Reklama

Reklama

VOD (1)

Epizódy(12)

Obsahy(1)

Učiteľka na gymnáziu Laura (Monika Horváthová) prijme pozvanie na rande od šarmantného chirurga Andreja (Tomáš Maštalír) tesne po rozpade jej dlhoročného vzťahu, ktorý v nej zanechal trpkú príchuť. Napriek tomu, po príjemne strávenom večeri pozve Andreja k sebe domov. Na druhý deň ho obviní, že ju nadrogoval a znásilnil. Andrejova verzia udalostí je však úplne odlišná a nájsť pravdu je takmer nemožné – na žiadne z ich odporujúcich si tvrdení nie sú dôkazy a dlho je to iba slovo proti slovu. Udalosti však začínajú žiť vlastným životom, verejné obvinenia a nemožnosť ich jednoznačne dokázať, vyplavia kopec špiny z minulosti ako Laury, tak aj Andreja... Nový seriál sa púšťa do na Slovensku zatiaľ neprebádaných žánrových vôd a otvára stále ešte tabuizovanú tému znásilnenia. Napínavý, psychologicky prepracovaný dramatický seriál sa pýta, či má každý príbeh skutočne dve strany a necháva divákov na pochybách až do samého konca. (TV Markíza)

(viac)

Recenzie (15)

koty2201 

všetky recenzie používateľa

Keby to hodnotím ako seriál zo zahraničnej produkcie (odkiaľ je len námet), tak poviem že je to obyčajný krimi triler, ktorý ničím neprekvapí a ani nesklame. Tým, že je to slovenský projekt, tak napriek tomu, že to nie je nápad slovenského scenáristu, musím uznať, že je to dosť dobre a kvalitne natočené. Dokonca aj predstaviteľka Laury, Monika Horváthová a Andreja, Tomáš Maštalír, to zahrali na naše pomery veľmi kvalitne. Za to by sa nemuseli hanbiť ani v Hollywoode. Príbeh je však taká klasika, ktorá mi veľmi pripomína niečo na spôsob 13 Reasons Why, len nie je to o samovražde študentky. Skôr narážam na podobnú štruktúru deja. Najprv úhlavný záporák ublíži hlavnej hrdinke a ona ho chce dostať do väzenia, aby čelil spravodlivosti. Potom je záporák zavraždený a zisťuje sa kto to bol. Podozrenie samozrejme automaticky padá na hlavnú hrdinku a ďalšie postavy, keďže každý mal tak trochu motív.  Trochu mi vadilo, že dej je až príliš naťahovaný tými nekonečnými zvratmi v príbehu. Nehovorím, že to je zle, len to pôsobí dosť neprirodzene a umelo. Potom je to celé dosť ťažko uveriteľné. A záver sa tvorcom teda nepodaril. Jednak som ho čakal a zároveň prišiel koniec príliš rýchlo. Ako keby si tvorcovia povedali, že hups, posledná epizóda chalani… musíme to nejak rozumne za 50 minút ukončiť. ()

