Posledné recenzie (2 902)
Mzda strachu (1977)
Tarantino radí Mzdu strachu medzi svoje najobľúbenejšie filmy. Roy Scheider bol na vrchole kariéry, mal na konte Čelisti, a týmto si chcel upevniť svoju pozíciu. William Friedkin (Francouzská spojka, Vymítač ďábla) sa zaradil medzi najzvučnejšie režisérske mená svojej doby a tu aj hneď dozvučil, pretože film bol prepadák. Ja oceňujem skvelo pôsobiacu vizuálnu stránku, krásu a náročnosť krajiny, tú hmatateľnosť, špinavosť, a uveriteľnosť všetkého. Scény s výbuchmi by boli ozdobou každého vojnového filmu. No a prejazdy cez labilný most boli povestnou čerešničkou. Natočenie tohto filmu by totálne nedávalo zmysel v dnešnej CGI dobe...Netflix má však iný názor, pretože aktuálne servíruje modernú verziu. Ja si niekedy určite dám francúzsky originál z roku 1953. Uvažoval som nad 4*, ale predsa len chýbalo väčšia dráma + vypätejšie konfrontácie medzi postavami.
Duna: Časť druhá (2024)
Duna z roku 2021 bola nutnou predohrou, zoznámením sa so svetom bohatým na postavy a zákulisné informácie. Nenadchla, ale ukázala potenciál k rozohraniu niečoho naozaj veľkého. Duna: Část druhá je určite zaujímavejší a akčnejší film. Vizuálne zasa o niečo viac epické. Ja sa však nejako neviem namotať, pretože vždy keď sa niečo zaujímavé deje, tak sa vždy následne výrazne spomalí. Najviac ma baví harkonnenský svet. A tu prišiel asi najväčší zárez. Beast Rabban zaznamenal prerod z postrachu na ňoumu. Baron Harkonnen bol nepochopiteľne zlý stratég. Feyd-Rautha neprehliadnuteľný, ale vlastne len efekt pre efekt. Naopak potešil vývoj, ktorý prekonala Jessica. Stále mi nesedí a nikto nevysvetlil, prečo všetci používajú meče a díky. A ako celá "família" nasadne na červa a vydá sa na výlet? Prečo sú vôbec Fremeni zalezlí jak krysi, keď jedným útokom dokázali... Duna vytvára veľké množstvo otázok a dáva málo odpovedí. Príbehovo som v podstate dostal Ježíša, ktorý vedie muslimských teroristov v ich svätej vojne.
Lúzri z Wall Street (2023)
Sázka na nejistotu (2015) bez tuny ekonomických výrazov. Príbeh obyčajných ľudí, ktorí sa nadchli myšlienkou a tou začali tlačiť k stene veľkých hráčov trhu. Zrozumiteľne odprezentované, na všetky potrebné informácie bohaté, ale nemajúce niečo navyše. Či už zápletkou, alebo hereckými výkonmi.
Posledný denníček (10)
Top 10 hororov
1. Kruh
4. REC
5. Vetřelec
6. Věc
7. Kvílení
Najsilnejší hororový rok:
2007 - REC, Paranormal Activity, Sirotčinec, Motel smrti