Reklama

Reklama

Najsledovanejšie žánre / typy / pôvody

  • Komédia
  • Akčný
  • Animovaný
  • Dráma
  • Dobrodružný

Recenzie (282)

plagát

The Spider Within (2023) 

Zaujímavý spôsob ako upozorniť na problémy mladých a že ak máš problém, nie si sám. Pekné posolstvo vo svete animovaného Spider-Mana. Dosť dobré navodenie creepy atmosféry cez umeleckú interpretáciu spánkovej paralýzy. A upozornenie na dnes často podceňovanú vec - nenakladajte si na seba príliš veľa vecí a naučte sa aj zrelaxovať. Dávajte si na to pozor, všetci. Nie je to sranda.

plagát

Star Wars Rebeli - Season 2 (2015) (séria) 

Asi budem stručný, pretože v tých hlavných bodoch by som sa zrejme opakoval ako v prípade 1. série. Rád si postupne dopĺňam doterajšie SW projekty, aj keď pomaly. Každopádne, vidím, že postupom času a hlavne teraz v roku 2024 sa tento starší seriál stáva oveľa podstatnejším ako predtým. Hlavne čo sa týka naviazania na Ahsoku2. séria Star Wars: Rebels je už o dosť lepšia ako tá prvá. Pretože tu riešime už osobnejšie príbehy hlavnej skupinky rebelov. Podobne ako sa postupne zlepšili Clone Wars, ale tam to trvalo dlhšie. A tak sme zistili viac o minulosti Sabine, Ezru, Zaba, Hery aj Kanana a dokonca aj Ahsoky. Aj tu sa vyskytli horšie, respektíve nudnejšie epizódy, ale sú prekrývané tými o niečo lepšími a najsilnejší je záver, posledné 2 epizódy, lebo sa udejú podstatné veci do budúcna. Takže uvidím, čo bude ďalej. Ale ak máte radi sci-fi, animáky alebo Star Wars, tak Rebels sa oplatia. Aj keď je to stále trochu infantilný seriál hlavne pre deti. S tým treba počítať.

plagát

Iron Claw (2023) 

Je až zvláštne, že sa k nám Iron Claw dostáva až teraz. Ale chápem, že to nie je tá najväčšia mainstream produkcia. Každopádne, už dlho som nevidel takúto veľmi solídnu športovú drámu, ktorá na mňa emočne zapôsobila dosť výrazným dojmom. V niektorých momentoch som mal skôr pocit ako keby sledujem mysteriózny horor. Možno je to tým, že život ako taký je nevyspytateľný a niektorým veciam neuveríš až kým ich nezažiješ. Z produkcie menšieho štúdia A24 som doteraz toho veľa nevidel (možno to spočítam na prstoch rúk), ale myslím, že toto je jeden z tých naj filmov, s ktorými mám skúsenosť.  Dej sleduje životnú cestu najslávnejšej rodiny vo svete wrestlingu, bratov Von Erichových. Keďže nesledujem wrestling a ani netuším ako to tam fungovalo na prelome 70. a 80. rokov, tak doteraz som nemal o tejto rodine športovcov ani šajnu. Niektoré fatálne momenty podáva film dosť surovo, takže možno aj preto som bol z toho unesený a traumatizovaný. Nechápem, ako sa môže na niektorých ľudí lepiť až toľko nešťastia. Keby išlo len o prehry v zápasoch, ale osud sa s nimi nemaznal ani v súkromí.   Herecky to bolo teda dosť silné, preto len spomeniem tie pre mňa naj výkony. Inak škoda, že film nebojoval ani o Oscary. Zac Efron nikdy nebol u mňa nejakým kvalitným hercom, keďže si ho pamätám z pár komédií (aj keď dobrých). Ale tu ako druhorodený brat, Kevin, ktorý chce najväčšmi chrániť svojich mladších bratov, ide najväčšie bomby v kariére a nie len vo wrestlingovom ringu. Vôbec to nemal ľahké a mal na sebe veľkú zodpovednosť a Zac to dokázal prirodzene predať divákom. Holt McCallany bol hajzlík asi v každom filme, ktorý som videl, a aj tu mu to ide od ruky. Až je to na facku, ako sa správa k vlastným synom, ako ich otec Fritz. A to tiež o niečom svedčí, keď na vás vie herec preniesť takúto emóciu. Samozrejme aj predstavitelia ostatných bratov, len už boli menej výrazní - Jeremy Allen White (som naňho zvedavý v seriáli The Bear), Harris Dickinson, Stanley Simons. Veľmi ma bavila aj Lily James ako Kevinova manželka, pretože mala dobrú chémiu so Zacom, hlavne keď mali určité nezhody a ťažšie obdobie vo vzťahu. Ako ho vedela vždy podporiť v horšej chvíli. Technicky je to veľmi dobre nasnímaný film a hlavnému kameramanovi patrí veľká pochvala. Ja to neviem presne odborne pomenovať, som v tom laik. Ale film má zaujímavé preostrovanie v určitých momentoch a nápaditú prácu s farbami a svetlami. Hudba mi tiež veľmi sadla a vie vás emotívne dostať. Masky a kostýmy sú skvelé, pretože tvorcovia verne zachytili také tie sedemdesiatky až osemdesiatky v USA. A teda dlhé, tak trochu hipisácke účesy, sem tam Beatles a podobne. Však to poznáte a niekto si možno aj pamätá. Nehovoriac o športových úboroch. Zasadenie deja na farmu a popritom do rôznych zápasníckych arén malo svoje čaro.  Takže ak má niekto rád rodinné drámy a špeciálne tie so športovou tématikou, tak smelo do kina alebo online na Iron Claw. Môžem rozhodne odporučiť. Na svojej vlastnej skúsenosti viem, že to zaujme aj toho, kto tento šport nesleduje.

