Reklama

Reklama

Najsledovanejšie žánre / typy / pôvody

  • Dráma
  • Akčný
  • Komédia
  • Horor
  • Krimi

Recenzie (91)

plagát

Lolita (1997) 

Veľmi dobrá adaptácia knihy, asi jedna z najvernejších, aké som kedy videl. Irons dokonale sedel do danej role, Griffith mu sekundovala doslova perfektne, až som si želal aby ju nechali trocha dlhšie. Mal som pocit, že sa jej príliš rýchlo zbavili, ale podobne to bolo aj v knihe, čiže moje pripomienky sú čisto na báze osobnej preferencie. Kameňom úrazu je práve voľba herečky do role Lolity. Swain to zvládla veľmi dobre a spolu s Ironsom vedeli navodiť tú správnu atmosféru, resp. im to sedelo, tak, ako to bolo opísané v knihe. Lenže daná herečka pôsobila až príliš dospelo a v rámci toho, ako to bolo popísané v knihe = to nedávalo zmysel. Humbert sa zamiloval do Lolity práve preto, že nemala ešte tie tak typické črty pre ženy tj Lolita mala okolo 12r. , žiadne kyprejšie boky, bola menšia resp. nižšia, jednoducho vyzerala viac detsky. Zato Swain vyzerala vo filme, ako 14/15-ročné pubertálne dievča, ktoré začína dospievať a meniť sa na ženu. Preto to nesedí, Humbert by sa v rámci konceptu, nemal do takejto dievčiny (akou je Swain) zamilovať. Inak je všetko tip-top: réžia, scenár (akoby som čítal resp. pozeral zhmotnenú knihu), výprava, kostýmy, všetko to dýcha práve tým obdobím, ktoré je opísané v knihe.

plagát

The Walking Dead: The Ones Who Live (2024) (seriál) 

Žiadna veľkoleposť sa nekonala, R+M sa stále zdá byť zlepencom vzťahu, ktorý má byť "galakticky osudový" ale prišiel mi neuveriteľne neprirodzený a silený (opak toho, čo mal Glenn s Maggie). Scenár je typicky gimplovský, veľa vecí nie je logicky premyslených, dosť veľa hlášok je trápnych až parodických, niekedy to malo svoje svetlé momenty (obzvlášť epizóda s Jadis bola v pohode) ale inak to skôr, či neskôr vždy vedelo podliezť nastavenú latku a zbytočne sa to scenáristicky "strieľalo do nohy". Produkčná hodnota fluktovala, ako na sinusoide, niektoré epizódy boli doslova, ako nejaký Ytb fan-film. Masky sú vždy na dobrej až výbornej úrovni, o tom niet pochýb. Malo to potenciál byť najlepším spin-offom spomedzi aktuálnych troch vysielaných ale zbytočne si to samo podkopávalo nohy, až sa to ku koncu kompletne "strepalo zo schodov", na ktoré to pomyselne vyliezlo. Pomaly tu píšem lepšie metafory, ako sám Gimple, alebo je to na jeho úrovni? bohvie. Suma sumárum: je to o kúštik lepšie, ako DC lebo TOWL malo aspoň, ako taký ucelený príbeh a nepôsobilo to, ako vedľajší príbeh vedľajšieho príbehu, navyše to do značnej miery ťahali aspoň dvaja dobrí herci (v prípade DC to ťahal len JDM). V podstate to mohol ťahať aj herec Beala (O'Quinn) ale jeho sa úplne stupídne a tak typicky TWD štýlom zbavili, práve, keď dostal priestor a začal byť zaujímavý. Ku koncu ma to dosť sklamalo, záver bol odfláknutý a stupídny, S2 zjavne nebude, čo je na moje prekvapenie škoda, Logicky by si to po 5. časti zaslúžilo príbeh rozvíjať trocha ďalej a nie to všetko lusknutím prsta ukončiť v jednej pozliepanej a odfláknutej 45 minútovej epizóde.

plagát

The Walking Dead: The Ones Who Live - The Last Time (2024) (epizóda) 

