Reklama

Reklama

Najsledovanejšie žánre / typy / pôvody

  • Dráma
  • Animovaný
  • Komédia
  • Akčný
  • Dokumentárny

Recenzie (105)

plagát

Deň po (1983) (TV film) 

Hrozostrašne autentický a zároveň celkom klišé katastrofický film s veľkým ALE. Sledujeme obyčajný život obyčajných nič netušiacich šťastných ľudí, ktorý majú svoje plány do budúcnosti, s úmyslom vytvoriť si citové puto k postavám. Ich životy sú náhle narušené katastrofou, ktorá všetko zmení. Učebnicový vzorec na tento žáner. Pridaná hodnota sa skrýva za oponou v skutočnom svete. Popri vyhrotených momentoch reálnej studenej vojny vychádza film, ktorý vyobrazil, čo sa stane, ak... a mocní tohto sveta "stojaci za červeným gombíkom" tiež videli a chvála Bohu, ešte zatiaľ sme všetci tu. Nadčasové posolstvo.

plagát

Star Wars: Chybná várka - Bleskový zásah (2024) (epizóda) 

Tri dejové línie, z ktorých najzaujímavejšia je rozhodne tá Echova. Ako sa zjavil v E12, tak rovno na tanieri dostal úlohu ako stvorenú pre neho. Takže, keď sa tvorcom hodí, tak ho tam dajú, keď nie, tak ho odpracú. Emerie očakávane prezlieka kabát. Omega si typicky ide svoje, k tomu sa už ani nejdem vyjadrovať (viď moje komentáre k predchádzajúcim epizódam). A BB predierajúci sa už známym pralesom s príšerkou v pätách, to je taký BB style, nič nové pod slnkom. Som zvedavá, čo sa vykľuje z Rampanta. Držme si palce na to finále.

plagát

Šógun (2024) (seriál) 

Nevídaný počin, ktorý má hĺbku, hoci má aj pár múch. Každá jedna epizóda predstavuje nepredvídateľný, filozofický, pomalý, atmosférický zážitok, ktorý je nutné vstrebať a vyžaduje od diváka dávku trpezlivosti a tiež aj kultúrne pochopenie. Výprava je niečo fantastické, to je dokonalosť. Herecky taktiež výborné. Problém mám hlavne s Cosmom Jarvisom. Zo začiatku mi bol celkom sympatický, no časom som začala postrádať jeho zmysel. A neviem, či to bolo scenárom alebo tým, že herecky nestačil na japonských kolegov. Každopádne Hirojuki Sanada má charizmy na rozdávanie a príjemne mu sekundovali aj Asano a Sawai Slabinami seriálu sú zábery (často pozadie v prírode) podliehajúce značnej nepeknej digitalizácii, taktiež úvodné titulky a skratkovitý záver. Škoda aj absencie neustále spomínanej portugalčiny. Ale i tak výborné a myšlienkovo inšpiratívne sledovanie.

plagát

Šógun - Sen o sne (2024) (epizóda) 

Je veľké plus, že záver príbehu je pre mnohých veľmi prekvapivý (radím sa medzi nich). Veď čo je predsa lepšie, keď máme záver, ktorý vôbec neočakávame? Napriek tomu, že som fanúšikom takýchto záverov, mi tento konkrétny akosi vadí. Jedným dôvodom je, že predposledná epizóda bola vrcholom namiesto poslednej. Pri druhom dôvode použijem známe slovenské príslovie: "Lepšie raz vidieť ako stokrát počuť," a preto vyrozprávanie toho, čo Toranaga má v úmysle je proste slabšie ako, keď by sme to videli. Je to taký uponáhľaný spôsob, ako ukončiť takúto sériu, ktorá sa paradoxne niesla v duchu veľmi pomalej atmosféry.

plagát

Tisícročná včela (1983) 

