; a tiež, či je to lepšie ako zapletať sa do zbytočných intríg a nebáť sa o život. Povedal by som, že trápiť sa napokon nad tým, čo sa už nedá zvrátiť, je horšie ako nekonať, ale to už odbieham. Každopádne, film by sa dal dnes bez váhania zaradiť pod žáner bromance. Ako už bolo napísané nižšie, réžia sa niesla v duchu hesla "v jednoduchosti je krása" (Emília Vášáryová stvárnila tú jednoduchosť:). Ale jediné z vizuálu, čoho som tu čakal viac, je priestor na zobrazenie majestátnosti Tatier. Až na pár záberov na Medenú vežu, úvodnú a záverečnú sekvenciu, išlo väčšinou o príliš zblízka snímané skaly, aby som sa mohol ako divák dostatočne pokochať exteriérmi, a nadýchať sa v tejto špinavej Bratislave pre zmenu aj tatranského vzduchu. ()

tron 

všetky recenzie používateľa

„Teraz už vieme, čo sme vtedy nevedeli: že človek môže do hôr zutekať pred ľuďmi, ale neutečie pred sebou.“ Fascinujúce, úžasné, strhujúce, veľkolepé, uhrančivé, kruté, smutné, príbeh mužov, ktorých zničila žena, ich priateľstva i smrti, kruté slovenské hory, podmaľované úchvatnou hudbou a skvelými hereckými výkonmi. Podľa mňa nestarnúci film a jeden z najlepších, aké Slováci kedy nakrútili. ()

MM_Ramone 

všetky recenzie používateľa

Strhujúca vzťahová dráma odohrávajúca sa v krásnej, divokej prírode Vysokých Tatier. Výborné herecké výkony všetkých zúčastnených hercov a zručná, profesionálna réžia Martina Hollého mladšieho. Štefan Kvietik v úlohe chorobne žiarlivého horala Pirina je až animálne presvedčivý. Tak isto aj Emília Vašáryová je ako slobodomyslená Saška skvelá. "Medená veža" je súčasťou maličkého zlatého pokladu slovenskej kinematografie. Patrí medzi tých zopár málo slovenských snímkov, na ktoré môžeme byť právom pyšní. **** ()

Galéria (23)

Zaujímavosti (29)

  • Iný variant názvu bol „Milenci Stratenej doliny“. (Raccoon.city)
  • Premenlivé horské počasie komplikovalo nakrúcanie a pre niektoré zábery boli nútení tvorcovia filmu učiniť až štvorhodinové výstupy. (pravo)
  • Emília Vášáryová (Saška) netají, že režiséri, ktorí ju obsadia, musia pri nahých scénach počítať s dablérkami. Výnimku neurobila ani pri natáčaní Medenej veže. (hippyman)

Reklama

Reklama