Recenzie (441)
Policajná akadémia 3 (1986)
V podstatě jen variace na první díl s očekávatelnými odkazy a variacemi původních scén a vtipů, ale díky většímu prostoru pro Zeda a jeho kulometné vokální dovádění nejde jinak než na ****. Po prvním díle jednoznačně nejlepší...
Policajná akadémia 2 (1985)
Kromě Zedových scén celkem nuda...
Kat (2004)
Punishera skutečně nejde objektivně hodnotit. Mimořádně stupidní slepenec všemožných klišé, svou patetickou vážností a nečekanou blbostí by bylo možné jej zařadit mezi zlatý fond žánru načatý Herculem v New Yorku nebo Commandem. Film skutečně nejde brát vážně a i kdyby se o to někdo nějakým nedopatřením pokusil, buď velmi rychle bude nucen změnit postoj a nebo se ještě rychleji pakovat ve vlastním zájmu z kina. Vlastně ani nevím, za co ty ***, které si film (pokud by měl být vážně, tak jak bere sám sebe) v žádném případě nezaslouží, ale svou blbostí a kouzelnou finální likvidací hlavního padoucha spadá to stylu akčních píčovin, které se dnes znovu vrací do módy (například na nás se momentálně řítící francouzský "klenot" Sky Fighters)..
Sky Fighters: Akcia v oblakoch (2005)
...a ani o píď víc!
Dáma vo vode (2006)
Signs a Lady spojuje mnohem víc než jen postava jeho "tvůrce" dokonce v takový míře, že se v případě scén jedná o jejich přímý variace, vývoj postav taky rozhodně není v kontrastu se Signs nijak originální. Postava kritika? hmmm, tak skutečný vrchol filmu! - debilita 87. minuty filmu opravdu jen stěží najde srovnání - dalo by se i říct, že to je kopie Vřískotu (parodie by šla taky, ale to by to muselo být aspoň vtipný, do čehož má velmi daleko) či v originále roztomile vtipného finále Ztraceného světa Jurského parku 2. Možná se jedná o Shyovu poctu starým laciným snímkům z dílny Sama Raimiho nebo Petera Jacksona, ale její význam mi v rámci tradičního velkého hollywoodského projektu poněkud uniká. Kdoví, co se Shyovi tak líbí na rozklepaný kameře a rádobycool rychlejch nájezdech (viz trailer), který působí mimořádně rušivě a narušují jinak zpomalenou rádobystaromódní výstavbu a styl vyprávění. Jako pohádka fajn, ale s přemýšlením o výstavbě filmu, křečovitosti některých motivů a neméně křečovitýho uzavírání každého z nich, působí těžce vykalkulovaně a poněkud televizně. Shy skutečně nezklamal - kopie Signs ozvláštněná naprosto neschopnou Bryce a pár postavičkama do počtu, jejichž jediná role je zabít čas než se začne něco dít a chaoticky si přehazovat své role... I když okamžitě po shlédnutí bych těch slabších 60% z milosti i dal (především i díky očekávání další Vyliž), nyní to nejspíš už bude za 40% a i ty jsou zásluhou především vynikajícího Giamattiho, který by si už konečně zasloužil hlavní roli v nějakým velkým projektu, aby si definitivně získal zasloužený hvězdný status; a Howarda, jehož hudba má konzistentní kvalitu od doby Vyvolenýho, zatímco kvalita Shyových filmů v poslední době velmi kolísá - na tom porovnávání spojení Shye a JNH s Hitchem a Herrmannem opravdu něco bude...
Traja muži a malá dáma (1990)
za JNH hudbu.
Jakub a obří broskev (1996)
animovaná část mimořádně zábavná, hraná akce kolem však velmi brzdí příběhem o jednom moc milém a svatém harantovi a jeho zlodušských tetách...
Alexander Veľký (2004)
i přes otravnou a předpotopní vangelisovu hudbu.
Velocity (1960)
velmi vtipné (a stejně jako zbytek filmu 100% dementní) rozuzlení na závěr :) Jinak TO to shrnul skutečně dokonale.
Hókus pókus (1993)
*** jen díky Bette Midler :)