Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Paríž, 1887. Súboj je oficiálne zakázanou, ale stále bežnou praxou rozhodovania sporov a hájenia cti. Teda, ak ste muž. Podľa Marie-Rose Astié de Valsayre by to tak ale nemalo zostať. Odvážna a inteligentná žena sa rozhodne, že pôjde príkladom a postaví sa arogancii a nadradenosti mužov so zbraňou v ruke. Vyhľadá preto pomoc neprístupného a tvrdého majstra meča Clémenta Lacaza, ktorý práve v nerovnom súboji stratil mladého synovca. Spočiatku nepredstaviteľné spojenectvo sa pre obe rozdielne postavy stane nečakanou výzvou, v ktorej sa pretínajú záležitosti cti aj srdca. (ASFK)

(viac)

Videá (2)

Trailer 2

Recenzie (80)

Aljak 

všetky recenzie používateľa

Film z prostredia parížskych duelov konca 19.storočia bol rozhodne originálnym námetom s obrovským potenciálom. Začalo to skvelo, ale po tom ako sa odohral ten prvý tragický duel, tak to za mňa akosi stratilo prvotnú šťavu a až príliš sa to točilo okolo Marie-Rose a feministickým tém. A to je škoda, lebo téma duelov bola skvelá. Výprava bola skutočne vydarená, tam niet čo vytknúť. Len toho feminizmu a tých rečí okolo toho tu bolo na môj vkus príliš. Navyše, čakal som, že Marie-Rose bude v tom hrať nejakú osobnú rolu (napr. osobná pomsta), takže aj z tohto pohľadu trochu sklamanie. 3*, tak akurát! ()

Othello 

všetky recenzie používateľa

Z jedné strany sympatické oprášení fascinace podivných rituálů čestných soubojů. To se ale bohužel téměř kompletně rozloží prostřednictvím příšerně napsané postavy plakátové feministky, jež postupně znedůvěryhodní téměř vše, čeho jste si na tom filmu dosud vážili. Přitom sledovat tyhle marnivé klučičí hry s bambitkama a mečíkama ze sufražetského hlediska je docela potentní nápad, ale to by to holt nesměl psát nějaký laciný robot pracující jen s databází původní tvorby Netflixu. Choreografie a střih vynikající, ale bohužel kamera strašně spoléhá na pohodlnost digitálu, takže se často setkáváme s celky, kde ovšem pozadí je mimo focus, na což si pořád blbě zvykám. Roschdymu Zemovi ta role sedne, ale vždycky když se objevil, tak jsem si škodolibě vzpomněl na Vláčilovu hlášku "Co to je za šerednýho Avara?", když mu přitáhli na natáčení Údolí včel Petra Čepka. PS: Na profil tohohle filmu jste stejně zabloudili omylem, když jste hledali The Duellists. Ve stínu Scottovy prvotiny tohle vůbec nepotřebujete. ()

Reklama

Danikaa 

všetky recenzie používateľa

Krásne natočený historický film. Kostýmy, prostredie, súboje, správanie všetkých zúčastnených. Točilo sa to nielen okolo súbojov, ale aj okolo emancipácie žien. Neni divu, že medzi najlepším šermiarom - Roschdy Zem a najväčšou feministkou - Doria Tillier, sa zrodil vzťah. Dvaja silní ľudia, ktorí mali čo na sebe obdivovať. Toto nám však Vincent Perez podal na rozdiel od súbojov, citlivo. Dovetok filmu, že zákaz nosenia nohavíc ženám, ktorý už aj tak nikto nedodržiaval, bol vo Francúzsku oficiálne zrušený až v r.2013 prekvapil. ()

*CARNIFEX* 

všetky recenzie používateľa

Mňa by len zaujímalo, prečo je poväčšine, alebo teda takmer vždy, dôvodom pre škriepky medzi dvoma (troma) mužmi nejaká “fuchtľa”. A to už od nepamäti ☝️.. ale aspoň tak poznáme príčinu vzniku porekadla: “za všetkým hľadaj ženu”. Ono nie že by tu neboli aj pozitívne záblesky, o tom potom, to zas aby ma tu podaktorí nemoralizovali, respektíve, aby sa tu neprebudil nejaký tajný spolok feministiek, ktoré už ani prakticky nemajú “začo bojovať” 😉 Mne osobne sa snímok pozdával. Historické filmy mám rád, i keď tento je tematicky z trochu iného, hádam aj netradičného súdka. Šerm ma baví asi tak, ako rýľovať záhradu, no ďaleko viac ako súboje, ma zaujímal samotný príbeh. No a s tým som bol Ja osobne viac ako spokojný, keďže ma v úvode zaujal a vo svojej podstate nečakane bavil. Taktiež musím uznať, že Roschdy Zem, sadol do tejto role, ako riť na šerbel. Dobrý film, lepši priemer. ()

Galéria (16)

Zaujímavosti (5)

  • Ďalším dielom, ktoré slúžilo ako základ pre vytvorenie filmu s čo najpresnejšími historickými reáliami, bolo "L'Art du duel" (1885) od Adolpha Taverniera s podrobným popisom všetkých etických kódexov, protokolov a účastníkov duelov, ktorú nazývali aj biblia pre duelantov. (Arsenal83)
  • Pri písaní scenára bol kľúčový nález ročenky "Annuaire du duel 1880-1889", vďaka ktorej Vincent Perez a Karine Silla preskúmali dobové články v tlači so zistením, že vo Francúzsku bol v danej dobe duel na dennej báze. Takto beletrizovali príbehy hlavných postáv filmu, z ktorých prakticky všetky sú založené na skutočných duelantoch. (Arsenal83)
  • Podmínkou scenáristky Karine Silly pro vstoupení do projektu bylo, aby její manžel a zároveň režisér snímku, Vincent Perez, ve filmu také hrál. (Azurose)

Súvisiace novinky

V Karlových Varech byly předány ceny

V Karlových Varech byly předány ceny

08.07.2023

Sedmapadesátý ročník Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary se v sobotu večer po devíti dnech plných filmů, hudby a dalších kulturních zážitků uchýlil ke svému závěru. Ve velkém sále hotelu… (viac)

Reklama

Reklama