Réžia:
Džun-ho PongKamera:
Hyung-koo KimHudba:
Bjǒng-u LeeHrajú:
Kang-ho Song, Du-na Bae, Hae-il Pak, Ah-seong Ko, Hak-soon Kim, Soo-hee Go, Dal-soo Oh, Hee-bong Byeon, Pil-seong Lim, Jae-eung Lee, Scott Wilson, No-shik Park (viac)Obsahy(2)
Film začínající na vojenské základně v Korei, kde člen personálu po rozkazu nadřízeného vylije desítky litrů jedovatého tekutiny do odpadu, která se posléze dostane do řeky Han. Po pár letech vzniká následkem mutace monstrum, které napadne dav lidí u vody. Rozjíždí se vojenská operace. Ovšem i jedna rodina se chopí zbraně při záchraně svého člena, kterého podivné vodní monstrum odneslo. Teď jde o to, jestli ho stihnou zachránit včas. Režisér ve filmu kombinuje rodinné drama s akčním sci-fi hororem. (Chrustyn)
(viac)Videá (3)
Recenzie (215)
Veľmi zvláštne. Má to občas dobrú atmosféru, niekedy je to aj celkom vtipné a z času na čas sa objaví nejaká dobrá scéna. Prvé objavenie monštra a následné požieranie ľudí je úvod ako hrom. Potom však film stráca tempo, trpí slabou zápletkou a prehrávaním hercov. Je to guľáš, ale aby vznikol dobrý guľáš, musíme do neho dať isté prísady a z každej iné množstvo. V tomto guláši sa množstvo pridaných prísad neodhadlo správne a nechutí najlepšie. Vôňa je však dobrá. Sklamanie a osobne som z tunajších 5* hodnotení znechutený. 40% ()
Príšera z rieky zaútočí a unesie dieťa otcovi ktorý zrovna moc IQ nanazbieral a ten sa aj so svojou rodinou rozhodne na jej záchranu keď sa po jej telefonáte dozvie že si ju príšera odložila do nejakej stoky aj s ďalšou kopou mŕtvych obetí. Problém je v tom že rodina je v karanténe a riaka je uzavretá a príšera začína byť hladná a tak postupne začína konzumovať svoje zásoby. Zaujímavá kombinácia absurdnosti v spojení s drámou nešťastne postihnutej rodiny ktorá je síce kompletne prisprostená ale prečo by sa takéto niečo nemohlo prihodiť aj menej inteligentným ľuďom. ()
„NEVIEM PREČO, ALE ŽÁNROVÉ FILMY MILUJEM A ZÁROVEŇ NENÁVIDÍM.“ – Joon-ho Bong. Po snímke Salinui chueok (2003), ktorým geniálne a chytro prehodnotil žáner sériových vrážd, obrátil juhokórejský režisér Joon-ho Bong pozornosť na „monster movie“. Skutočne sa vyžíva v porušovaní pravidiel žánrov, ktoré spracováva, a na plátne je to vidieť. Hoci Gwoemul-ovi sa darí v rade príležitostí ponúknuť očakávané vzrušenie, môžeme s oprávnenosťou tvrdiť, že skutočná hodnota snímky spočíva v Bongovom odvážnom estetickom poňatí a prudkých zmenách nálady. Len čo sa dozvieme, kde sa tu obrovská beštia vzala, už začína útočiť na ľudí. Proti všetkým očakávaniam tak činí za plného denného svetla kľudného slnečného odpoludnia. Útok sa síce čiastočne odohráva v podzemí (konkrétne v stoke), ako diktuje tradícia tohto žánru, ale svet Gwoemul-a je predovšetkým živý a realistický, čo je veľmi chytrý ťah, ktorý umožňuje filmu sústrediť sa na iné veci ako len na konvenčné napätie, vyplývajúce z neznámej podoby netvora. Bong zásobuje diváka neustálymi prechodmi z hororu do komédie až grotesky, odtiaľ do melodrámy a zase naspäť. Park Gang-Du (Song), prostoduchý, ale nakoniec hrdinský majiteľ blízkeho bufetu, vidí, ako jeho malú dcérku uchvátila nepopísateľná obluda, ktorá sa vynorila z rieky Han, a on i rodina urobia čokoľvek, aby ju získali späť. Stredobodom snímky je teda obrovské odhodlanie nedopustiť rozdelenie rodiny. Nemenej dôležitá téma obtiažnej komunikácie ako v rámci rodiny, tak i navonok sa objaví až v záverečnej sekvencii. Gwoemul je samozrejme primárne zábavný film, ale prýšti z neho silná sociálne smerovaná etika. Bong síce poveril americkú firmu Orphanage, aby do jeho snímky vytvorila digitálne špeciálne efekty, vládu USA však otvorene kritizuje za zasahovanie do kórejských záležitostí aj za pohŕdavý vzťah k ochrane životného prostredia: mutáciu spôsobili chemikálie, ktoré do rieky vypustil kórejský asistent na priamy príkaz bezohľadného amerického šéfa. Najmä skrz Gang-Duovho vzdelaného, ale nezamestnaného mladšieho brata hovorí snímka tiež o dezilúzii celej jednej (režisérovej) generácie. Ako monštrum z neho nevychádza len mutant z rieky, ale takisto aj absurdná spoločnosť, ktorá ho stvorila. Obluda zabíja, len aby mohla prežiť. Úrady k jej likvidácii použijú látky omnoho škodlivejšie. 75% ()
Rodina Homolkových sa vybrala na výlet do Južnej Kórei, a tu sa nechtiac priplietla k natáčaniu príbehu o "Godzille". Nečakajte akčný film, aj keď úvod vyšiel v tomto smere slušne. Väčšinou sledujete rodinné hašterenie do ktorého občas niekto vsunie kritiku republiky a predovšetkým kritiku USA ako veľmoci serúcej na pravidlá. Ako bonus získa divák roku 2021 jemné covidové šimranie. ()
Musím uznat, že pořádný monster horor jsem neviděl ani nepamatuju, tudíž jsem byl ochoten filmu lecos odpustit. Ať to byli nevýrazní herci nebo slabé triky. Co však neodpustím je minimum akčních scén a absence jakékoliv hororové atmosféry. Je poměrně škoda, že je ve filmu poměrně málo scén s příšerou, jelikož jsou celkem povedené (hlavně první útok se mi hodně líbil). Určitě to mohlo být o dost lepší. ()
Galéria (43)
Fotka © Cineclick Asia
Zaujímavosti (7)
- V roce 2011 byl film uveden do korejských kin znovu, tentokrát převedený do 3D. (Raztubyl)
- Natáčení začalo v červenci 2005. Bylo dokončeno v lednu 2006. Většina scén byla natočena kolem řeky Han v Soulu, v Jižní Koreji. Natáčení trvalo déle než si tvůrci přáli, a to kvůli silným dešťům. (lioncel)
- Snímek označil jako jeden ze svých velmi oblíbených Quentin Tarantino. (Tarantinoid)
Reklama