plagát

Temný prípad - Season 3 (2019) (séria) 

Som rád, že sa seriál True Detective vo svojej 3. sérii vrátil k tomu pôvodnému konceptu z prvej série a opäť to fungovalo. Mnohé ohlasy sú pozitívnejšie ako v prípade 2. série, ale už nie na úrovni geniálnej prvej. Áno, beriem to na vedomie. Za mňa však nejde o nič horšie napísaný príbeh a postavy ako na začiatku. Preto som nadelil plný počet a číselne 9/10, pretože prípad mal na mňa ešte väčší emočný dopad ako prvá séria. V tej zase fungovala lepšie chémia medzi hlavnými hrdinami. Takže si to tieto série len vymenili. Nehovoriac o easter eggoch a odkaze na práve prvý prípad seriálu. To znamená, že aj keď sú tieto vraždy oddelené od seba, odohrávajú sa v jednom spoločnom univerze. A taktiež vidím že zároveň nevydarenú druhú sériu tak trochu aj tvorcovia samotní ignorujú. Čo je nakoniec aj dobre. V 3. sérii seriálu niekto unesie 2 deti, chlapca a dievča a ústredné duo detektívov, Wayne Hays (Mahershala Ali) a Roland West (Stephen Dorff), začnú s pátraním. Priebeh vyšetrovania opäť sledujeme postupne v troch časových líniách a to v rokoch 1980, 1990 a 2015. Čiže opäť sa tvorcovia hrajú s prelínaním troch časov a zisťujeme aj ako sa vyvíjal osobný život detektívov. Zatiaľ čo Wayne si nájde peknú učiteľku a spisovateľku Améliu (Carmen Ejogo) a neskôr majú dve deti, Roland je samotár. V tomto je dej nevyvážený, keďže Rolandov súkromný život je veľmi okrajový, takmer žiadny. Škoda. Dej je správne zamotaný, kedy máš pocit, že zločincom je zakaždým niekto iný. A fakt som netušil, na koho to vlastne padne. Záver poslednej epizódy je skvelý a nečakal som takéto vyvrocholenie a ani zvrat. To musím uznať. Postavy sú opäť napísané veľmi sympaticky a aj tu funguje medzi dvojicou detektívov dobrá chémia. Ale nie až tak ako medzi Woodym a Matthewom. Nemajú medzi sebou nejaké tie podpichovačky a nerobia si zo seba prdel každú chvíľu. Herecky je to opäť perfektné a to u väčšiny ansáblu. A páči sa mi využitie toho, že Wayne má na staré kolená výpadky pamäte. Nie tej dlhodobej, ale krátkodobej. Roland je mrzutý a na prípade mu až tak nezáleží, aj keď isté náznaky empatie má. Wayne je zase až prehnane svedomitý workoholik a preto zanedbal osobný život. Čiže sú si navzájom ako jing a jang. A aspoň sme dostali pekný happyend. Technicky je to seriál opäť na úrovni, kedy je práca s kamerou a jednotlivé zábery skvelé. Kameramani boli naozaj šikovní aj teraz. Masky sú tiež celkom pekné, pretože pridať hlavnej dvojke 25 rokov sa maskérom vydarilo. S kostýmami asi až taká práca nebola, lebo ide o bežné civilné outfity; aj keď prispôsobené k danej dobe a odráža sa to aj na účesoch. Zasadenie deja do malého amerického mestečka bolo fajn a hlavne 80. roky vystihli dobre. Hudobne to má tiež niečo do seba a hlavne úvodná znelka sa mi zo všetkých 3 sérii páčila najviac. Takže určite môžem aj tretiu sériu odporučiť či už tým, ktorých bavila tá prvá alebo milovníkom kvalitných kriminálok.