Gimple jednoznačne nevie, čo robí, tak neuveriteľne nevyvážené epizódy, rôzne úrovne produkcie, dialóg je veľmi „na oko“ a pôsobí skôr smiešne, ako vážne. Myslel som si, že sa to udrží (najmä po predošlej epizóde) ale táto epizóda zabila klinec do rakvy môjmu hodnoteniu, ktoré bolo naivne pozitívne. Epizóda plná dosť veľkých logických kiksov, ani nie kiksov ale doslova kravín, potom scenár – to bolo strastiplné počúvanie a pozeranie. Najlepšími perlami bola bealova hláška s mečom (čo nedáva zmysel, „a sword that kills, is a sword that gives life“ či čo) a potom michonine „love ... doesn’t … die!“ = pardon ale toto je fakt úroveň tureckej telenovely a aj tá je možno na trocha vyššej úrovni. Flashbacky počas epizódy boli dosť prehnané a umelo sa snažili navodiť nejaký emočný tón, aké je to neskutočne osudové a vážne. Taktiež mi smiešne pripadalo aj to, ako všetci vojaci zo CRM nosia na sebe tie ich špeciálne helmy, ešte aj v tmavej zasadačke, to už bolo dosť „cartoonish“. Beale začal byť naozaj zaujímavý charakter ale, ako už má TWD vo zvyku = zbavia sa ho akurát, keď sa o ňom divák niečo dozvie. Navyše, jeho súboj s Rickom vyzeral stupídne, ba priam parodicky, vycvičený vojak by určite nestihol vypáliť aspoň jednu ranu, keď sa naňho valí chlap s jednou rukou. Aspoň produkčná hodnota bola na dobrej úrovni a nepôsobilo to, ako nejaký Ytb fan film (ako pôsobili niektoré vybrané epizódy, na ktorých objektívne na 100% šetrili). Plot armour hlavných postáv bol v tejto epizóde už naozaj za čiarou únosnosti: najprv má R+M šťastie, že presne pred výbuchom sa nachádzajú pri nádobách s vodou a jedna vlajka je hneď pri nich aby im to presne pomohlo prežiť výbuch a následný únik plynu, ktorý ich môže potenciálne otráviť (ako sa to stalo Michonne v jednej z predošlých epizód). Ale Rick má zjavne nejaké špeciálne pľúca, pretože nielenže dokáže odolávať voči asi 5 možno 6 chodcom, ale absolútne sa mu nezačínajú leptať pľúca (aj keď mal tú šatku, v epizóde s Michonne bolo ukázané, že ani to ti veľmi nepomôže) a následne má hrošiu kožu, pretože už druhý krát počas tohto spin-offu = prežije výbuch granátu v tesnej blízkosti a nič mu dokopy nie je. To už bolo naozaj komické a divím sa ľuďom, že toto považujú za niečo dobré. Zjavne ľudia s určitým lepším vkusom zanevreli na TWD už dávno a ostali to pozerať len tí, ktorí vedia zhltnúť skoro všetko a obávam sa, že ich obľubou sú práve telenovely, pretože tento spin-off je ako ukážkový príklad niečoho takého. Ukončenie je vrchol trápnosti gimplovho písania, jedna bombová akcia zmení CRM na dobrých a odrazu je všetko tip-top, pohodička, happy-end, ako vyšitý. Prvých 5 epizód sa tvári, akoby sa niečo budovalo trocha viac do budúcna, na potenciálnu S2 aby sme sa trocha viac spoznali s Bealom a hentou rickovou kamarátkou v zbroji ale zjavne si po 5. epizóde povedali, že to treba ukončiť a my dostaneme takúto ledva 45 minútovú epizódu, ktorá sa nejakým zvláštnym spôsobom snaží všetko ukončiť len tak lúsknutím prsta. Zaručene to bolo celé zle prevedené, unáhlené, nedomyslené, taká stupídna „rýchlokvaška“. Celé to potom pôsobí lacno a sprosto, očakával som, že to budú dojiť ďalej, pretože tento raz by to aspoň dávalo zmysel ale nie, Gimple sa to rozhodol utnúť a ešte takýmto spôsobom, celkom hanba. Pritom to malo potenciál ale už v prvej časti bolo kopec nelogických kravín a postupne sa to mierne nabaľovalo, až to vyvrcholilo takouto stupídne ukončenou epizódou, nakoniec sa hralo na city, ale celé to pôsobilo unáhlene, silene a umelo. Naivne som dúfal, že sa to zlepší, ale znova som sa popálil. Hádam ma S2 DD podobne nesklame, pretože darylov spin-off je zatiaľ najlepší spomedzi všetkých troch spin-offov.

