Reklama

Reklama

Najsledovanejšie žánre / typy / pôvody

  • Komédia
  • Akčný
  • Krimi
  • Dráma
  • Dobrodružný

Recenzie (75)

plagát

Deviata brána (1999) 

Ať se na to dívám z jakéhokoliv úhlu, musím bohužel nesouhlasit s hodnocením věšiny uživatelů (což mi asi dodává hodně důvěryhodnosti...). Tento film mě velice zaujal po všech stránkách. Určitě to bylo skvělou režií Romana Polanského, která zpomalovala celkové tempo filmu, čímž (nyní si dovolím nesouhlasit s JayKeyem) velice napomáhala děsivosti celého filmu - tak trochu mi to připomíná styl spisovatele Briana Lumleyho (podle mého Mistra hororu). Samozřejmě, že i sebelepší režisér by nedokázal z filmu nic pořádného vytěžit, pokud by ten film nedisponoval alespoň průměrným scénářem. Scénář filmu Devátá brána osobně řadím mezi scénáře výborné, tedy ty, se kterými je kvalitní režisér schopen učinit zázraky (což je podle mého případ Romana Polanského). Co se týče herecké stránky filmu, žádný z herců mi v něm nevadil. Lena Olin snad jediná působila (souhlasím s Radyem) trochu unaveněji. Frank Langella podal dobrý výkon (jeho role mu neumožňovala moc velké herecké kreace. Velkým překvapením se pro mě stala Emmanuelle Seigner, která (částečně také díky dobré práci trikařů) působila skutečně velice tajemně (není to moc správné přirovnání, ale kvůli lidem, kteří film ještě neviděli nebudu uvádět více). Pomyslnou "třešničkou" na dortu hereckých výkonů určitě bude výkon, který podal Johnny Depp. Tento herec je fakt pro tento typ filmů třída. Opět (jako v Ospalé díře) svým talentem vyzvedl film o úroveň výš. Shrnu-li to, jedná se o jeden z nejlepších filmů své kategorie, i když ne všichni se mnou musí tento názor sdílet...

plagát

Star Wars: Epizóda III - Pomsta Sithov (2005) 

Tento film mě (v porovnání s ostatnimi SW) velice překvapil. Hned na začátku dostane ďábelské tempo, ve kterém pokračuje dále... Ne, tak přesně to není... Střídají se tu scény, naplněné akčností k prasknutí se scénami komornějšího ladění... Celý film je trikově famózní a diváka nenechává na pochybách o síle ILM... Herecky je film (narozdíl od Epizody 2) naprosto dokonalý. To, že výtečně hráli herci formátu Samuela L. Jacksona nebo Christophera Lee mě nepřekvapuje, ale překvapil mě Ewan McGregor, který se (narozdíl od předchozích filmů) velice podobal Obi Wanovi, na kterého si pamatujeme z epizod 4,5 a 6. Dále mě ošem nepřekvapuje skvělý výkon Natalie Portman, která tu nádherně ztvárnila bláznivě zamilovanou dívku (což jí jde, jak víme, dobře...), a to navíc rozhodně neměla lehkou roli (řekl bych spíše hodně špatnou), díky tomu, že se objevovala na plátně méně, než v předchozích filmech (nepočítaje srdceryvný vřískot, způsobený porodními bolestmi, trvající téměř polovinu její doby na plátně...), ale musela silně zapůsobit, aby pak člověk mohl pochopit Anakinovo chování. Když už jsem u Anakina, tak musím zmínit, že výkon Haydena Christensena mi mírně řečeno "vyrazil dech"! Již v Epizodě 2 hrál dobře, ale ve většině scén byl ve vleku své slavnější kolegyně Natalie Portman. V tomto filmu ale hraje naprosto famózně. Nevím, čím to je, ale roli rozhodně lehkou neměl, je však možné, že mu více "seděla", nebo že se v Epizodě 2 nemohl plně projevit (musel působit jako pubescent)... Netroufám si u hereckých výkonů vytvářet nějakou stupnici, protože jsem tam nenašel špatný výkon... Scénář je velice sugestivní [mnoho scén se vám bude hodně dlouho přehrávat v hlavě (např. Rozkaz 66...)], ale sem tam se tam nějaká ta chybka přece jen vloudí... Pokud mám uvédst příklad, tak uvedu pojem R2 nebo některé hlubokomyslné výroky Padmé... - ti, co viděli film vědí, o čem mluvím a těm, co film neviděli jsem, doufám, nic neprozradil... Star Wars: Epizoda III - Pomsta Sithů ale rozhodně není lehký film a myslím si, že může oslovit každého. Dlouho jsem váhal, zda ohodnotit 5* nebo 4*, ale nakonec jsem si porovnal kvatitu předchozích filmů (mimo Epizodu 4) a rozhodl jsem se, že filmu dám (školním žargonem) 5* s odřenýma ušima...

plagát

Pavúčí netvor (2001) (TV film) odpad!