plagát

Pinocchio (1940) 

Je viacero kultových a starých rozprávok od Disneyho, ktoré som z nejakého dôvodu ešte nemal možnosť vidieť a dopĺňam si ich až teraz ako dospelý. Aj tu sa jedná o rest ťahajúci sa 84 rokov od premiéry :D Každopádne, teraz sa už vôbec nedivím, prečo je pôvodná kreslená verzia dreveného chlapca, menom Pinocchio, od Disneyho, vnímaná ako najlepšia. A teraz ako dospelý vnímam aj tie malé náznaky hororu. Sorry, ale niektoré veci by u dnešných detí neprešlo. Respektíve u ich rodičov. Lebo aby film ukazoval fajčenie cigár a podobné záležitosti, to už je trochu príliš a dnes už dosť nemorálne pre detské oči. Na druhej strane tu máme aj opak a to poučenie do života. A to nie len jedno. Príbeh asi nemusím opisovať, pretože je to tá klasika, ktorú určite mnohí poznajú. Všetko mi prišlo v poriadku v zmysle spôsobu spracovania a som prekvapený, že sa to zmestilo do hodiny a 27 minút. To sú tie staré filmy. Väčšiu stopáž na kvalitný dej nepotrebovali tak, ako to je dnes. Prekvapilo ma, že tam prakticky nie je ani vysvetlené, prečo Gepetto túžil po synovi (teda že ten skutočný umrel na vážnu chorobu). Alebo že krátko po tom umrel aj samotný Gepetto. To by bola asi pre decká príliš veľká depresia :D Herecké výkony opäť nemám ako v českom dabingu posúdiť. Nehovoriac, že tých dávno zosnulých hercov ani nemám šancu poznať. Ale k spracovaniu postáv sa vyjadriť môžem a napríklad tí dvaja podvodníci, líška a kocúr, boli asi najzábavnejšie duo a najsympatickejšie postavy. Aj samotný Pinocchio sa správal primerane, aj keď občas mi prišiel neprirodzene naivný. Chvalabohu nespieval ako v nových verziách. Ja takéto spevy veľmi nemusím. Cvrček mal viac priestoru a svoje pôsobenie mal lepšie odôvodnené ako teraz v moderných spracovaniach. Pekný šmrnc príbehu dodali aj kocúr Figaro a rybyčka (ktorej meno mi vypadlo). Inak, keď sa neposlušné deti menili na somáre, tak to bolo na môj vkus dosť creepy, na to že ide o rozprávku. Po technickej stránke asi nemám čo vytknúť, pretože ide o starú, poctivú a kvalitnú animovanú tvorbu, kedy sa všetko muselo kresliť ručne. A to si zaslúži veľké uznanie. Hudba je skvelá a milujem takúto starú dobovú muziku. Výprava tu je už taká klasika, keďže dobre vieme, kde všade sa dej odohráva. A myslím, že už viac technických vecí sa hodnotiť ani nedá :D Takže za mňa by si mal túto klasiku pozrieť každý. Deti, rodiča, starí rodičia. Toto boli ešte zlaté časy Disneyho. Sú tam síce isté veci, ktoré by deti vidieť nemuseli, ale inak môžem odporučiť určite.

plagát

Vaiana: Legenda o oceáne (2016) 