plagát

The Walking Dead: The Ones Who Live - Become (2024) (epizóda) 

Konečne! asi najlepšia epizóda zo zatiaľ odvysielaných. Minutáž je akurát, nedrhne to, stále sa niečo deje, Gimplov dialóg nie je prítomný vo veľkej miere, herecké výkony sú super, vnútorný konflikt Jadis bol zaujímavý, i keď miestami to bolo trocha divné. Zase mierne nelogické veci: R+M nechajú preživších na žive s tým, že ak im sľúbia niečo, tak ich nechajú na pokoji = to je recept na presne to – čo sa im neskôr stalo (to bolo trocha na „face palm“). R+M majú „plot armour“ lvl 1000 (ale tak sú hl. postavy – čo sa dá robiť?). Jadis nezabije R+M ale namiesto toho ich zobudí aby im povedala, prečo ich nezabila alebo prečo ich chce zabiť, kto sa má v tom vyznať? pretože na konci epizódy vysvitne, že ich v skutočnosti nechcela zabiť, lebo mala vnútorný boj ohľadom toho, čo musela všetko povystrájať pre CRM (aspoň ja som to tak pochopil). Produkčná hodnota bola zase na lepšej úrovni – je to fakt, ako na hojdačke s jednotlivými epizódami. Úprimne, konečne sa s miernym nadšením teším na poslednú epizódu, v ktorej si dúfam Gimple odpustí nejaký veľký „cliffhanger“.

plagát

The Walking Dead: The Ones Who Live - What We (2024) (epizóda) 

Začneme tam, kde sme minule skončili (Issa Lopez z HBO by sa mohla trocha priučiť – cliffhangery treba nechať pokračovať, tam kde skončili): Michonne vyskočí spolu s Rickom z vrtuľníka, nevediac kam a hlavne, z akej výšky počas búrky v noci (to mi prišlo minule, ako dosť hlúpe, ba až stupídne riešenie). Náhodne sa pod nimi nachádzala vodná hladina a oni skočili z vhodnej výšky, pretože, ako myslím každý súdny a inteligentný človek vie = aj pád na vodnú hladinu dokáže človeka zabiť. Nielenže prežijú daný pád, ale ešte sa im podarí počas noci a búrky dostať k brehu, kde nájdu nejaké paneláky, v ktorých stále funguje elektrina = tomu vravím: sakramentská náhoda! Z tohto celého môžeme logicky vyvodiť, že keď ich Michonne oboch v podstate vystavila smrteľnému riziku – vôbec nevedela do čoho ide a celé je to odmávnuté slovami „potrebovali sme pauzu“, však to je smiešne stupídne, hraničiace až s paródiou. Neskôr sa dozvieme, že im Michonne týmto svojím iracionálnym husárskym kúskom v podstate zachránila životy = to je už kardinálna hlúposť, navyše búrka prestane lúsknutím prsta aby si oni presne všimli, že ich vrtuľník narazil do vedľajšej budovy – to je ale náhoda! Táto epizóda je plná takýchto blbostí a to sa ešte niektorí ultra uctievači na TWD subreddite nechali počuť, ako je toto podľa kritikov najlepšia epizóda celého TWD univerza. Neviem, či 1. apríl je po novom 17. marca, ale zrejme to tak asi bude. Technicky nemám čo pochváliť, zase je to interiérová kecačka, je vidno, že na tento spin-off si museli veľmi dobre premyslieť, čo, kde a ako. Obracať každý groš aj dva krát, čo má AMC notoricky vo zvyku. Herecky to je koncert dvoch celkom obstojných hercov, scenár na mňa pôsobil, ako romantická melodramatická telenovela z NF produkcie, nebolo to zlé, skôr dosť priemerné. CRM sa príde zbaviť havarovanej helikoptéry, naši protagonisti ostávajú v potenciálne nestabilnej budove, namiesto toho aby zdrhli von – vracajú sa naspäť do bytu, ktorý našli čistou náhodou, pretože príbeh vyžaduje aby sa opäť zblížili = aj keď sa ich konanie vymyká akejkoľvek primitívnej logike. Prvú polovicu epizódy sa hádajú a druhú polovicu uzmierujú scénami, ktoré myslím boli do istej miery zbytočne natiahnuté. V podstate ich príbeh iracionálne vrátil naspäť do nebezpečnej, rozpadajúcej sa budovy, len preto aby sa spolu vyspali a Michonne mohla Ricka držať v emočnom kolotoči aby dosiahla zmenu jeho názoru = to je riadna logika level telenovela. Ale zdá sa, že niekomu to stačí, a ani sekundu sa nad tým nezamyslí, aká doslovná kravina to v skutočnosti je. Odrazu začne Rick rozmýšľať nad odchodom ale Michonne povie: „nie, rozpadajúca budova počká! riešme naše problémy vo vzťahu!“, však to je ako nejaký skeč z SNLka, fakt obyčajná paródia. V posledných dvoch epizódach sa Michonne správa, ako ozajstný idiot, a to som si myslel, že Rick je idiotom tohto spin-offu, potom, ako si úplne zbytočne „odfaklil“ ruku. Najprv ich oboch vytiahne z vrtuľníku počas letu, nevedno v akej výške, v noci, počas búrky, a potom chce riešiť vzťahové problémy počas toho, ako im ide o život. Celá budova sa rúca – poďme výťahom, ďalší dôkaz mizernej úrovni logiky. Mild hybridy bývajú aj s manuálom, to dáva zmysel = malé bezvýznamné plus! Ale, ako mohol Rick pilotovať vrtuľník a nevie ovládať auto s manuálom = to dáko nesedí. Suma sumárum: táto epizóda je výkladnou skriňou logiky, akou disponuje zrejme Gimple a ľudia, ktorí mu pomáhali s týmto námetom, je to fakt na mizernej úrovni, a síce je tento celý počin inšpirovaný komiksom, ale aj tak by to chcelo mať aspoň trocha základného selského rozumu. Naozaj mám z tohto pocit, akoby to bola „filler“ epizóda, áno: Rick a Michonne vyriešili svoje vzťahové problémy ale inak to bola taká nelogická „meh“ kecačka.