Tak to jsem se chtěl zase jednou podívat na pěkný horor.....hmmm.....zase jsem se díval na komedii.. Ježíšmárjáááááá!! Co to mělo být?? Nejprve to začíná jeko horor, pak koukám, koukám...a je tu komedie, a nakonec to měl bý hlubohomyslný romantický film nebo co!?? Ještě bych měl dodat, že mě by u tohoto námětu stačilo k tomu, albych se strachy po... opravdu málo - trpím totiž silnou Arachnofobií! Takže, pokud tento pokus i mě rozesmál, to musela tedy být síla!! Scénář z už i tak dost špatného námětu vytěžil jen droboučký kousíček (!!?), režisér Scott Ziehl svou práci zvládl naprosto PŘÍŠERNĚ a herecky se film rovněž dost potácel. Jednoduše, jedná se o odpad takového kalibru, že by z něj snad i popelnice dostala průjem!

plagát

Most pri Remagene (1969) 

Tento film na mě udělal velice dobrý dojem. Osobně ho řadím mezi pomyslnou plejádu nejlepších válečných filmů všech dob. Každého fandu válečných filmů Most u Remagenu určitě zaujme velice dobrým scénářem, ve kterém se střídají akční scény se scénami komornějšími (na válečný film...), které jsou ale zase důležité pro děj. Také je zde výstižně ukázáno, co všechno dokáže špatné velení, rovněž je tu ale i ukázána zoufalá situace Německa na konci války a jeho předsmrtná křeč, kdy "kopalo kolem sebe"... Film měl i velmi dobrou režii, která se postarala o spád i mírné napětí v celém filmu. Herci hráli všichni více než dobře, ale netroufám si je nějakým způsobem seřazovat. Snad jedině Robert Vaughn by si zasloužil za svůj výkon mimořádnou pochvalu (hlavně za dokonalý výkon na konci filmu...). Most u Remagenu je jednoduše filmem, který by, podle mého, měl vidět každý, koho válečné filmy zajímají, ale vřele ho doporučuji i těm, kteří se mezi fandy válečných filmů neřadí. A ještě něco na závěr: To že se film natáčel u nás ví mnoho lidí. To, že tam hráli čeští herci také, ale nejsem si jistý, jestli víte, že o většinu komparzu (např. vlak se zraněnými něm. vojáky na začátku filmu) se postarali čeští studenti (vím to od táty...)!

plagát

Lovec policajtov (2001) 

Tak tento film mě velice zklamal. Po čtveřici filmů Těžko ho zabít, Aljaška v plamenech, Glimmer Man a Tajný agent Jack T. jsem si pozměnil názor na Stevena Seagala. Bohužel, jak vidím, tento záchvat kvality ho poněkud opustil... Lovec policajtů sice není úplně nekvalitní film (rozumějte, na "lodní kuchaře" ovládající kung-fu tedy nemá...), ale zase kvalitní také ROZHODNĚ není. Zápletka je podle mého již trochu moc překombinovaná (na úkor věrohodnosti), režie (Andrzej Bartkowiak) také není zrovna nejjistější, hudba se také podle mého nevybrala šťastně... !!!ALE POZOR!!! Je tu jedna změna! Steven Seagal byl DOKONCE NĚKOLIKRÁT UHOZEN AŽ SPADL NA ZEM!!!!!!! To jsem snad ještě neviděl! Ale když už jsme u herců, tak proti Stevenu Seagalovi po herecké stránce nic nemám. Podal průměrný výkon. Tom Arnold byl pro mě zklamáním... Ne, že by hrál špatně, spíše jeho postava. Když nad tím tak přemýšlím, tak vlastně na to, jak příšerně byla jeho role napsaná nehrál špatně. Ale nic proti, ale jeho závěrečný výstup (před titulky) by se podle mého hodil spíše do jiného filmu... DMX byl pro mě zase příjemným překvapením (rozuměj, na tento film...). Zhodnotím-li to všechno, 2* na tento film přesně sedí....

plagát

MacKennovo zlato (1969) 

Přiznám se, že westerny příliš v lásce nemám, ale pokud jsou kvalitní, rád se na ně podívám... Mackennovo zlato JÁ za kvalitní western považuji. Samozřejmě, že pro průměrného dnešního dilváka může působit trochu "málo akčně", ale u westernů to není tak důleřité a hlavně, také to není nejmladší film... Přiznat ale musím, že film rovněž velice zvedli skvělí herci. Gregory Peck, Omar Sharif, Telly Savalas a Eli Wallach, to je opravdu špička. Všichni hráli více než výborně, a proto se výše zmíním jen o jediném z nich, který (i mezi nimi) vynikal... tedy o Gregory Peckovi. To je herec, který svým všestranným hereckým talentem pozvedl mnoho filmů. Mezi herci z dalších let by se za jeho pokračovatele dal počítat R. Shaw, ale mezi současnými herci jen s těží hledám herce s takovým talentem...snad jen možná Bruce Willis. Ale zpět k filmu. Jedná se podle mého o jeden z nejlepších westernů vůbec. Rozumějte, POKUD už western, tak Mackennovo zlato (a ještě asi dva další...). Proto, i když se mnou asi mnozí nebudou souhlasit, dám tomuto filmu 5*!

plagát

Čeľuste (1975) 