Podľa všetkého to vyzerá tak, že Disney začína mať problém s ich animovanou tvorbou až teraz, pretože očividne v roku 2016 v rámci filmu Vaiana, svoje čaro stále mali. Uvidíme ako to dopadne s tohtoročným pokračovaním, pretože posledné 2-3 roky to už nie je ten starý dobrý Disney. Dej bol takou klasikou ako sa to od Disney čaká, ale bol spracovaný rovnako kvalitne a hlavne od srdca ako kedysi a napriek klišé, ma film neskutočne bavil a nešlo len o kalkul kvôli peniazom. Vaiana (Auli'i Cravalho) žije vo svojom kmeni, kde sa má časom stať ich vodkyňou a starať sa o svoj ľud. A máme tu opis jednej legendy z pred mnohých rokov o božstvách a kultúre tohto pobrežného uskupenia. Čo je za mňa spracované veľmi pekne a mám rád, keď sa takto odprezentujú pre mňa exotické národy z ďalekej krajiny. Istý poloboh Maui (Dwayne Johnson) ukradol kameň, ktorý má čarovnú moc a myslel si, že svojmu kmeňu takto pomôže. Avšak, naopak, príroda vôkol nich začala umierať a tak je Vaiana nútená sa vydať za Mauim a presvedčiť ho, aby kameň vrátil naspäť a skazu zastavil.  Je tu taká tá klasika, kedy Maui to nechce urobiť, lebo má na to svoje dôvody a Vaiana si ešte sama neverí a musí dospieť a nabrať skúsenosti a tak ďalej. Taká tá klasika, keď si dvaja ľudia s odlišnými názormi hľadajú postupne k sebe cestu. A zároveň si uvedomia, čo je a čo nie je správne. Poučení pre deti tam je hneď viacero. Humor ma tu bavil a bol dávkovaný našťastie v primeranej miere. A vôbec sa nečudujem, že ústredná pieseň bola ak sa nemýlim, ocenená Oscarom. Ale aj vystúpenie istého kraba (Jemaine Clement), ktorý dokonca bol akýmsi odkazom na Sebastiana z Malej morskej víly (všeobecne tým, že Vaiana mala zákaz vycestovať na more, mi to túto rozprávku pripomínalo) bolo fenomenálne a zábavné. Herecké výkony ako v prípade všetkých rozprávok nehodnotím, pretože ako som to už viackrát spomenul, pozerám všetko v dabingu. Na druhej strane je to obsadenie sympatické. Len s tým, že okrem Dwayne Johnsona a Alana Tudyka nikoho z obsadenia nepoznám. Každopádne dabing bol skvelý a aj piesne v slovenčine boli zaspievané mimoriadne pekne. Jediné čo mi veľmi nepasovalo, bola voľba Lukáša Latináka, aby nadaboval Mauiho. Jeho hlas sa mi k tej postave nehodil. Postavy ako také boli napísané veľmi sympaticky a hlavná hrdinka Vaiana je skvelá a sympatická dievčina. Maui je veľmi zábavný a zároveň dosť svojský a mrzutý poloboh. A so zaujímavým živým tetovaním. Veľmi ma pobavil kokosový kmeň, už spomínaný krab a kohút a prasiatko ako domáce zvieratká Vaiany. Po technickej stránke je tento animák na nečakane vysokej úrovni. Pretože tá kvalita animácie ma odzbrojila a hlavne tá voda je spracovaná neskutočne dobre. Zábery sú nádherné, pretože ostrovné zasadenie deja má veľký potenciál ukázať rôzne prírodné krásy. O kostýmoch a maskách ani nehovoriac, keďže mám pocit ako keby som sa ocitol na Hawaii. Hudba je skvelá a už som tie krásne piesne spomínal.  Takže musím túto rozprávku smelo odporučiť celej rodine, pretože každý si tam nájde to svoje. Aj deti aj dospelí. Je to skvelý Disney, tak ako by ste to od nich aj čakali. A ja čakám na novembrové pokračovanie.

plagát

Beetlejuice (1988) 