plagát

The Walking Dead: The Ones Who Live - Bye (2024) (epizóda) 

Produkčná hodnota resp. jej level sa určite zlepšil, i keď, čo sa týka filmárčiny (réžia, scenérie, dialógy), stále to pre mňa zaostáva za DD – DD malo režiséra z The Man in the High castle a bolo to očividné, tu pri TOWL je také „meh“, akoby pokračovali v latke nastavenej v pôvodnej šou (TWD). Flashback pekne dokresľuje vzťah Ricka s Jadis, dosť dobré plus. Nemôžem sa ubrániť pocitu, že Lincoln miestami skĺza do takej jednotvárnosti jeho hereckého výkonu a herečka Jadis ho v každej spoločnej scéne dokáže dosť zatieniť, ona hrá danú postavu dosť prirodzene, za to Lincoln na mňa pôsobí už pomaly od S7, akoby hral Ricka tak karikaturisticky, furt má tie isté manerizmy a divnú gestikuláciu, ktorá sa dá ľahko parodovať. Celé to pôsobí tak, akoby si našiel jeden level a väčšinu času na ňom ostal, a len miestami vidíme dáke výkyvy lepšieho herectva. Daná silená linka, o tom, ako láska medzi Rickom a Michonne dokáže aj hory prenášať = mne to nikdy nesedelo, celé to pôsobí dosť umelo a emočne je to podľa mňa na bode mrazu. Väčšiu chémiu mali medzi sebou Glenn a Maggie, spojenie Ricka s Michonne mi nikdy nešlo dokopy, do teraz je pre mňa ich vzťahová dynamika stále nastavená, ako bola pôvodne, Rick je líder skupiny preživších a Michonne bola viac samotárska alebo pravá ruka Ricka a nie doslova jeho osudovou láskou. Snažili sa Michonne vsadiť do role Andrey z komiksu ale tam k tomu prišlo viac naturálne, v seriály sa mi to zdalo celkom proti srsti. Preto mi celá táto linka, o tom, ako je to vzťahovo vyhrotené = nesedí. Niekedy počas epizódy sú očividné logické lapsusy, čo sa týka Rickovho „stalkovania“ Michonne, akoby už ani nebolo viac očividné, že sa tí dvaja poznajú, potom Michonne vykecá týpkovi s obrazmi jej pravé meno a zistí, že Rick urobil v podstate to isté. Nemali byť obidvaja viac opatrní a naschvál tajiť svoju identitu alebo aspoň odkiaľ pochádzajú? jednoducho sa strániť, akéhokoľvek ľubovoľného rozširovania viac informácií o sebe. To mi prišlo, ako celkom „wtf-moment“. Aspoň, že sa trocha viac upustilo od gimplovských dialógov, táto epizóda je viac „kecačka“ ale aspoň to lepšie odsýpa, keď nie je „gimplov rukopis“ až tak očividný. Je to značné zlepšenie, a aj keď je táto epizóda kratšia, stála za to. Kameňom úrazu je pre mňa koniec, ktorý to dosť logicky zráža na zem, a to doslova. Michonne otvorí dvere vrtuľníka, ktorý letí v noci a to ešte nedajbože počas silnej búrky, vytiahne Ricka spolu s ňou doslova do neznáma. Divák by čakal, že dopadnú ako Travis vo Feare, ale zjavne to nejakým spôsobom prežijú, a na to som dosť zvedavý, ako sa z tohto Gimple scenáristicky vykopal, pretože táto jama je hlboká nelogickosť a sprostosť hodná debility na Ntú. Fakt som mal chuť tomuto počinu dať 3/5 možno so zažmúreným okom aj 4/5 ale to vykecávanie Michonne a Ricka, plus ten koniec – to riadne zrazili.

