Posledné recenzie (414)
Manon Lescaut (2021)
Páči sa mi, keď sú klasické diela prenesené čiastočne, alebo úplne do súčasnosti. Ľahkovážna Manon, tak v podaní Jany Preissovej, ako aj Jany Pidrmanovej ušla, hoci obe boli na svoju rolu už veľmi zrelé. Dnes by Manon dostala prívlastok zlatokopka. Či jej správanie spôsobil vek, naivita, alebo hlúposť, ťažko povedať. Tak ako v minulosti Ján Kačer, tu Vladimír Polívka boli v roli rytiera des Grieux úžasní. Toto spracovanie Daniela/y Špinar sa mi páčilo, tak scéna, ako aj kostýmy, len úlet s homosexuálov linkou tu nemusel byť.
Kde sní zelení mravenci (1984)
Na zelené mravce som čakala márne. Asi naozaj niekde snívali, tak ako boli o tom presvedčení Aborigéni, chrániaci si svoje posvätné územie. Vyprahnutá krajina takmer bez zelene, ktorú narúšali svojou činnosťou len bieli ťažiari, pôsobila exoticky. Film plynul upokojujúcim tempom bez veľkých zvratov. Oživením bol súdny spor o územie, na ktorý prišli Aborigéni v perfektných oblekoch, hoci dovtedy sme ich videli len v ošuntelom oblečení. Nemohla som sa však ubrániť myšlienke, že kam vstúpi noha bieleho človeka, tam spôsobí apokalypsu.
Umelohmotné nebo (2023)
Páčilo sa mi to, zaujímavý námet, no stačilo by tomu 90 minút. Napriek tomu odporúčam, ak máte radi sci-fi, romantiku a animované filmy. Aj záver k tomu sedel.
Posledný denníček (1)
Barbara
Sen