Nevidel som od Tima Burtona veľa diel, ale Beetlejuice je jeden z tých filmov, ktoré mi od tohto špecifického tvorcu akosi nezapasovali a nemám z toho dobrý pocit. Nehovorím, že to je zlý film, ale pre mňa ide o príliš veľký bizár a príbeh je podaný dosť neorganizovane. Proste niečo sa deje, ale netuším prečo sa to deje, motív konania postáv vo väčšej časti filmu... Postavy sa občas chovajú nelogicky a rýchlo menia svoje postoje. Má to byť hororová komédia, ale nezasmial som sa ani raz, aj keď štýl gotického hororu to malo. Niečo ako Rodina Addamsovcov, len zatiaľ čo tá je super a baví ma ich štýl, toto ma nebavilo. Príbeh je pomerne jednoduchý, ale podaný divným spôsobom a akoby sa počas točenia na nejaké veci aj zabudlo. Vo veľkom dome na okraji malého mestečka žije manželský pár, Adam (Alec Baldwin) a Barbara (Geena Davis). Dôjde k autonehode a zistia, že sú duchovia a nemôžu opustiť dom. Nasťahujú sa im tam noví majitelia Charles (Jeffrey Jones), Delia (Catherine O'Hara) a ich dcéra Lydia (Winona Ryder). Delia je Lydiina macocha a tvorkyňa bizarných sôch. Lydia samotná je akási divná a chce z nejakého dôvodu zomrieť, lebo si nerozumie s macochou. Ale to očividne ani jej otec. No a Lydia prvá dokáže predchádzajúcich majiteľov vidieť. Manželia chcú z duchov spraviť atrakciu, duchovia chcú rodinu vyhnať. Ale nakoniec tu je happyend a rodina ostane bývať s duchmi. Takže fajn, len to je natočené tak, že som tomu neprišiel na chuť. Ou, a ešte je tu samozrejme titulná postava Beetlejuica (Michael Keaton), čo je duch, ktorý sa vzoprel pravidlám a chcel by živých zabíjať a je z neho záporák filmu. Ale mne prišiel tak trochu navyše. Postavy sú napísané celkovo tak dosť nezáživne a až na Lydiu a Beetlejuica ma nezaujímali. Herecky to teda bolo slabé a vôbec neviem prečo. Pretože títo herci sú legendy, ale tuto to nejak nefungovalo. Za to Winona Ryder bola vtedy kočka a aj teraz to je "MILF" dáma, takže o tom potom :D A tu bola tak divná až ma herecky zaujala najviac. Michael Keaton tu je tak vyšinutý duch a bez akýchkoľvek zábran, že rozhodne bol naj postavou filmu. Len akosi z hľadiska deja nejakým spôsobom nie až tak podstatnou. Paradoxne. Po technickej stránke to je podarený film aspoň v niečom. Kamera je v poriadku, pretože sa tu museli často hrať s perspektívou. Vizuálne efekty neviem nakoľko môžem hodnotiť, pretože netuším či to bolo na tú dobu (1988) skvelé alebo priemerné. Dnes také triky pôsobia až parodicky a smiešne. Kostýmy, masky a zasadenie deja sú špecialita Tima Burtona, takže ak poznáte jeho štýl, tak tu to vidieť hneď od začiatku. Ten bol skvelý vždy. Zároveň je to asi najväčšie plus filmu. Hudba je od Dannyho Elfmana, takže tu nie je o čom. Preukázal svoj talent niekoľkokrát a moja srdcovka od neho je Spider-Man trilógia.  Takže bohužiaľ, mne sa toto veľmi nepáčilo, aj keď to nie je úplná katastrofa. Len nejde o moju šálku kávy. Uvidím, že čo bude zač pripravovaná dvojka, ale veľa od toho nečakám. Odporučiť to nemôžem, ale nevylučujem, že niekomu inému sa to páčiť nemôže.

plagát

Kung Fu Panda 4 (2024) 

