Recenzie (4 335)
Too Old to Die Young - Volume 10: The World (2019) (epizóda)
Na rozdiel od predoslych, tento je skratkovity, dej "uzatvarajuci" diel, kde nas na zaciatku reziser oblazi par filozofickymi mudrami, ano, mnohe poukazujuce na sucasny neuspokojivy stav "veci". Nasleduju metaforicke obrazy dvoch protipolov, zien, ktore nas sprevadzali celym serialom.
Too Old to Die Young - Volume 9: The Empress (2019) (epizóda)
Az na velmi clivy a vizualne i pekne zvukovo podfarbeny zaver, je prva cast epizody miesaninou wtf momentov "per excelance". Od bodov programu schodze az po vyplody niekoho trpiaceho mesiasskym komplexom. Opat raz zvitazila forma. Skoda.
Too Old to Die Young - Volume 7: The Magician (2019) (epizóda)
Konecne sa linie priblizuju. V hlave mam uz tri mozne konce a tak dufam, ze som ani jeden neuhadol. Kazdopadne zaver ma grady.
Too Old to Die Young - Volume 6: The High Priestess (2019) (epizóda)
Par zaujimavych momentov utkvie v pamati na dlhsie. Tych desat muzskych prikazani na pozadi reggae songu s troma typkami v tranze bolo fakt epickych. Mlady mexicky parik zatial vnimat len ako nebezpecne, mierne narusene a atraktivne pozlatko. Uvidime, ci nieco rozputaju. Myslim, ze to k tomu smeruje. Navrava to uz i stret "dievcat" na party. V tomto dieli vsak opat forma prekryva a trochu ubera na obsahu.
Too Old to Die Young - Volume 3: The Hermit (2019) (epizóda)
Tento, viacmenej konverzacny diel, ma zatial zaujal najviac. Nove zaujimave charaktery na scene a jeden iskrivy a druhy zvlastny rozhovor v zavere su jeho korenim. S titulkami pocit, ktory ma z noiru salat. Moze byt.
Too Old to Die Young - Volume 2: The Lovers (2019) (epizóda)
Tentokrat pohlad na opacnu stranu barikady. "Domacnost" mexickeho kartelu. Obcas to atmosferu ma, ale casto ju aj straca. Kazdopadne kocky su hodene a som zvedavy, ako sa dej premiesi s aktermi v prvej casti.
Too Old to Die Young - Volume 1: The Devil (2019) (epizóda)
Zaujimava forma. Obcas ma to do deja vtiahlo, sem-tam naopak rusilo. Zvlast v scenach, kedy vidno, ze su schvalne spomalovane a natahovane. Policajt "vykracujuci" si doslova mysacimi krokmi k autu v situacii, kedy by tak nerobil a par dalsich. Inak noir ako taky mozem a i tu ma par slubnych momentov. Urcite vsak tomu dam sancu. Nie kazdemu to vsak sadne. Bez jeho prvkov by trval film standardnych 50 min.
Godzilla II: Kráľ monštier (2019)
Vizualne a zvukovo fajn. Nove tvory potesili, teda az na trojhlavu hydru, ktorej hlavy mi prisli akesi "plastove". Avsak, co film pochovava su az neskutocne hlupe dialogy a priblble chovanie postav. Zneprijemnovali mi film v prestavkach medzi obrazmi monstier. V 2D mi film neprisiel tmavy, ako spominaju ti, co videl film v 3D verzii. Avsak napriek tomu povazujem peniaze na kino za vyhodene, hoci som tam siel, prave kvoli platnu a velkolepemu vizualnemu divadlu. Slabe dvojhviezdie. Co ma vsak pobavilo bola zmienka "Long live the KING!" old vyborneho Charles-a Dance-a, ktory hral krala Tywina Lanistera v GoT. :) Inak neodporucam, ak vam ide o viac ako vizualny zazitok.
Černobyl (2019) (seriál)
Serial vnimam z casti aj ako velmi silny, bytostne sa nas vychodo- a stredoeuropoanov, dotykajuci sa dokument. Ale i ako serial samotny je zahrany doveryhodne a herecky mu nemozno nic vytknut. Atmosfera je doslova mraziva. Zaverecny diel je uz len akasi dohra a pohlad na dobove i sucasne zabery. Kazdopadne velmi dobra zalezitost. Pre citlivejsie duse su prve casti fakt hodne depresivne a desive. Pecka.
Černobyl - Vichnaya Pamyat (2019) (epizóda)
Mrazive...ten "sud" a nemenej zaverecne dobove zabery zucastnenych poprekladane so sucastnymi fotografiami zarastenych vysidlenych sidlisk.