Tento film byl (a stále ještě je) vzorem, podle něhož se točí většina hororových filmů, kde skupina lidí bojuje proti nějaké vodní příšeře... Označení horor ale není výstižný název. Já osobně si myslím, že žánr Čelistí by se klidně mohl nazývat...jednoduše Čelisti. Jak jsem se už zmínil na začátku, na film Čelisti se pokoušelo navázat několik filmů, kde lidé bojovali proti různým nestvůrám (ať už to byli zase "jen" žraloci, nebo "roztomilé" chobotničky, ani nevím co ještě...). Bohužel ani jeden z těchto filmů se Čelistem nevyrovnal (ani další dil...). Byl pro ně úspěch, pokud dosahovali tomuto filmu tak po pás... Nutno ovšem podotknout, že filmaři si v těchto případech ukousli, podle mého, moc velký žvanec, jelikož lepší film než Čelisti v tomto oboru podle mého nejde natočit. Ostatní filmy musí zákonitě kopírovat různé části filmu. Tento film podle mého žánr "Čelisti" dovedl k naprosté dokonalosti. Bylo to způsobené nejen výtečným scénářem, který z poměrně čitelného námětu dokázal vytěžit skutečně maximum. Steven Spielberg, to je prostě klasika. Ještě jsem ho neviděl pokazit film. Na napětí tohoto filmu má rovněž titánský podíl. No a nemohu se nezmínit o hercích. Film byl celkově dobře zahrán, ale někteří herci přímo vynikali. Tak zaprvé musím zmínit nedostižného Roberta Shawa, který (já vím, říkám to vždy, ale pokud ho uvidíte v tolika rolích, co já...pochopíte) hrál naprosto rozdílnou roli, než na které jsem u něj zvyklý s až nadpozemskou lehkostí (jako ostatně každou svou roli). Člověk by skutečně uvěřil, že takový je i v životě a potom by v případě Heslera nebo Treese popř. Lonegana zažil menší nervový šok... Samozrějměm, že Roy Scheider i Richard Dreyfuss hrají také vítečně, ale na PANA HERCE Roberta Shawa to prostě není (to ale SKUTEČNĚ neznamená, že by nehráli dobře, naopak hrají vítečně, přesto Shaw je Shaw...)! Co k tomu jen dodat, tak zaprvé hudba od Williamse je fakt super. Za druhé: Nebuďte jako jedna tátova kolegyně, která měla za dva dny po shlédnutí tohoto filmu jet k moři.......jela, ale nekoupala..... To je vše a děkuji, že jste to vydrželi číst až do konce...

plagát

Delá z Navarone (1961) 

Tak tohle je opravdu velká pecka! Je vidět, že současní scénáristi by se mohli učit od velikánů starší doby. Tento film jistě překvapí svou věrohodností a podle mého naprosto dokonalým pohledem do života jednotek Commandos. Herecky je film rovněž bezkonkurenční - Gregory Peck, David Niven, Anthony Quinn, nejsem je schopen seřadit, všichni hrají výtečně. Snad jen jednu drobnou chybku film má, a to tu, že současnému divákovi mohou některé scény připadat trochu zdlouhavé, ale prokristapána, podívejte se na rok výroby!! Myslím, že tento film i přes tu svou chybku ROZHODNĚ na 5* má.

plagát

Oddiel 10 z Navarone (1978) 

Pěkný válečný film, kterému se podařilo plně dosáhnout kvality Děl z Navarone (na které volně navazuje). Oproti Dělům se ovšem přidalo trochu na humoru. Proti čemu ale nemám VŮBEC výhrad jsou herecké výkony. Celý film byl zahrán výborně. Barbara Bach si pochvalu určitě zaslouží, mladý Harrison Ford hraje svou roli na výbornou, Edward Fox (mě se, v této roli, líbil snad více, než David Niven) je se svým kufříkem rovněž super, no a nesmím přeci zapomenout na Roberta Shawa, který hrál roli Malloryho s takovou lehkostí, že se MINIMÁLNĚ vyrovnal Gregory Peckovi, což je tedy co říct! Oddíl 10 z Navarone (v jiném překladu též "Komando 10 z Navarone") rozhodně stojí za vidění, pobaví spoudtou vtipů a rozhodně nezarmoutí. Naprosto čisté 5*!

plagát

Eyes Wide Shut - Spaľujúca vášeň (1999) 

Tak tohle nebyl špatný film. Dalo by se říci, že souhlasím s uživatelem JayKey (viz jeho komentář). Tom Cruise mě opravdu překvapil - TAKOVÝ výkon bych od něj skutečně nečekal! Dále mě udivilo, že i když se na plátně skutečně moc nedělo, film mi přesto utekl velmi rychle. Pravdou je, že jsem se i setkal s tvrzením, že se jednalo o PORNOGRAFICKÝ FILM! (???) Pravda, bylo to trošku otevřenější, ale Kubrick udržel úroveň dokonale. Přesto si ale myslím, že tento film (s čistým srdcem) není na 5*, protože oproti jiným skvělím filmům tohoto typu (např. Closer) mu přecejen něco chybělo...