Recenzie (2 694)
Dobrodružství v Panamě (1942)
Jen stín Hustonovy a Bogartovy tvorby těžící z doby ve které byl natočen, kde amerika potřebovala své hrdiny v boji proti Japoncům. Děj je hodně překombinovaný a naivní a úvodní půlhodinka je hodně stagnující.
Vysoko v horách (1941)
Skvělá noirovská gangsterka s výborným Bogartem v napínavém příběhu, kde nikdy nic nevyjde podle plánu a malý pejsek nosí jen smůlu.
Hříšní andělé (1938)
Jednoduchá gangsterka s ďábelským Cagneym a ustrašeným Bogartem, do toho zamíchaná linie s dětmi a vyšel z toho solidní film.
The Red Badge of Courage (1951)
Silně protiválečný snímek se sympatickou stopáží a dějem přinášejícím i divákovi dilema o tom jak se zachovat. Přitom je to takový nevýrazný snímek.
Union Pacific (1939)
Tradičně rozmáchlý a naivní western té doby v sympatické a svižné režii hrající i na zábavnou notu. Mladý Quinn mě teda dostal.
Zbytečná krutost (1984)
Jako debut velmi působivé, napínavé s přímým tahem na branku. Zdaleka nejlepší film těchto bratří, který v mým očích ještě nepřekonali.
Onibaba (1964)
Japonská pohádka, s jednoduchým příběhem a snad i poučením pro diváka, která ovšem vrhá kletbu i na diváka a to svou délkou. Jako kratší filmovou povídku bych to spíše uvítal.
Virginia City (1940)
Překvapivě velmi dobré, propracované s napínavým dějem, plným zrad, intrik a zábavy. Celou dobu jsem ale fandil jižanům a Scottovi, až na konci si mě získal i Flynn. Bogart do své role skvěle zapadl a je to asi jeden z mála filmů, který pro něj neskončí dobře.
Čtyřicet pušek (1957)
Pokus natočit western jinak přidáním prvků jiných žánrů a zároveň polidštěním hlavních postav (dělají chyby, mají svá slabá místa atd.) se nepovedl. Není to prostě ono, je to naivní a nezajímavé.
Bedfordský incident (1965)
Zvláštní, ve slušném tempu je film nachází až ve své druhé polovině, kde lov a šílenství nabárají na obrátkách. Poitier je tam naprosto zbytečný, ale Widmark předvádí opravdu úctyhodný výkon