plagát

The Walking Dead: The Ones Who Live - Gone (2024) (epizóda) 

O niečo lepšia epizóda, ako E01 ale stále to má isté a zjavné neduhy. V prvom rade sa produkčná hodnota posunula o niečo vyššie a nemal som z toho až taký zdanlivý pocit, ako keby som znova sledoval S11 hlavnej šou. Herecké výkony sú taktiež lepšie, Danai je podľa mňa o dosť lepšia herečka, ako Lincoln, vedľajšie postavy sú tiež dobre zahrané, možno ten lilipután je trocha otravný, ale dalo sa to prežiť. Scenár je stále presiaknutý „gimplovým čarom“, a udivuje ma, ako to niektorí ľudia na TWD subreddite vidia ale aj tak nad tým mávnu rukou, lebo „OMG, Rick is back!!1!!“. Pritom tie gimplovské typické formulky, kedy daná postava v podstate nepovie nič nového, len sa samotný dialóg/monológ snaží byť veľmi „hlboký“ = všetko to je stále viac a viac očividné. Je to dosť divné spojenie, pretože tu máme tzv. „mišung“ gimplovho scenáristického „umu“ s modus operandi posledných sérií TWD (menovite S9/S10/S11), ktorý pozostáva z formulky: predstavíme vám v jednej epizóde kopec nových vedľajších postáv, ku ktorým si človek nestihne absolútne vybudovať žiadne puto (tobôž si ešte zapamätať mená daných postáv), potom ich na konci necháme zomrieť (väčšinou dosť hlúpo) a tvárime sa, aké to bolo emočne zdrvujúce a perfektne vygradované. V tejto epizóde, je mnou popísaná formulka, úplne jednoducho viditeľná a čudujem sa, že to nikomu ani len trocha nevadí, pretože to vôbec nebolo urobené dobre. Michonne zachráni nejaké postavy, na ktoré si sotva človek spomenie z hlavnej šou. Následne, asi po 10 minútach epizódy je divák svedkom, ako sú odrazu všetci s Michonne veľkí „BFF“, potom príde útok plynom, úmrtia a celé sa to silno tvári, ako ich Michonne emočne všetkých oplakáva a je to pre ňu neskutočne zdrvujúce. A zase, samotný divák, má z toho ledva tak prd vo vetre, pretože tie postavy spoznal ani nie 20 min. dozadu, ešte v tejto samotnej epizóde. Celý tento modus operandi je na smiech. Logické lapsusy sú stále prítomné, útok plynom by sotva prežili pomocou dákych handier na ústach (plynové masky, inak je po vás), ale tak Michonne je hlavná postava (tj plot armour lvl 1000) a henten lilipután je odložený kvôli jeho stupídnemu úmrtiu na konci epizódy (čo som si už myslel, že ok, aspoň tohto ušetrili, ale nie, aj jeho na konci zabili, akoby si scenárista na konci spomenul, že „aha, jasné, zabudol som, musíme dodržiavať tradíciu a zbaviť sa každej novej vedľajšej postavy“) . Stret Michonne s Rickom bol v tejto epizóde o dosť lepšie podaný, ale samotné emočné gradovanie bolo podľa mňa sotva prítomné. Snaží sa to tváriť, ako nejaká veľká melodramatická „love story“, ale dáko to drhne, pritom na TWD subreddite to pomaly vynášajú do výšin, akoby to bolo emočne na úrovni Zelenej míle. Posledných 10 minút je naozaj zaujímavých, začlenenie postavy Jadis späť do príbehu je určite spestrením, herečka ju hrá dobre, a samotná postava je akurát to správne želiezko v ohni, ktoré dokáže narobiť problémy Rickovi s Michonne, určite bude zaujímavé sledovať, ako sa to celé vyvinie. Zatiaľ ale stále ostávam skeptický, nezdieľam tunajší objektívny „overhype“, doposiaľ to stále pôsobí, ako preoblečená S11 pôvodnej šou.  