Neviem odkiaľ sa berie kritika na toto pokračovanie obľúbenej animovanej série, akou je Kung Fu Panda. Uznávam, že sa to už nechytá na skvelé prvé dva diely a vnímam istý nevyužitý potenciál. Rumory okolo tohto filmu zneli lepšie v porovnaní s výsledným zážitkom. Mne to však nejak neprekáža, dokázal som si užiť aj Kung Fu Pandu 4. Nie je v tom už to čaro a atmosféra predchádzajúcich častí, ale stále je to vydarený sequel.  Príbeh je aj vďaka stopáži dosť jednoduchý a priamočiary. Po (Jack Black) sa už po mnohých bojoch proti protivníkom a nepriateľom Údolia pokoja, musí posunúť ďalej. Majster Šifu (Dustin Hoffman) mu oznamuje, že sa z neho stáva nový majster a musí si vybrať svojho Dračieho bojovníka, ktorý bude údolie strážiť pred nástrahami. Jeho úhlavná nepriateľka, Chameleónka (Viola Davis), sa vie meniť na iných bojovníkov a chce získať nadvládu nad celou krajinou. Pošle svoju žiačku, líšku Zhen (Awkwafina), aby ukradla "palicu múdrosti". Po sa s ňou vydáva na cestu za Chameleónkou, máme tam klišoidnú zradu, záverečný súboj a nakoniec happy ending (nechcem zbytočne veľa prezrádzať). Meniaci sa vzťah medzi Poom a Zhen je jeden z ďalších plusov a tvorcovia sa s ním popasovali dobre. Chameleónka naberá schopnosti predošlých súperov s ktorými Po v minulosti bojoval. Tai Lung (Ian McShane) tu mohol mať akúsi redemption story, ale nakoniec ju tvorcovia takmer nevyužili a v tom vidím asi najviac premárnený potenciál. Každopádne som inak spokojný, keď sa bavíme o potenciáli. Ešte musím spomenúť to, že na môj vkus tu bolo až príliš veľa humoru a nie vždy sa mi pozdával ako vtipný. Mohlo to mať viacej vážnych pasáží. Ani tá akcia tu nie je zvládnutá až tak dobre ako predtým v sérii. Niečo tomu jednoducho chýbalo.  Herecké výkony čo sa týka pôvodného znenia posúdiť neviem. Platí to pri každej rozprávke - sledujem ich v slovenskom dabingu. Ale obsadenie je vážne pestré a sú to samé hviezdy, takže myslím, že by ste neoľutovali ani nedabovanú verziu filmu, pokiaľ vám to neprekáža. Každopádne, aj v slovenčine to znelo dobre a nemám sa na čo sťažovať. Postavy boli napísané sympaticky a nová Dračia bojovníčka, líška Zhen, je dobrý týpek. Chameleónka bola tiež fajn záporákom a rovnako som si užil šéfa zločineckej bandy Hana (Ke Huy Quan). Nehovoriac o agresívnych zajacoch, ktoré milujú násilie. Tie boli skvelé :D Je škoda, že Zúrivá päťka (Angelina Jolie, Lucy Liu, David Cross, Jackie Chan, Seth Rogen) nemala takmer žiadnu účasť vo filme, len v záverečnej scéne. Ani Lord Shen (Gary Oldman) z dvojky tam veľa slov neprehodil. Po technickej stránke asi ani nemám čo vytknúť. Animácia bola veľmi pekná, atraktívna a chameleónske verzie bojovníkov mali niečo do seba po stránke dizajnu. Páči sa mi tá čínska estetika v rámci typických zvierat, ktoré nájdeme v Číne, ich oblečenie, architektúru... ázijská kultúra je tu opäť zachytená skvelo. Kamera fajn, hry s farbami super. Tie choreografie už trochu menej, čo je v takomto filme škoda. Hudobne tu máme prítomné klasické čínske motívy, ale potešil ma návrat do 90. rokov a Britney Spears na záver.  Takže hovorím, že za mňa môže byť a kiežby bola štvrtá panda dosť úspešná na to, aby bolo aj pokračovanie. A kľudne aj dve, keďže tvorcovia by radi spravili rovno novú trilógiu. Za mňa to môžem fanúšikom série a animákov odporučiť. Ale aj deťom pochopiteľne. V kine som bol vlastne až na rodičov detí, najstarší. To je daň za to, keď niečo začína v tvojom 11. roku života a pokračuje, keď máš 27 :D

plagát

Star Wars Rebeli - Season 1 (2014) (séria) 

Tak mám za sebou prvú sériu Star Wars: Rebels seriálu, ktorý nadobudol ešte väčší význam hlavne po premiére seriálu Ahsoka. Ale musím povedať, že mám s ním prakticky rovnaký problém ako s prvou sériou Star Wars: Clone Wars. Je to nezáživné, nič podstatné sa neudeje a sú to prakticky oddelené príbehy od seba. Zároveň je príbeh plný klišé, napísaný jednoduchým spôsobom a takým štýlom sú napísané aj postavy. Ale zrejme to je spôsobené hlavne tým, že tento seriál je určený pre deti od 7 rokov. Preto je taký infantilný. Animácia je možno pekná, lebo je to novší seriál, čo je logické, ale inak ide všetko takmer na pol plynu. Hlavní hrdinovia sú takými klasickými postavami typickými pre podobné dobrodružné a sci-fi projekty. Jeden prišiel o rodinu kvôli Impériu; druhý je Jedi, ktorý prišiel o svojho majstra; tretí je bláznivý týpek, ktorý v spoločnosti vytŕča lebo je divný... a tak ďalej. Ani zástupcovia Impéria, proti ktorým táto jedna bunka rebelov z viacerých bojuje, nie sú dostatočne hroziví a nebezpeční ako by som čakal. V Clone Wars to bolo vo väčšine seriálu cítiť viac. Najlepšie z celej série boli posledné 2-3 epizódy, kedy sme sa dočkali aj príjemného prekvapenia a takého akoby nadviazania na Klonové vojny (seriál sa odohráva 15 rokov po nástupe Darth Vadera k moci).