Prvá polovica filmu sa venuje predovšetkým zoznamke s postavami, charaktermi a vzťahmi medzi nimi, celkom dosť erotiky, do toho príbeh Martina na sklonku života. Myslím si, že keby je zo všetkého o trochu menej (vrátane minutáže), len by to prospelo. Ale z celkového pohľadu chápem nevyhnutnosť prvej časti voči druhej. Kedy si ma ale film získal, bolo v druhej polovici. Strhujúci symbolický dej vztiahnutý k včelám, nádherné exteriéry z prostredia Zuberca a Zázrivej, krásna výprava a výborný Štefan Kvietik. "Včela, taký malý tvor a dokáže zabiť človeka. Čo dokáže potom človek?"

plagát

Ripley (2024) (seriál) 

Ešte veľmi dho budem spracovávať tento absolútne výnimočný seriálový počin. Príbeh je fantastický o tom po tom, tam patrí veľké uznanie autorke knižnej predlohy. Ale to celkové prevedie a stvárnenie osoby Toma Ripleyho je mimoriadne. Andrew Scott je pán herec na zrovna takýto typ role a to už muselo byť všetkým jasné, keď hral Moriartyho. Budem odvážne tvrdiť, že za túto rolu by zaslúžil niečo blištivé. A teraz to prevedenie. Fascinujúce umelecké prenesenie cez prácu Caravaggia, ktorý je ako stvorený pre tento námet, napriek tomu, že v predlohe na neho neboli odkazy ako vidíme v seriáli. Čiernobiely vzhľad nielenže dodáva atmosferické prežitie, ale je práve priamy odkaz na Caravaggiovu svetlo-tieňovú tvorbu, ktorá symbolizuje pravdu a lož, teda podstatu Ripleyho "umenia". Aj keď Ripleyho zločiny neboli precízne, jeho tvár pravdy a lži áno.

plagát

Ripley - Narcissus (2024) (epizóda) 

Brilantné vyvrcholenie! Moje myšlienky počas epizódy by sa dali zhrnúť ako: "Chytia ho, nechytia ho, ale áno chytia ho, nechytia? ... ". Dámy a páni, takto sa finišuje krimi dráma. Tlieskam a mám málo hviezd!

plagát

Ripley - Děsivá zábava (2024) (epizóda) 

Talianske aj sicílske kulturno-historické ulice v sebe ukrývajú dokonalú atmosféru, ktorá vie prezliekať kabát. Na jednej strane môže byť romantická, priam dovolenková, ale na strane druhej, ako tento seriál potvrdzuje, krása môže mať aj veľmi temnú podobu. Tom napriek NEprecíznosti svojich činov (a polícia prirodzene tiež nie je 100%) veľmi precízne zahmlieva, tým pádom hoci je koniec v dohľade, rozuzlenie len ťažko predvídať.

plagát

Ripley - Těžký předmět (2024) (epizóda) 

Zoznamujeme sa s veľmi sympatickým detektívom, ktorý pôsobí veľmi prototypovo, ale nakoľko do vytvoreného prostredia pasuje, nevadí mi to. Seriál si zatiaľ drží vysokú úroveň a zvedavosť vzrástá s každou ďalšou epizódou.

plagát

Avengers: Pomstitelia (2012) 

Akčná oddychovka, ktorá síce neurazí a v rámci svojho žánru sa nemá za čo hanbiť, ale ani nenadchne toho komu nestačí iba nasýtenie očí. Vysoko si cením, že všetky hlavné postavy z minulých filmov dostali vyvážený priestor a tvorcovia to pekne ukočírovali aj s ich príbehmi, aby vytvorili jeden spoločný. Kde mi mozog postáva sú schopnosti superhrdinov, ktoré nie sú konzistentné, ale skôr ako sa tvorcom hodí. Narážam tu hlavne na postavu Thora a tiež aj Hulka v porovnaní s vlastným filmom. Vyzdvihnem výborného Iron mana, ktorý mimoriadne baví a výborne sa drží svojej role, bez neho by som s hodnotením išla dolu hneď. Urovňovo je to o niečo slabšie ako dávam za 4* kvôli priamočiarosti príbehu, bez nečakaných zvratov a Loki ako záporák nie je zrovna najvydarenejší, o to viac, keď má po boku veľmi anonymnú mimozemskú armádu. Ak by som si to niekedy v budúcnosti pozrela znovu, neručím za seba s tými 3*.