Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dávid proti Goliášovi – asi tak by sa dal opísať boj, ktorý povedie kapitán Miky Miko (Alexander Bárta), samotársky policajný operatívec. Prostredie Mika vyformovalo tak, aby nikomu neveril. Ale keď mu je pridelený systému “neposlušný” partner Igor Molnár (Juraj Loj), zistí, že sú si v mnohom podobní. Sú súčasťou mechanizmu, ktorý chcú zmeniť, pretože ich viac nebaví chytať zločincov, ktorí budú na druhý deň prepustení – aj s usvedčujúcimi dôkazmi. Reakcia ohrozeného systému však na seba nenechá dlho čakať a spustí sa sled udalostí, ktorý sa na polceste končí tragédiou. Ako to bude na ďalšej ceste, to uvidia diváci až na veľkom plátne. Hovorí sa ale, že pomsta je najlepšia motivácia, hoci niekedy prehra môže znamenať istú smrť. (CinemArt SK)

(viac)

Videá (3)

Trailer 2

Recenzie (81)

Johnny.ARN 

všetky recenzie používateľa

Ja to asi nebudem zbytočne naťahovať. Pre mňa veľmi dlhé, bez tempa, bez poriadnej akcie, na severský štýl s východniarskými reáliami a najlepší výkon zadelil neherec Rytmus. Buď sa až veľmi interpretovala knižná predloha alebo to Biermann ako svoju prvotinu nezvládol. Snáď nám tento rok aspoň Miki ukáže, jak má vyzerať mafiánsky film. 3 z 5 (Kino Šaľa) ()

Anderton 

všetky recenzie používateľa

Divné scenáristické rozhodnutia, kedy hodinu sledujeme zaujímavý príbeh, aby sa v polovici všetko zlomilo a videli sme až do konca tisíckrát videnú cestu za pomstou. Pričom oná vražda má veľmi slabú motiváciu. Finále bohužiaľ absentuje úplne. Napriek tomu je príbeh najsilnejšia zložka filmu. Biermann režíruje dve bitky tak, že mojim študentom na strednej umeleckej škole by sme dali najlepšie trojku. No a vizuál je veľmi nevýrazný, skutočne neviem, o čo tou šedosťou (doslovne aj obrazne) Biermannovi a Štrbovi išlo. Našťastie to ale nie je nuda a herci sú fajn. Cool to ale stále nie je, aj keď sa o to všetci extrémnym spôsobom snažia. ()

Reklama

filmfanouch 

všetky recenzie používateľa

Jde pasivní přihlížení vnímat jako spoluvinu a jde spravedlnosti dostát bez toho, aniž by si člověk sám zašpinil ruce? Otázky, které v jisté míře jistě otevírá Válka policajtů. Rudolf Biermann nerealizoval variaci na americké akční filmy či britské gangsterky Guye Ritchieho, naopak realistické zobrazení kriminálního příběhu odehrávajícím se na Slovensku, kde politici, zkorumpovaní policisté a mafiáni žijí ve vzájemné symbióze. Skrze schopný scénář film zobrazuje komplexní svět plný výrazných postav a působivého příběhu, který je spojuje, jeho největší síla ovšem nadále spočívá v tom, že jde o příběh ze skutečného Slovenska. Válka policajtů díky tomu není pouze působivým filmem, ale také jistou formou výpovědi o absolutní tehdejší vládě Vladimíra Mečiara. Ať už má poté závěr symbolizovat záblesk naděje do budoucích let Slovenska a nebo nechává pootevřená vrátka k případnému pokračování, funguje v obou případech. Představený svět v tomto filmu je totiž natolik zajímavý (Inženýr v podání Mariána Mitaše si rovnou říká o vlastní film), že by návrat do něj neurazil. Především proto, že jde díky množství korupčních kauz a mafiánských příběhů s tím spojených rozhodně odkud brát.... ()

*CARNIFEX* 

všetky recenzie používateľa

Podaktorí užívatelia, by mali prestať fetovať. Že sa niekomu páči film, no šak dobre, veď proti chuti žiadny dišputát. Ale písať o uveriteľnej prezentácii reality v tamtej dobe pri jednom z najväčších fabulátorov, ktorý píše scenáre (knihy) na zákazku, ako v prípade "Svine" pred voľbami, tak to už je fakt na veľmi silné pirule. Arpád Soltész je ten posledný, ktorého možno vnímať ako objektívneho spisovateľa. Čo sa filmu ako takého týka, je rozhodne menej záživný, ako tá "Sviňa", no stále má po režijnej stránke dostatočnú kvalitu, aby nesklamal. Pre diváka to bude tématicky pútavé, i keď miestami sa vzhľadom na prejebanú stopáž, nevyhne nudným pasážam. Popisujú sa však udalosti v časoch, kedy bol "Krstný otec" a "premiér SR", jedna a tá istá osoba. Liberáli budú nadšení, ostatní snáď budú používať rozum a zostanú kritickí, lebo keď novinár píše scenár, je to vždy z pohľadu samotnej story, minimálne "fifty - fifty". ()

Paldiny 

všetky recenzie používateľa

Sakra, v tom filme sa toľko chľastalo, že som si musel zavolať domov taxík. Drsné 90tky sú vykreslené už tradične špinavo, úplatne a s prepáleným slovníkom. Až do momentu vraždy policajta mi to nevadilo. Poctivo budovaná atmosféra a skvelí herci tomu napomáhali. Lenže ako náhle začal mať bohatší priestor na plátne neherec Patrik V, všetko šlo do hája. Ten chlap totiž nedokáže zo seba dostať iný výraz a prejav ako ten ktorým sa prezentuje a aj vďaka nemu film dopláca na to, na čo doplácala slovenská spoločnosť v oných rokoch. Na protekciu. Žiadny súdny tvorca by ho totiž nikdy neobsadil do role väčšej ako tej, čo mal v Die Hard 5. A v momentoch bolestivého prehrávania sa z filmu vytráca akákoľvek vážnosť a nechcene sa stáva karikatúrou sama seba. V zlomovom bode sa toho pokazí ale viac. Neviem či sa kdesi v strede natáčania nestal nezvestným aj pôvodný scenárista, lebo celá druhá polovica sa javí byť hlúpejšou, doslovnejšou a ťažko uveriteľnou. Už len tá zázračná náhoda aká viedla k objasneniu prípadu fantóma z baru je do neba volajúca. Škoda, malo to namierené správnym smerom, ale nesprávnymi rozhodnutiami sa to stratilo nevedno kam. ()

Galéria (41)

Zaujímavosti (10)

  • Při realizaci filmu bylo přítomno 10 skutečných policistů v kuklách. (CinemArt)
  • Natáčení akčních scén se zúčastnilo 8 kaskadérů. Průměrně byli na place přibližně 3 kaskadéři. (CinemArt)
  • Kostýmní výtvarnice Kateřina Štrbová-Bieliková připravila kostýmy pro více než 80 filmových postav. (CinemArt)

Reklama

Reklama