plagát

Těla (2023) (seriál) 

Tento mysteriózny krimi triler a sci-fi Bodies ma veľmi milo prekvapil a už niekoľkýkrát sa mi potvrdilo, že aj britská produkcia je veľmi kvalitná a stojí za to. Áno, možno to nemalo nejaký extra veľký rozpočet, ale to nemávajú seriály všeobecne. Ale vedeli s peniazmi narábať pomerne rozumne, hlavne čo sa týka zobrazenia budúcnosti v roku 2053. Rovnako uznávam, že to nie je dokonalý seriál a má zopár chybičiek krásy. Osobne mám rád takéto záhady a krimi, takže je to podľa môjho gusta. Príbeh je pomerne zaujímavý a za mňa dosť dobre napísaný a páči sa mi toto hranie sa s časom. Pretože detektívi v rokoch 1890, 1941, 2023 a 2053 nájdu to isté telo s tými istými zraneniami a tetovaním. A postupne prichádzajú na to, čo za tým stojí a že ide o zjavné cestovanie v čase. Postupne sa nám poodhaľujú skutočnosti a zisťujeme, že je v hre osud stoviek tisíc ľudí. Detektívi musia naprieč 163 ročnou históriou zachrániť svet. Veľmi atraktívny koncept a milujem takéto príbehy. Možno sa narobili chyby čo sa týka fungovania cestovania časom a možno sú tu nejaké prešľapy, ale to by som im veľmi nevyčítal. Nie je to až tak odtrhnuté od reality ako mnohé iné projekty kde sa takto cestuje. Ako chybu však vnímam to, že tých 8 epizód seriál vážne nepotrebuje a možno je až príliš naťahovaný, pretože na pointu prídeme už v 4. epizóde. Všetky 4 časové linky sa mi páčili a každá mala svoj význam, vlastný príbeh a všetky sa navzájom ku koncu prepojili a tvorcovia využili potenciál pomerne dobre. Niektorí diváci kritizujú ten záver v taxíku - spomeňte si, čo hovorila Iris v epizóde predtým. Ako ideš dopredu, tak aj dozadu a aj pán Dafoe išiel do 4 časov dozadu aj dopredu. Postavy sú napísané veľmi sympaticky a páči sa mi ako je každý rozdielny, každý rieši svoje osobné problémy a aj samotný prípad. A každý musí čeliť svojej úlohe, ktorá mu bola súdená. Každý mal svoj štýl a preto oceňujem Kylea Sollera ako detektíva Hillingheada, Jacoba Fortune-Lloyda ako detektíva Charlesa Whitemana, Amaku Okafor ako detektívku Shaharu Hasanovú a Shiru Haas ako detektívku Iris Maplewoodovú.  Po technickej stránke musím oceniť minimálne snahu ako sa pohrali s rozpočtom. Nemohli si dovoliť nejaké veľkolepé scenérie a vysoko kvalitné CGI efekty, ale tak či tak sa s tým popasovali pekne. Práca s kamerou a rôzne filtre, ktoré rozlišovali viaceré linky sú odvedené dobre. Zasadenie deja je perlou tejto série, keďže museli verne spracovať Londýn v štyroch obdobiach. Ja osobne mám rád hlavne viktoriánsky Londýn. A tomu logicky prispôsobili aj kostýmy a masky, ktoré tiež lahodili môjmu oku. Skvelú prácu odviedli tvorcovia aj na poli hudby, kedy ju prispôsobili danému času a napríklad zatiaľ čo v roku 1941 to boli jazz, blues a podobne, tak v scénach v roku 2053 hral synthwave.  Takže ja môžem tento limitovaný seriál jedine odporučiť každému fanúšikovi spomínaných žánrov a preto si každý príde na svoje. Nečakane sa táto netflixovica podarila, pretože to v prípade tejto služby nebýva zvykom, aby natočili niečo nadpriemerne dobré.

Ovládací panel
4 body