plagát

The Walking Dead: The Ones Who Live - Years (2024) (epizóda) 

Dočkali sme sa tretieho spin-offu, pretože AMC prišlo na to, ako môžu vyplniť vysielací čas ešte lacnejšie ale pritom zjavne ostane ten istý počet sledujúcich, keď zoberieme do úvahy to, ako sa vybudoval mierny „hype“ po dvoch zatiaľ odvysielaných spin-offoch. I keď možno len v rámci nejakej hlasnejšej komunity, ak sa spýtam zopár priateľov – tí ma odbijú slovami „ešte sa to stále vysiela??“, čiže ten povestný ošiaľ je už dávno preč a zjavne ani po tomto počine sa to nedostane do nejakých závratne lepších čísel. Najprv musím uznať, že som DD možno podhodnotil, pretože tento nový spin-off je definitívne zatiaľ horší (ale určite lepší, ako DC). Produkčná hodnota je tak na úrovni fan-filmu z Youtube a má to taký mierny nádych CW seriálov. Väčšina scén je v interiéri alebo aj keď sú vonku, človek má pocit, že je na pódiu 10x10m, ako v Mandovi, plus tomu nepomáha dosť otrasné CGI z roku 2010 (akoby sa od vysielania prvej časti TWD nikam nepohli). Nejaká závratná akcia sa nekoná (okrem konca, ale o tom neskôr), väčšinou sú to len „kecačky“, ktorým zrovna dva krát neprispieva fakt, že boli napísané Gimplom – jeho dialógy sú očividné a logika taktiež šla niekedy na vandrovku. Gimple sa vždy snažil robiť dialógy a monológy, ktoré pôsobili veľmi husto a „wannabe smart & deep“, v tomto seriály to bude zrejme znova očividné. Herecky to zatiaľ ťahá Rick (Lincoln) a tá žena z JARu, inak je to také „meh“ a Okafor pôsobí obzvlášť divne, miestami mi jeho výkon neprišiel nijak zaujímavý skôr dosť podpriemerný. Generál Beale bol dokopy len v jednej scéne a tiež to nebolo bohviečo. Natočené to je celkom v pohode, na DD sa to bohužiaľ nechytá, neviem sa ubrániť faktu, že to na rozdiel od ostatných spin-offov pôsobí dosť podfinancovane. Mierny DEI „woke“ casting od AMC, hlavná postava je biely hetero beloch, takže nám ostalo doplniť kvóty, jeho vedľajšia postava bude žena z juhu Afriky a druhá vedľajšia postava bude Afroameričan – to mi prišlo celkom groteskné, keď si to človek uvedomí. Nechápem miestny „hype“, bohužiaľ budem miestny „kazišuk“ a musím adresovať zjavne logické lapsusy, ktoré sa dali doladiť a malo by to potom lepší spád. Rick stratil ruku úplne zbytočne, sprosto ale hlavne účelovo (len aby sme sa priblížili komiksu). Namiesto toho, aby 5 rokov budoval konexie a prenikol do CRM (ako celku), sa snažil stále utekať a nešiel na to vôbec logicky. Pri Rickovi, ako celkom kompetentnom lídrovi som očakával väčšiu mieru sofistikovanosti, niečo také by zrejme zvládol iba Negan (preto patrí k jedným z mojich najobľúbenejších postáv). Rick mal radšej preniknúť do CRM už hneď na začiatku, vybudovať sa, a potom vo vhodnej chvíli zdrhnúť, navyše by to vyzeralo aj v rámci príbehu oveľa lepšie. Ak by sme ho videli, ako poslušného vojačika, ale neskôr by bolo vidno, ako v skutočnosti kuje plány úteku = to by sa mi videlo, ako oveľa logickejšia a viac sofistikovaná cesta. Rick na tento