jakeer 

všetky recenzie používateľa

Vzhľadom na to, koľko toho mám na srdci, budem čo najstručnejší. 1. Som rád, že na Slovensku a ergo na Markíze vznikla miniséria. Popri tých nekonečných telenoveloidných zverstvách, ktoré bežne produkujú, to bol balzam na dušu. Námet ma zaujal už od uputávok pred uvedením do vysielania. 2. V slovenských reáliách pôsobí táto licencia komicky. Doktor býva v megadome v intraviláne Bratislavy, učiteľka taktiež, jej sestra dokonca býva v diplomatickej štvrti. Policajtka žijúca so svojou partnerkou čaká dieťa a v Slovakistane to každému príde úplne bežné. Muž - právnik na rodičovskej dovolenke je tiež riadne sci-fi. 3. Dialógy šuštia papierom. Už v jednej z prvých scén, ktorú Markíza promovala na YouTube (dve hlavné postavy sa stretávajú pred školou a kurizujú si) bola tak neuveriteľne neprirodzená a toporná. A ono sa to za ostávajúci dvanásť epizód nezlepšilo. 4. Vysoký herecký štandard predviedol iba Ľubos Kostelný, ktorý hral vedľajšiu rolu. Maštalír odviedol svoj štandard, opäť na hranici uveriteľnosti. Keď som videl herecký prejav Moniky Horváthovej, neveril som, že hrá inak v Národnom. Nevie ani len rozprávať. Najväčším negatívnym prekvapením je však Zuzana Fialová – tak zle som ju hrať ešte nevidel. V Teleráne sa chválila, že namiesto britskej predlohy, kde bola stvárňovaná policajtka poňatá „chlapsky“, ona sa rozhodla to hrať odtiahnuto, bez emócií. Vôbec v tej polohe nepôsobila autenticky (zrejme až príliš veľký kontrast voči jej afektovanému normálu). Višňovský si po rokoch opäť zahral vyšetrovateľa a bolo to ok, rutinérske. Arató tiež ok. Zvyšok castu úplne zabudnuteľný. 5. Seriál vizuálne zobrazuje len tú atraktívnejšiu tvár Bratislavy – mrakodrapy, reštaurácie na Dunaji a luxusné autá. To je legitímna umelecká licencia. No keď vnímame vyrozprávaný príbeh v jeho komplexnosti, je to nezmysel. Spočiatku si myslíme, že to celé bude o znásilnení. Dovtedy ako taká konzistentnosť funguje (autori umne narábajú s pochybnosťami diváka, ktorý sa nevie dočkať, kto vlastne hovorí pravdu). Po pomerne rýchlom odhalení toho ako s veci majú sme už svedkami iba neprirodzeného správania sa postáv. Druhá polovica je o vyšetrovaní vraždy. Tam už akékoľvek napätie nehrozí, lebo divák sotva bude tŕpnuť, že kto spáchal úplne legitímnu vraždu. SPOILER: Rozuzlenie v poslednej epizóde je absurdné. Dozvedáme, že celá vražda nebola vraždu, ale sebaobranou – kde by páchateľke/poškodenej nič nehrozilo, no ona sa z akejsi hrdosti nepriznala a celých šesť epizód nás vodila za nos. SUMMA SUMMARUM: Ešte raz musím Markízu pochváliť, že vyrobila seriál s ohraničeným počtom epizód, ktorý mal ako tak hlavu a pätu. Aj z toho, čo uverejňovali na YouTube môžeme vidieť, že hercom na tom veľmi záležalo a urobili maixmum pre čo najlepší výsledok. A nepoznať súčasnú svetovú seriálovú tvorbu, ale len napr. markizácke telenovely, bol by som úplne nadšený. P.S. Vidím, že najhoršie hodnotená tu je retrospektívna epizóda Otec, ktorá mne osobne prišla najlepšia - ako po hereckej, tak aj scenáristickej stránke. () (menej) (viac)

Reklama

Arsenal83 

všetky recenzie používateľa (k tomuto seriálu)

Celé to je okopírované z britskej produkcie, ale dám vyššie hodnotenie, pretože sa našim podarilo to aspoň neskaziť a po druhé, nenakopírovali komplet liberálnu agitku, báli sa poklesu sledovanosti u konzervatívnejšieho publika, o ktoré mali tiež záujem. Samozrejme, že tehotné lesby museli byť. museli byť aj chlapi blbci a tyrani, to ani zmeniť nechceli, ale aspoň z toho nesálala tupá agitka, aká sa v originále vyskytla. Pre tých, ktorí vidia dielo prvýkrát bude vývoj určite plný prekvapení, zvratov a možného hádania. Ťažko povedať, či bude už spokojný s koncom, no ale to si už zvolí každý sám. Je to totiž trochu pritahnuté za vlasy a podľa konania tej postavy pred tým, no nevie, či to sadlo. Herecky treba povedať, že Kostelný bol výborne rapavý a uveriteľný, ukázal, že je hercom a nielen komediantom. Maštalír už dokazovať nemusí nič, sadne mu každá rola, paradoxne komédie asi nie, toto bola jeho parketa. Višňovský v osvedčenej polohe policajta. Horváthová dobre obsadená v hlavnej role. Kuxová zničená ako po 72 hodinovej šichte v bani. Geišberg ale nech robí ďalej len reklamu na Slovenskú sporiteľňu, lebo je tam, kde je, len pre svoje meno. ()

fabecc1222 

všetky recenzie používateľa (k tomuto seriálu)

Od tvůrců velmi podařeného Hnízda jsem očekával další šokující jízdu, která se nebude bát lákat na překvapivé zvraty a propracované charaktery. Tvůrci však odkrývají všechny karty poměrně ze začátku a opravdu zajímavých zvratů příjde pomálu. Z hlediska charakterů pak nabízejí jen jeden zajímavější a po hříchu ten nejsympatičtější, což je hlavní antagonista. Značně patrná je tu herecká nevyrovnanost, kdy na jedné straně je výborný Maštalír a na druhé straně značně nevýrazná Horváthová. Seriálu by spíše slušel název "Klamstva", protože postupem času tvůrci odhalují, že tu máme vlastně jeden zkažený charakter vedle druhého a každý si nese svou vlastní lež. Výsledkem je pak čistý průměr na všech frontách. ()

mira007 

všetky recenzie používateľa

Monika Horváthová si dá rande s Maštalírem a druhý den tvrdí, že má ztrátu paměti, ale ví, že ji znásilnil. Podobný motiv byl i v českém Pět let (seriál) (2022) , ale tady to je standardní slovenský tv seriál, který je mírně nadprůměrný. Solidní thriller, který se při počtu dvanácti dílů nevyhne občasnému drhnutí, ale na druhou stranu mne bavilo to střídání dvou časových rovin. ()

Galéria (47)

Zaujímavosti (1)

Reklama

Reklama