plán eventuálne v skutočnosti prišiel, ale musel mu to zo srandy spomenúť dáky „goofy“ vedľajší charakter, to už bolo neskoro a tým zbytočne stratil 5 rokov a svoju ruku! Čo ma privádza k ďalšiemu logickému lapsusu, ktorý je síce také rypnutie, ale dáva to zmysel, ako by mohol robiť pilota helikoptéry, keď na to treba dve zdravé a funkčné ruky? Aj, čo sa týka boja 1v1 je už inherentne v nevýhode, organizácia, ako CRM by takého človeka asi ťažko vzala do svojich radov, pretože je z neho polokripel. Ale tak, mal ochranu od svojho strážneho anjela v podobe Okafora, ktorý ho tam nejakým spôsobom pretlačil, napriek tomu, že to logicky nedáva zmysel. Stretnutie sa so svojou spojkou v podobe toho týpka, ktorý mu presne poradí, kde má ísť, bolo od Ricka tiež trocha nie veľmi múdre a rozvážne, tým ho doslova usvedčil a riskoval, že toho týpka potom zabijú bez mihnutia oka. Ešte sa vrátim k rickovým závideniahodným schopnostiam viesť vrtuľníky: podľa slov Okafora je jeden z najlepších, čo je trocha divné, pretože nielenže je polokripel ale ešte počas ich kecačky vôbec nedáva pozor a takmer sa vôbec nepozerá pred seba. Ale nad tým môžeme zjavne mávnuť rukou, to je „trope“, ktorý je v TWD už známy, najmä počas šoférovania áut v danom univerze. Možno aj preto to schytali, pretože Rick je taký super špičkový pilot a zároveň má aj „plot armour“ hodný každého hlavného hrdinu, granát, ktorý zaletí do hrude vedľa sediaceho Okafora, Rickovi nespôsobí žiadne zranenie, ani pišťanie v ušiach, tobôž otras mozgu, prežije to bez škrabanca, ale následných pár granátov dostane celý vrtuľník k zemi, kde ďalší granát má takú silu, že tlaková vlna odhodí Ricka a jeho kolegov od seba v 10m oblúku. Osobne mi to prišlo dosť komické a zbytočne pritiahnuté za vlasy. Našťastie kvitujem záver! Rick sa stretol s Michonne hneď na konci E01, čo je určite dobré, pretože Gimpla určite svrbeli prsty, aby to naťahoval, čo sa len dá. Takto dostaneme ďalšiu epizódu zjavne kompletne z pohľadu Michonne a od E03 to dúfam bude zase v prítomnosti o tom, ako sa Rick a Michonne snažia utiecť pred CRM. Má to potenciál, dúfam, že sa to zlepší. Bohužiaľ mi táto epizóda zatiaľ prišla, akoby bola súčasťou S11 hlavnej šou, čo nebolo dva krát ideálne.

plagát

Temný prípad - Nočná krajina (2024) (séria) 

Nezaslúži si to byť súčasťou tejto značky, je to definitívne najhoršia séria s pomedzi všetkých, chýba herecký "ťahúň", atmosféra absentuje, scenár je priemerný a hodný tak soap opery, ktorá vyšla na NF, réžia je chaotická, príbeh nie je ucelene rozprávaný, vykrádačky rôznych lepších materiálov, zbytočné referencie na S1 hodné pijavice, ktorá nevie sama o sebe fungovať, zbytočná vsuvka paranormálnych elementov, ktoré absolútne nezapadajú do rámca, ktorý je notoricky známy pre túto značku. Skôr je to vzťahová melodramatická soap opera a nie detektívny príbeh, absolútne to nezapadá do značky TD a na betón to neprežije žiadnu fanúšikovskú renesanciu, pretože to objektívne nie je dobré.

plagát

Temný prípad - Part 6 (2024) (epizóda) 

Konečne po „cliffhangery“ pokračujeme tam, kde sme minule skončili, aspoň niečo dobré na začiatok. Táto epizóda je zase čisto práca len samotnej Lopezovej a je to celkom očividné, pretože najmä pri jej epizódach sa to viac a viac točí okolo „tajomna a temna“ tj detektívna linka upadá a stáva sa z toho, čo to pôvodne malo byť = nie TD materiál ale samostatný počin, ktorý mala Lopezova v merku, ako seriál Night Country. Boxerka má zase vidiny, ako aj Fosterka, znova sa nám tu zjavujú rôzne polo-paranormálne javy. Nechcem sa vychvaľovať ale presne mi to zapadlo = henten posledný vedec sa v podstate stále ukrýval na stanici, tak ako to bolo celkom očividné, keďže sa na poriadnu prehliadku vybodli, až do takej miery, že nechali všetko bežať (generátory) a ani nevypli film, ktorý sa zadrhol a stále sa opakoval. Pritom stačilo vypojiť DVD prehrávač, nie tak surovo, ako to urobila Fosterka v tejto epizóde ale stačilo to vypnúť a bolo by. Dosť som sa divil, že keď tam prišli, tak to stále hralo, veľa vecí v tejto sérií je podobných – nedávajú zmysel a ak sa človek nad tým pozastaví, dôjde mu, aká je táto séria žalostne priemerná, a do značky TD objektívne nepatrí! Scenár je stále žalostný, soap opera skrížená s mysterióznymi prvkami, ktoré majú nulovú atmosféru. Lopezová to nejak preháňa s nadávkami a mal som pocit, akoby to hercom nešlo veľmi od ruky a každá nadávka sa zdala silená a neprirodzená. Jediný, kto ako-tak herecky vyčnieva je Fosterka, ale aj ona pôsobí, ako jednooký kráľ. Jej prejav asi v strede epizódy, keď jej boxerka pripomenie jej syna = to bolo celkom dobré, ale napríklad ešte na začiatku epizódy, keď Fosterke akože „prejde mráz po chrbte“ to bol level herectva asi tak z ochotníckeho divadla niekde v Hornej Dolnej. Opäť je prítomná mierna vykrádačka The Thing (opustená výskumná stanica uprostred zimnej búrky, ktorá obyvateľov odreže od sveta) a neskôr sú zase spomenuté referencie na S1 („time is a flat circle“) – ktoré, ako sme sa na konci seriálu dozvedeli = neviedli nikam a boli to zúfalé referencie a pripomienky na niečo, čo malo byť prezentované, ako spojenie s S1 ale suma sumárum – nič z toho nebolo. Záver bol aspoň ako tak realistický a nie paranormálne podaný, to bolo ako-tak dobré ale celkovo to pôsobilo ako „vycucané z prsta“. Celý čas mal divák prezentované odkazy na rôzne konšpirácie napr. s tou baníckou spoločnosťou, alebo odkazy na S1, a človek si potom myslí, že sa chystá nejaké grandiózne odhalenie a pritom (SPOILER) vedci zabili tú dievčinu, hentá pani „big boss“ upratovačka na to príde, ako nič (pomaly som mal pocit, že ona mala robiť policajtku a nie Fosterka s boxerkou), následne zavolá svoj gang báb a tie sa hrdinsky pomstia všetkým vedcom, aj keď nevedia, či to spáchali všetci do jedného, alebo iba jeden, však? To nedáva zmysel, ale tak mentalita skupiny rozvášnených báb je asi o niečom inom, potrebovali sa pomstiť a následne pocítiť zadosťučinenie, ako to tým zlým chlapom ukázali. „Wu-Tagaq Clan“ (ako to niekto trefne označil na reddite) mal nástup hodný hláške „Avengers assemble!“. Čo viac k tomu dodať, táto epizóda bola lepšia, ako niektoré predošlé ale stále to nebolo bohviečo - očividné problémy stále pretrvávali. Aspoň, že to vysvetlenie nebolo poňaté skrze nejaké paranormálne taľafatky, pretože to by bolo razantne horšie.